Jamtland

Trådstartare
Hur allvarligt tar ni på karenstid på nöt ni själva tänkt äta? Har en kalv som behandlats för ont i magen med vetalgin för en dryg vecka sedan och det känns så surt att inte kunna ta reda på något om vi måste ta bort honom.
 
Förlåt, min fibro-hjärna klarat inte så mycket text/faclspråk, kan du sammanfatta kort?
Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.
 
Bortsett från på injektionsstället verkar halterna sjunka under det gränsvärde man kommit fram till ganska fort. Dvs långt under farmakologiskt aktiva nivåer. Så efter mer än 1 vecka hade jag personligen inte varit superorolig. Går det 2v är det såklart ännu bättre.
Fyi så tog vi inte reda på något kött, såg ut som tarmvred inuti honom och det köttet ville vi inte äta. Fan vet hur mycket som "läckt ut" i kroppen iom stoppet i tarmen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Sel
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp