Bukefalos 28 år!

Katt+platt-tv=?

gul_zebra

Trådstartare
Går i tv-köpartankar. Har i nuläget en stor och tung tjock-tv. Inga problem alltså! Men köper jag en ny tv så blir det ju onekligen en platt, och med betongväggar vill jag helst undvika att behöva hänga upp den på väggen - samtidigt som jag såklart inte vill ha en trasig tv liggande på golvet heller.

Ni som har katt och platt-tv, hur har ni gjort? Är det upphängning som gäller eller har ni andra knep för att tvn inte ska drutta i golvet? :)
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Har inte låtit katten hoppa upp på skåpet där teven står men så har de aldrig försökt heller :D
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Jag har inte gjort någon förändring alls. Katten hoppar väldigt sällan upp på bordet, och när han ändå gör det så är det inga problem. Han får inte stimma runt för mycket om han ska vara där uppe, då sjasar/bär jag ner honom bara.

Har aldrig välts någon TV här, eller ens varit i närheten :)
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Aldrig haft det problemet med gamla katten trotts att han var något av en klumpeduns. Dock har jag en väldigt stor stå platta till min tv och gamla katten brukade inte befinna sig bakom tv:n utan var mer intresserad av vad som var på tv skärmen. Men han fick inte röra. Hur det blir med kattungen som kommer snart lär vi dock märka :D
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Jag har en låg tv-bänk = lätt för Luna att hoppa upp på vilket hon gladeligen gör dock struntar hon i tv:n totalt, går antingen bakom den eller framför den sedan är den ganska tung också så även om hon skulle ställa sig med framtassarna emot den så är jag tveksam till att den välter :)
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Hade stor tv som katten använde för att komma högre upp när vi skaffade platt tv så försökte hon en gång & jag blev livrädd men hon fattade att det inte gick o har aldrig försökt igen. Själv provade jag att putta på tv men den är ju så tung att jag inte tror att katten kan välta. Min står på en bänk.
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Vi valde bort alla tv-apparater som kändes vingliga. Blev en samsung tillsist. Eftersom katterna var vana att klättra på tvn sydde vi ett överdrag i grovt tyg för att slippa klomärken på skärmen. Med tanke på hur det överdraget ser ut nu var det en bra idé...
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Själv provade jag att putta på tv men den är ju så tung att jag inte tror att katten kan välta.

Jag googlade på lite knep och fick bla syn på en tråd på ett annat forum där TS berättade att hennes katt vräkt ner en tjocktv. Jag kanske är nojig men jag törs inte chansa :p Tv beställd, det återstår att se om det är tvn eller katten jag är mest rädd om! ;)

Såg att en borrat hål i sin tv-bänk och surrat fast tvns fot med kattstrypare. Kör nog på det själv tills jag köpt ny tv-bänk iaf, nuvarande är så ful så vad gör väl några hål... :D
 
Sv: Katt+platt-tv=?

Haha. Mina katter brukade alltid ligga uppepå tjock-tv:n. De hade den dessutom som mellanstation i sin race-runda. Så platt-tv:n var inte många timmar gammal innan den rasade i golvet.

Jag löste det med att ställa den mot väggen istället OCH ha självhäftande tjock tejp under foten. Bara tejp hade inte räckt.

(Helt jäkla otroligt nog HÖLL tv:n i fallet!)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 960
Senast: cirkus
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 348
Senast: JennyLz
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 639
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 677
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp