Katt som inte ägaren bryr sig om

falukorw

Trådstartare
Vad kan man göra med en katt som har en familj men de tar inte hand om den ordentligt? Katten får nästan aldrig komma in, den är mager och nu när det är kallt försöker den smita in i alla portar där det går in människor. Tyvärr har vi kod så jag kan inte släppa in den i sin egen trapp. Den har haft två kullar med kattungar varav den senaste sparade de en unge som de släppte ut när den bara var 8-10 veckor gammal och sedan försvann den. Lider så med den lilla kissen och tanken har slagit mig att kidnappa/stjäla den och omplacera. Den är inte öronmärkt och har inte heller halsband, vet ej om den är chippad.
Har pratat med ägarna men de tycker katten kan vara ute.
Är världens gulligaste och keligaste katt.
 
Sv: Katt som inte ägaren bryr sig om

Vill ägaren ha kvar katten eller kan du fråga om du får ta och omplacera den?

Det finns ju vissa regler du kan hänvisa till. Jag kan de inte men katten behöver väl nånstans att kunna ligga (torrt och varmt?), och vatten och mat såklart.
 
Sv: Katt som inte ägaren bryr sig om

Har redan frågat det men då skulle barnen bli så ledsna var svaret. De tycker att katten klarar sig alldeles utmärkt...

Ska läsa reglerna och kanske skriva ut och ge till ägarna.
 
Sv: Katt som inte ägaren bryr sig om

Anmäl till Djurskyddet, det är väl Länsstyrelsen som har hand om det nu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 664
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: kazam
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
3 890
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp