Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske har jag tagit ytterligare ett kliv in i min CCL-diagnos, eller kanske har jag gjort ett smart fashion statement åt mina katter. 🤷🏼‍♀️ Och kanske utesluter det ena inte det andra...

Visa bifogad fil 102701
Jag tycker att det är väldigt bra!
Jag minns när jag var ute med hunden och såg att någon var ute längre fram på fältet vi var på. Såg inte så tydligt då det var rätt mörkt ute (detta var för något år sedan) men när jag kom närmare så såg jag plötsligt att hen var ute med sin svarta katt i koppel. Katten såg bara ut som en skugga i mörkret.
Och jag visste att hunden jag var ute med skäller på katter ute, det var tur att jag inte hade henne lös (iofs var det mörkt så jag hade nog inte släppt henne) och kunde gå åt sidan då hunden hade inte fått syn på katten än. Visserligen tog ägaren katten upp i famnen och gick iväg en bit när vi kom närmare men det hade ändå varit ganska bra att kunna se på avstånd att de var ute med något djur, även om det inte hade synts att det var en katt förrän man kom närmare.
Men katter går ju annorlunda så man kan se lite på det viset också, det var hur jag begrep att det inte var en annan hund (plus spetsiga öron och lång svans :D:love:), då var vi dock ganska nära.
 
Gosig Kantarell efter veterinärbesöket och Paisley som är nöjd att han är hemma igen 😻
IMG_20221011_111509.jpg
 
IMG_3095.jpg

Av olustiga orsaker har vi bott rätt mycket på olika hotell och andra människors kontor en tid. Katterna såklart med hela tiden. Är så fruktansvärt glad att Mamsellerna är resvana och rätt obrydda bara de har en egen filt och kudde med. En plugg Feliway i väggen och de hade knoppat in i en fåtölj på Grand Hotel på en grisblink. Sålänge tant Spiggsson är såhär välpälsad har ingen farit märkbart illa. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
238
Senast: Shaggy
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 138
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
57 58 59
Svar
1 171
· Visningar
43 404
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp