Sv: Katt som försöker bitas
När man kelar med katter och de bits så kan det dels vara ett rent kärleksbett, visst kan det fortfarande göra ont men man märker att det är med ömhet.
Andra gånger kan det bli för mycket, så det blir som en överslagshandling. Min kattkille, när han var liten, och jag klappade honom på magen så räckte det med en smekning, sen började han klösa och bita. Lika så om jag använde hela handen och gjorde riktiga 'hundklappningar'. Man lär sig till slut läsa när man ska sluta kela och man lär sig ganska fort vad som funkar och inte.
Samma katt bets också mycket när han var liten. Det var min första katt, som dessutom var en hittekatt som inte hade någon mamma, plus att han blev lämnad ensam i en lägenhet i två dygn innan han kom till oss. Jag var övertygad om att jag fått en aggressiv katt med beteendestörning pga det han varit igenom innan han kom till oss.
Han kunde komma och rätt var det var så flög han på min arm (som var still) och började liksom, gnaga.. Det gjorde ju inte ont, han hade så småå tänder

. Jag brukade distrahera med en leksak, det funkade bra för oss. Ibland var han jättearg, trodde jag, men han var mest frustrerad, han ville LEKA, så pälstussarna yrde. Sen han fick en kattkompis och nu biter dom två på varandra istället. Det har också avtagit mycket med åldern.
Sambon brukade leka hårt med honom, men det var ju lagom kul när han var på lekhumör och vi låg och sov.. Ett tag fick man göra kokonger av täckena, utan minsta lilla springa där han kunde ta sig in, för då vaknade man av att han var och bet i tårna. Det är extra roligt att bita där för jag som är kittlig sprattlar ju vare sig jag vill eller inte. Andra gånger så tog han sats från fönsterbrädan och hoppade i sängen, ibland landade han mitt i bröstkorgen så man tappade andan.
Din katt kanske flyger på dig med ett vrål och rest ragg, då är det kanske frågan om något annat. Men förmodligen så är det bara lek.