Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Har du testat mindfulness någon gång - på tal om här och nu :) ? Annars är det något som jag kan VARMT rekommendera :) !

Tyvärr inte. Har lite väl dålig disciplin för att göra saker själv. Kan inte ens yoga hemma...
Men ska googla och läsa på lite om det ☺
 
Rutiner, ack så tråkigt, men skönt och nödvändigt!

Jobbar, kommer hem, äter middag, slökollar Netflix, åker och tränar, tar ett längre bad och går och sover.

Som en robot :D fast idag gjorde jag ett storkok också så jag har vettigare mat än äggmackor till middag.
 
Fick en pärm med en hel lunta papper och 2 böcker. Ska försöka kolla igenom dom ikväll!
20211110_145504.jpg
 
Fick en pärm med en hel lunta papper och 2 böcker. Ska försöka kolla igenom dom ikväll!
Visa bifogad fil 79340
Vid sunda vätskor är toppen! Har läst delar av den via en jobbgrej. Så många intressanta tankar och infallsvinklar.

(Jag brukar tänka att otroligt många människor skulle ha stor nytta av att arbeta med sig själva kring valda delar av ungefär samma principer och ”planer” som behandling för beroenden, det finns så mycket reflektioner och funderingar där som gäller varenda kotte, inte bara den som har en beroendesjukdom.)
 
Rutiner, ack så tråkigt, men skönt och nödvändigt!

Jobbar, kommer hem, äter middag, slökollar Netflix, åker och tränar, tar ett längre bad och går och sover.

Som en robot :D fast idag gjorde jag ett storkok också så jag har vettigare mat än äggmackor till middag.
Bra gjort (även om äggmackor inte är att förakta). Vad blev det för gott?
 
Vid sunda vätskor är toppen! Har läst delar av den via en jobbgrej. Så många intressanta tankar och infallsvinklar.

(Jag brukar tänka att otroligt många människor skulle ha stor nytta av att arbeta med sig själva kring valda delar av ungefär samma principer och ”planer” som behandling för beroenden, det finns så mycket reflektioner och funderingar där som gäller varenda kotte, inte bara den som har en beroendesjukdom.)

Orkade inte läsa nåt igår :o var så fullmatad mef ny information. Men ska göra det i helgen!
Det låter lovande.
 
Första samtalet avklarat.
Kändes jättebra och jätteskönt!

Vi pratade mycket om hur jag ser på mig själv, ärftligheten, ensamheten och säkert mycket mer. Känner mig rätt mossig i huvudet just nu 😊
 
Senast ändrad:
Frågade henne hur hon tyckte jag skulle göra I föräldrafrågan.
Och hon tyckte jag skulle vänta tills det känns helt rätt för mig själv, och inte göra det för någon annans skull (min syster propsar ju på att jag verkligen borde berätta)

Men hon tog också upp att jag inte ska ljuga.
Så om mamma frågar hur det går får jag helt enkelt säga att jag inte vill prata om det just nu, eller lägga korten på borden.

Just för att ljugandet är en stor del av sjukdomen.
 
Frågade henne hur hon tyckte jag skulle göra I föräldrafrågan.
Och hon tyckte jag skulle vänta tills det känns helt rätt för mig själv, och inte göra det för någon annans skull (min syster propsar ju på att jag verkligen borde berätta)

Men hon tog också upp att jag inte ska ljuga.
Så om mamma frågar hur det går får jag helt enkelt säga att jag inte vill prata om det just nu, eller lägga korten på borden.

Just för att ljugandet är en stor del av sjukdomen.
Pratar ju bara utifrån mina erfarenheter nu, men för mig blev det lättare när jag valde att vara öppen med mitt beroende. Det kändes JÄTTE hemskt först och höll det superhemligt men ju mer jag gick i behandling så landade jag i att vara öppen. Nu hade ju både släkt och vänner förstått det själva men det var så skönt att berätta!

När jag kom tillbaka till jobbet efter ett halvårs sjukskrivning berättade jag på ett APT att jag varit borta pga behandling av beroendesjukdom så jag la korten på bordet istället för att kollegorna skulle undra eller starta rykten. Fick bra bemötande!
 
Pratar ju bara utifrån mina erfarenheter nu, men för mig blev det lättare när jag valde att vara öppen med mitt beroende. Det kändes JÄTTE hemskt först och höll det superhemligt men ju mer jag gick i behandling så landade jag i att vara öppen. Nu hade ju både släkt och vänner förstått det själva men det var så skönt att berätta!

När jag kom tillbaka till jobbet efter ett halvårs sjukskrivning berättade jag på ett APT att jag varit borta pga behandling av beroendesjukdom så jag la korten på bordet istället för att kollegorna skulle undra eller starta rykten. Fick bra bemötande!

Alla mina närmaste plus mina närmaste på jobbet vet 😊
Har varit brutalt ärlig den här gången.

Det är bara mina föräldrar som inte vet ännu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp