Kattbilder #5

Söndagsmorgon 🥰
20200216_072003.jpg
 
De måste vara syskon, så otroligt lika och vackra ögon på dem bägge. :heart
:heart
De är infångade samtidigt och var del av en stor koloni på minst 30 katter (vad jag kommer ihåg). Man tror dock att det skiljer ca ett år mellan de så en är 2 och den andra 3 år gammal.
Jag har sett ett par till katter av de som fångades in där och bilder på några och av de var de några som såg ut som Rosie och några mer som Regina. De som såg ut som Rosie tyckte jag såg lite smalare ut i ansiktet.
Sen finns det vissa likheter- de berättade på katthemmet att många av de katterna i den kolonin var lite mindre och nättare i storleken. Rosie och Regina har också väldigt lika svansar- de är randiga med grått och svart...
Så när de kommer bakom soffbordet samtidigt så ser man bara två identiska svansar- då ser jag inte först vem som är vem. :D

Det är väldigt skönt att de har varandra. De satt ihop i samma rum på katthemmet och man ser att de har hjälp av varandra. Tryggheten men också att de drar med varandra på upptäcktsfärder på kvällarna och också att de har någon att brottas och rulla runt med.
 
Senast ändrad:
Så fina dom är!
Ja jag är så förälskad i dom.
Känner mig så tacksam och glad över att allt har gått så bra.
Det är så fint när man känner att de litar mer och mer på en. Det är så härligt när man får ett sånt förtroende av ett djur.
Speciellt Rosie är väldigt social och nyfiken och vill ofta vara med och se vad jag gör. Hon följer efter någon meter bakom mig och kollar. :D
Regina tar det lite lugnare men är på gång hon också...
 
Ja jag är så förälskad i dom.
Känner mig så tacksam och glad över att allt har gått så bra.
Det är så fint när man känner att de litar mer och mer på en. Det är så härligt när man får ett sånt förtroende av ett djur.
Speciellt Rosie är väldigt social och nyfiken och vill ofta vara med och se vad jag gör. Hon följer efter någon meter bakom mig och kollar. :D
Regina tar det lite lugnare men är på gång hon också...

Får du klappa dem något ännu? :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
78 090
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
600
· Visningar
43 142
Senast: Enya
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
862
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp