Kattbilder #6

0A6041F3-7530-459D-9628-72AD7DCFA72D.jpeg
Celsian håller mig sällskap under fikapaus.
 
Cornish Rex.
Den tjocka vita är 10 och lilla blå 9. Högst mediokra i utomhuset, men å andra sidan ganska roliga sommarkatter. För den som sitter i solen på balkongen och dricker vin. Helt stilla, dygnet runt, i tre månader.

Jag ångrar ingen dag med pensionerade tanter. :love: Känns långt borta med aktiva ungdjur igen.
Med såna pigga raser (i jämförelse med min ragdoll) så kan jag absolut förstå tanken på tanter istället :angel::D
Nu blev jag ju sugen!
 
Typ jävligt ofta. Iris är såååå mycket enklare att hantera för hon behöver knappt kammas alls. Balder kammar jag 18 ggr om dagen typ. Har en kam i varje hörn av lägenheten just in case. 🤣🤪
Jag tänkte väl mig något sånt! :rofl: Hans päls ser ut som min Alices, men värre - vilket jag inte trodde var möjligt :nailbiting::rofl:
 
Med såna pigga raser (i jämförelse med min ragdoll) så kan jag absolut förstå tanken på tanter istället :angel::D
Nu blev jag ju sugen!
Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke. ;)
(har en gammal kursare som föder upp coonisar - där kommer jag bli tvungen att haspa snickerboa innifrån. 12 jäkla kilo katt, komplett med fl00f och mustascher! :nailbiting:)
 
Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke. ;)
(har en gammal kursare som föder upp coonisar - där kommer jag bli tvungen att haspa snickerboa innifrån. 12 jäkla kilo katt, komplett med fl00f och mustascher! :nailbiting:)
Alltså en skogis väger ju under 4 kg... de första månaderna. 🙈
 
Nyvaken Älva som passade på att sova extra hårt när jag tog med Juno på en liten fika på jobbet. Men hon känner sig nog lite ensam och övergiven de par timmarna vi var borta, för nu är hon verkligen ett litet plåster. :love: Just nu sover hon i mitt knä under värmefilten. :heart

IMG_20210203_155250.jpg
 
53157F53-3C88-48DA-906E-3B7BDB7F9FA5.jpeg

Rapport från Gävlebukten med klass1varning för kuling och nedisning. Förutom ett ymnigt snöfall såklart. Lilla Blå har helt tappat tron på en bättre värld och ber att få återkomma bortom april månad. OM överlevnad finnes, detta är mkt oklart i dagsläget menar katten själv.
Kondoleanser och valspäck kan skickas per båt eller flaskpost.
 
Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke. ;)
(har en gammal kursare som föder upp coonisar - där kommer jag bli tvungen att haspa snickerboa innifrån. 12 jäkla kilo katt, komplett med fl00f och mustascher! :nailbiting:)

Markbunden britt? 😇

BBD67D42-5324-4A6A-B2DD-DA5E0EAC9807.jpeg
 
OMG... Shut the door!
Kanske bokstavligt talat, jag tror inte jag behövde se det där. 🙈O_o Stäng om de små liven och låt mig leva salig i min tro om att alla kattor inte trängtar klättring. Fasteh, det var ju roligt att se att det är lite energi även i kubiska katter... ruter i kubik eller vad en säger. ;)
Våra klättrar inte, så det finns mer markbundna katter. Dom hoppar helst inte högre än en fönsterbräda heller, och definitivt inte om det inte finns en tydlig landningsplats, så det finns hopp :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Lyan
·
Utrustning Denna bild är från Fagerbits, någon som vet vad det är för träns? Så fint!😍
Svar
3
· Visningar
358
Senast: Leeelot
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 129
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
65 66 67
Svar
1 329
· Visningar
79 440
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp