Katt och rådjur...

Det är inte bara den som har hankatt som har ett strikt ägaransvar.

Jag bryr mig faktiskt inte om att tråden skulle handla om nåt annat.

Att även honkattägare har ansvar innebär inte att du kan strunta i ditt.

mandalaki
 
(Inte endast till mandalaki...)

Självklart ska alla ta sitt ansvar när det gäller kastrering men jag antar att hon inte är den enda här som har sin katt ute trots att den har kulorna kvar.
Då skulle man kunna hoppa på de flesta här...

Jag tycker med att alla katter som går ute (utan uppsikt) ska vara kastrerade och vara ID-märkta men det skriver jag inte till allt och alla när de skriver om något annat från början.
 
Påhopp är det väl inte fråga om? Jag tycker att folk i tråden är ovanligt artiga - det är väl jag själv som är elakast genom att använda fet stil ;).

Frågan om kastrering av utekatter är en fråga av opinionsbildning, anser jag. Ju fler man kan påverka, desto bättre. Skriver man här handlar det ju inte bara om att påverka Isprinsessan - utan även alla andra som läser tråden.

Därför får nog de som skriver om sina okastrerade utekatter här finna sig i ett visst tjat. I synnerhet om det är så vänligt framfört som i den här tråden.

mandalaki
 
Påhopp kanske inte var rätt ord men jag tyckte att det var lite elakt att påpeka det så mkt som det gjordes när det inte handlade om det från början.

För övrigt håller jag med er men då kanske det är bättre att starta en egen tråd om det...
 

Liknande trådar

Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
857
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 389
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 202
Senast: Snurrfian
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 762
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp