Hiss och diss del 5

IMG_8445.png

Tyvärr en diss, jag gillar oftast Sias sorbeter men den här var meh. Smakade absolut noll jordgubbe. Sedan läste jag noggrannare på förpackningen, och då stod det flädersorbet med fläder- och jordgubbssylt, inte Fläder-jordgubbssorbet som förpackningen säger. 2,5% jordgubbe i, det förklarar brist på den smaken. Flädersorbeten var god men jag förväntade mig smak av jordgubbar också.
Nä, den här behöver ni inte prova, ta de andra godare sorbeterna istället!
 
Visa bifogad fil 143784
Tyvärr en diss, jag gillar oftast Sias sorbeter men den här var meh. Smakade absolut noll jordgubbe. Sedan läste jag noggrannare på förpackningen, och då stod det flädersorbet med fläder- och jordgubbssylt, inte Fläder-jordgubbssorbet som förpackningen säger. 2,5% jordgubbe i, det förklarar brist på den smaken. Flädersorbeten var god men jag förväntade mig smak av jordgubbar också.
Nä, den här behöver ni inte prova, ta de andra godare sorbeterna istället!
Det där är min favoritsorbet förutom mangon (mango är den godaste smaken i allt den finns i) men ja, jag gillar iofs fläder mer än jordgubb :o
 
Visa bifogad fil 143784
Tyvärr en diss, jag gillar oftast Sias sorbeter men den här var meh. Smakade absolut noll jordgubbe. Sedan läste jag noggrannare på förpackningen, och då stod det flädersorbet med fläder- och jordgubbssylt, inte Fläder-jordgubbssorbet som förpackningen säger. 2,5% jordgubbe i, det förklarar brist på den smaken. Flädersorbeten var god men jag förväntade mig smak av jordgubbar också.
Nä, den här behöver ni inte prova, ta de andra godare sorbeterna istället!

Jag tyckte också den inte var god, och jag älskar alla Sias sorbet utom mango. Som är den enda som finns kvar. Fläder, blåbär, jordgubb (riktig) har alla försvunnit. Kaktus-lime. Den enda som finns kvar är citronsorbeten. När de tog bort blåbärssorbeten mailade jag Sia och klagade och fick till svar att de inte såldes tillräckligt bra men att det är nya spännande smaker på gång. Väntar fortfarande.
 
Jag tyckte också den inte var god, och jag älskar alla Sias sorbet utom mango. Som är den enda som finns kvar. Fläder, blåbär, jordgubb (riktig) har alla försvunnit. Kaktus-lime. Den enda som finns kvar är citronsorbeten. När de tog bort blåbärssorbeten mailade jag Sia och klagade och fick till svar att de inte såldes tillräckligt bra men att det är nya spännande smaker på gång. Väntar fortfarande.
Hallon finns kvar, den är toppengod!
 
Jahaja men det här var ju lite onödigt gott ju. Tur att påsen är ganska liten och att jag inte kan köpa en till utan att åka tåg i 4,5 timmar (för att hamna i London där det finns svenska matbutiker som säljer sådana här livsfarliga grejer)...

1713900559877.png
 
Visa bifogad fil 143755

Hiss och Hiss

Lion
Ganska stor vilket är trevligt då glassar blivit så små nu för tiden. Täcket är väldigt gott, likaså kolarippeln. Rånet är okej (ingen choklad på insidan) och själva glassen var lite småtrist då man inte känner speciellt mycket chokladsmak utan nästan bara vanilj men overall var den god.

Hockey pulver
Jag ska börja med att säga att jag avskyr lakrits så det är sambons utlåtande här. Han säger att den var som 88:an fast med lakrits, mycket god med superbra täcke. Däremot tyckte han fortfarande att Salmiakki-glassen är ett bättre val för den som gillar lakrits då den är snäppet godare.


Håller helt med din sambo. 😊
 
Visa bifogad fil 143755

Hiss och Hiss

Lion
Ganska stor vilket är trevligt då glassar blivit så små nu för tiden. Täcket är väldigt gott, likaså kolarippeln. Rånet är okej (ingen choklad på insidan) och själva glassen var lite småtrist då man inte känner speciellt mycket chokladsmak utan nästan bara vanilj men overall var den god.

Hockey pulver
Jag ska börja med att säga att jag avskyr lakrits så det är sambons utlåtande här. Han säger att den var som 88:an fast med lakrits, mycket god med superbra täcke. Däremot tyckte han fortfarande att Salmiakki-glassen är ett bättre val för den som gillar lakrits då den är snäppet godare.
Jag älskar hockey pulver! Jag måste prova den där!! :eek::d
 
  • Gilla
Reactions: Sel
20240426_100541.jpg

Hiss!
Fick lite gratis snacks från någon kontorsgranne vid påsk (jaja det var ett tag sedan :o:angel:) och det andra jag smakade var mest papp och sånt. Men den här var faktiskt inte så dum! Smakar choklad :up: kan tänka mig att om man känner att vanlig marabou är för mycket så är denna ett bra alternativ!
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 572
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
208 483
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp