Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska få nya disktrasor. Katterna fick vara testbilder till en maskin vi har byggt om på jobbet så den kan printa på disktrasematerial.

70123910_10156870308393323_4667401008500965376_n.jpg
 
Olof med sin favoritleksaksråtta. En 15+ luggsliten gammal sak som tidigare kissarna slitit med hälsan. Normalt sett pratar han medans han går omkring med den och väljer var den ska gömmas. Men matte störde nog när hon filmade, så på detta klipp säger han inget 🐱

 
Jag brukade alltid ställa en kastrull (med vatten i) på varma spisplattor efter matlagning, just för att små ögontjänare inte skulle bränna tassarna.

Ja jag gör också så. Men gladast är jag om de aldrig är på spis eller diskbänk. Det är ju dock som bekant inte en själv utan katten som bestämmer det ;) Lukas tillhör spiskatterna. Han har även sen han flyttade in lärt siamesen att vara en spiskatt. (hon är inte smart nog att ögontjäna ;))

Största problemet är nog för de med häll med touchknapp ovanpå. Jag har tack och lov häll med vred så måste bara passa när den är varm, ingen risk de slår på den.
 
Ja jag gör också så. Men gladast är jag om de aldrig är på spis eller diskbänk. Det är ju dock som bekant inte en själv utan katten som bestämmer det ;) Lukas tillhör spiskatterna. Han har även sen han flyttade in lärt siamesen att vara en spiskatt. (hon är inte smart nog att ögontjäna ;))

Största problemet är nog för de med häll med touchknapp ovanpå. Jag har tack och lov häll med vred så måste bara passa när den är varm, ingen risk de slår på den.
Jag trodde inte min var spiskatt tills jag hittade små tassavtryck på lussebullarna jag ställt på jäsning... :angel:
 
Jag trodde inte min var spiskatt tills jag hittade små tassavtryck på lussebullarna jag ställt på jäsning... :angel:

Haha vad gulligt! Jag trodde inte heller min var på spisen tills jag tog henne på bar gärning med att sitta och slicka fett ur stekpannan :crazy: Efter det ser vi till att plocka undan allt, alternativt ställa sakerna så att det inte är möjligt för henne att hoppa upp på bänken/spisen...
 
Haha vad gulligt! Jag trodde inte heller min var på spisen tills jag tog henne på bar gärning med att sitta och slicka fett ur stekpannan :crazy: Efter det ser vi till att plocka undan allt, alternativt ställa sakerna så att det inte är möjligt för henne att hoppa upp på bänken/spisen...
Jag fattade att min hankatt var uppe och valsade på spisen/stekpannan eftersom han en dag luktade stekfett - troligtvis efter att ha gjort som din, slickat i stekpannan...
 
Ja jag gör också så. Men gladast är jag om de aldrig är på spis eller diskbänk. Det är ju dock som bekant inte en själv utan katten som bestämmer det ;) Lukas tillhör spiskatterna. Han har även sen han flyttade in lärt siamesen att vara en spiskatt. (hon är inte smart nog att ögontjäna ;))

Största problemet är nog för de med häll med touchknapp ovanpå. Jag har tack och lov häll med vred så måste bara passa när den är varm, ingen risk de slår på den.
Jag brukar ställa en kastrull med vatten på de varma plattorna så Ija inte går på dem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 243
· Visningar
46 057
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 701
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp