Karpaltunnelsyndrom.

För mig hjälpte ingenting. Men då hade jag gått med det i över 15 år. Till slut så hade jag ingen känsel kvar alls i fingertopparna och händerna domnade bort titt som tätt. Dessutom gjorde det ont. När det var som värst med känseln så kunde jag inte hitta vantar i fickan och liknande utan att titta i fickan. Att sy i en knapp var ett projekt i sig.

Efter operationen blev det bättre med en gång. Jag opererade båda händerna med några veckors mellanrum.

Tog några månader innan jag helt fick tillbaka känseln i fingertopparna.

Läkaren som opererade mig trodde inte att resultatet skulle bli så bra. Tydligen var det ingen vacker syn. Vad det exakt betyder frågade jag inte. Ville inte veta.

Ärren syns knappt. Ett litet smalt streck mitt på handflatan, ett på varje hand, syns knappt.

Är mycket nöjd med operationerna. Inga komplikationer överhuvudtaget.
 
Jag hade det på båda händerna - 1.5 månad med skena på natten så har vänster hand blivit helt bra! :)
3 månader med skena så var tyvärr högerhanden fortfarande inte bra (eller ja, den var nästan symptomfri då - men två dagar efter att jag tagit bort skenan så domnade handen konstant igen). Så där blev det operation. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 940
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 002
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 495
Senast: Novalisa
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp