Kastar sig över hindrena

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare MissWonder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 906
M

MissWonder

hej, ibland händer det att jag kastar mej över hindrena, hur gör jag för att vara mer "lugn" och ibland råkar jag "hoppa före hästen" bara för den hästen hoppar av så olika osv :( några bra övningar och tips ?

Sv: Kastar sig över hindrena

vet inte så mycket man kan göra men ett tips är att komma på hindret i trav och sitta ner så känner man lättare när hästen ska hoppa av.

Sv: Kastar sig över hindrena

Testa att hoppa hinder med hjälpbommar innan, så att du kommer rätt och känner vart avsprångspunkten ska vara.
Var noga med att alltid ha din blick framåt, och gärna ganska högt.
Testa att ligga och nöta på låga hinder en period, och känn att du inte behöver så mycket överliv.

Lycka till!

Diana

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 328
Senast: Edla
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 364
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
991
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
735

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka