Kattbilder #5

Idag var jag elak igen och tog Älva på en promenad. Jag bar bort henne till parken som ligger en bit ifrån. Många intryck blev det. När vi kom hem slocknade hon bredvid mig i soffan. :rofl: :love:

Visa bifogad fil 45992

Jag tog lite bilder med finkameran när vi var ute. Ska se om jag orkar ladda upp dem så småningom.

Huur kan du hålla dig från att ladda upp bilderna ? 😱💜

Så härligt att du tar med henne ut så ofta 😄Om jag bara hade en katt skulle jag vant mina också, men med två blir det lite for okontinuerligt med mitt schema känner jag.... Jag provade med min fd coonmix i hans yngre dagar men det blev inget bra för han ville ut mer än jag kunde leverera . Så han var nöjdare att vara balkongkatt .
 
@mackan Okej då, jag får väl ladda upp dem då. :D
Hade det varit upp till Älva hade hon nog hållit sig till balkongen. Men jag tycker att hon ska få frisk luft och gräs under tassarna ibland i alla fall.

XlUGfqs.jpg


5CcD6RV.jpg


DoKBIMd.jpg


Z5VqVp6.jpg



Rosa nos och skeptisk blick. :love:
JCZsmez.jpg
 
Det där kommer snart att vara en gosfia :love: med bus, jag tycker jag ser lite full i fan i ögonen också :laugh:
Exakt det tror jag också. :D
Hon älskar att ligga på en filt eller kudde i soffan och rullar sig, pratar eller stryker sig mot möbler. Och hon är väldigt social så ligger och tittar på mig och blinkar samtidigt.
Sen är hon definitivt ett bustroll. Hon är så nyfiken så älskar att hoppa upp på köksfläkten eller någonstans och kolla läget eller att spela fotboll.
 
Exakt det tror jag också. :D
Hon älskar att ligga på en filt eller kudde i soffan och rullar sig, pratar eller stryker sig mot möbler. Och hon är väldigt social så ligger och tittar på mig och blinkar samtidigt.
Sen är hon definitivt ett bustroll. Hon är så nyfiken så älskar att hoppa upp på köksfläkten eller någonstans och kolla läget eller att spela fotboll.

Du vet att blinkningar är väldigt kontaktsökande va? Jag brukar blinka tillbaka långa blinkningar till katter som tar sån kontakt
 
Du vet att blinkningar är väldigt kontaktsökande va? Jag brukar blinka tillbaka långa blinkningar till katter som tar sån kontakt
Japp. Jag har blinkat massor...Blinka eller sluta ögonen.
Det funkade alltid på mina förra katter och jag läste om att det kunde funka bra. Första dagarna låg jag på golvet och blinkade till Rosie som blinkade tillbaka. Rosie är väldigt kontaktsökande så det funkar bra.
 
Japp. Jag har blinkat massor...Blinka eller sluta ögonen.
Det funkade alltid på mina förra katter och jag läste om att det kunde funka bra. Första dagarna låg jag på golvet och blinkade till Rosie som blinkade tillbaka. Rosie är väldigt kontaktsökande så det funkar bra.

Fortsätt med blinkandet - det är kontinuerligt bra på ”skyggisar in progress” även i det dagliga när de inte uppvisar rädsla/skygghet 🐱 Och allmänt bra i vardagsrelationen katt/människa 😄
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
78 060
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
600
· Visningar
43 037
Senast: Enya
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
860
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp