Katt med urinsten

Jag kommer tyvärr inte lämna bort den andra katten som det ser ut just nu då han haft samma problem för många år sedan och lider av att den andra katten är borta. Han blir nedstämd och ledsen, syns super tydligt så då är jag rädd för att han får problem istället. Tyvärr! Gör det så klart om vet säger att det är enda lösningen men då lär jag ha en dålig katt till. Vad är bongat för något? Tack, jag hoppas verkligen det 🙏
Bonqat är ett relativt nytt medel som ffa är till för att minska ångest och oro vid t ex veterinärbesök. Min äldsta få låg dos bonqat dagligen mot oro och ångest kopplad till demens och det gör stor skillnad. Så det borde ju kunna minska symptomen även på annan stress om sådan finns tänker jag. Värt att höra med veterinären iaf? Det finns fler medel med, vi provade ngt annat på min först men det var i tablettform

Bonqat är ett relativt nytt medel som ffa är till för att minska ångest och oro vid t ex veterinärbesök. Min äldsta få låg dos bonqat dagligen mot oro och ångest kopplad till demens och det gör stor skillnad. Så det borde ju kunna minska symptomen även på annan stress om sådan finns tänker jag. Värt att höra med veterinären iaf? Det finns fler medel med, vi provade ngt annat på min först men det var i tablettform
Åh okej, det ska jag absolut kolla upp med dom. Tack för tips!! Han har några tabletter idag för urinvägarna men osäker på hur de hjälper egentligen

Vad menar du borde göras för honom för att det ska bli bättre. Alltså vidare än det vi gör redan idag?
Det vore bra om ni fick hjälp att reda ut vad som kan orsaka den bakomliggande stressen. Att jobba med miljön är alltid bra, men ibland kan man faktiskt finna ledtrådar till vad som kan stressa katten. Ibland behöver man komplettera med ångestdämpande läkemedel.

Det är viktigt att inte bara stanna vid kostbyte (och tyvärr får man bristfälliga kostrekommandationer också) och att tro att man har löst problemet. Det handlar lika mycket om att jobba för att förebygga att problemen återkommer. Något som alldeles för få kliniker arbetar med, tyvärr. När klinikerna inte har kompetensen landar alldeles för mycket ansvar på kattägaren, vilket är skevt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag slits mellan ett mycket svårt beslut och skriver här för att se vad andra tycker skulle vara rätt. Också lite för mig själv att... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 984
Senast: lilstar
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 316
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde... 2
Svar
23
· Visningar
6 045
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
38 942
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 31
  • Cushings syndrom hund

Katt, Andra Djur