Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

Visa bifogad fil 144916

Halvdiss

Jag var ganska säker redan innan på att jag inte skulle gilla denna. Däremot blev jag väldigt förvånad över att min favorit var den orangea med persikasmak, jag tycker ofta de "o-bruna" brukar vara de sämsta i de här säsongspåsarna. Den jag trodde jag skulle gilla mest, passionsfrukt med ljus choklad, tycker jag minst om.

Äter man varje bit för sig är det inte speciellt gott men blir faktiskt bättre om man blandar, rekommenderar därför att äta 3-4 bitar i taget, då smakar det bäst.

Åt upp den, det var inte äckligt, men kommer absolut inte köpa igen då det ärligt talat inte var så gott heller, slöseri med kalorier.
Åh, jag ger den en hiss, men jag älskar å andra sidan alltid alla Polly-smaker :p Apelsinen är sämst i den påsen, persikan bäst!
 
1715306162331.png

Daim strawberry - diss

Meningslös smaksättning, blev bara sött på sött. Kände knappt smaken efter några tuggor.
 
Visa bifogad fil 144426

Halvdiss på denna. Den var inte inte god, men inget jag kommer att köpa igen. Synd, för jag skulle verkligen vilja hitta en riktigt bra blåbärsglass! Jag tror att det hade passat bättre med yoghurtöverdrag eller vit choklad istället för halvmörk choklad, det krockade lite med den syrliga blåbärssmaken för mig (men så är jag inte överdrivet förtjust i kombinationen frukt och choklad heller). Sedan hade jag tänkt skriva något om att glassen var lite märkligt vattnig och isig, men eftersom jag först nu ser att den är vegansk förstår jag helt och hållet vad det beror på. Ändå bra betyg till dem att jag inte insåg det förrän nu!

Jag lär inte heller köpa den igen pga orimligt pris men passade på provsmakning medan Pressbyrån har halva priset på GB sortimentet. Rent smakmässigt tycker jag ändå den var bättre än en av de andra nya Magnumvarianterna med toffee som var helt menlös. Jag gillade smakkombinationen här och det lite crunchiga i chokladen.

Så närmare halvhiss från mig - om den kostat 17 kr som ordinarie pris - men som sagt 33 spänn för en ganska liten glass är en fetdiss i sig.
 
HISS! :love: Perfekt sega i konsistensen och söta utan att bli för sliskiga (jag är dock sockerråtta, såatteh...)
Stort plus för att de är gjorda på havre så de smakar som helt vanliga kakor, istället för att få den där konstiga bismak som glutenfritt fikabröd är smått ökänt för.

FC_GF_Cookies_Dumle_Angle_140g_755406_1200._x1000.jpg
 
IMG_9279.png

Hiss!
Jag brukar tycka att smaksatt bubbelvatten smakar parfym och föredrar oftast naturellt. Men den här var riktigt god! Smakar både hallon och rabarber, tydligt, precis som utlovat.

För övrigt är Loka crush ett stående skämt hemma hos oss, om jag står i affären och väljer dricka så säger min man ”DEN KANSKE?!” och pekar på en Loka crush, sen skrattar vi hånfullt.
 
Borde hålla mig ifrån den här tråden eftersom det hissas så många goda saker som jag så gärna vill smaka på! :arghh:

Varför kan det inte hissas broccoli och palsternackor ;)
Palsternackor är galet goda! Jag har alltid hatat dem pga den där sången -den som äter palsternackor han går inte av för hackor bla bla. Men stötte på ett recept med runt 1 kg palsternackor och fläskstek och de är såååå goda!
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
205 528
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 587
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp