Bukefalos 28 år!

Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh, lilla Juno, förlååååt! 😭
Hon är så himla duktig på att lägga sig mitt i dörröppningar, och idag missade jag det när jag skulle gå ut på balkongen för att sätta i nätfönstren, så hon fick sig en donk av tofflan när jag gick förbi/över henne. "Vaffö, vaffö gör di på dette vise?" frågar hon på bilden. 😭

IMG_20230813_144005.jpg
 
Åååh, det är hemskt när jag trillar över Megara, vilket jag gör ibland eftersom hon antingen snor runt benen eller smyger sig upp bakom. En gång trampade jag tom på hennes tass 😿🙀

Hon kom iofs omedelbart tillbaka och snodde runt igen. Jag gick naturligtvis och hämtade Dreamiespåsen direkt vilket hon tog emot med stor glädje och var inte ett dugg rädd för att bli trampad på igen. Suck alltså.
 
Tror inte att jag delade det här från när vi bodde hos mamma i förra veckan. 😁 Älva hade lagt sig i ett klösträd, men när hon såg att Juno hittat till klätterväggen så blev hon alldeles avis och insåg att det ju var DÄR hon ville vara! Så hon tog sig också dit. Juno blev glad över att se henne. "Jaså, ville du vara här nu? Så klart du ska få det. ❤️"

IMG_20230802_124951.jpg
 
Helt normalt katthem...

Katt i kartong, på kartong med kattmat, på stol.

Några frågor på det? (För det finns ju inga andra lediga bekväma platser i hemmet, som till exempel det stora klätterträdet med hyllor och kojor, hushållerskans soffa, säng, garderob eller uppvärmda akvarierampen...)
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1692007357486.jpg
    FB_IMG_1692007357486.jpg
    59 KB · Visningar: 33
Åååh, lilla Juno, förlååååt! 😭
Hon är så himla duktig på att lägga sig mitt i dörröppningar, och idag missade jag det när jag skulle gå ut på balkongen för att sätta i nätfönstren, så hon fick sig en donk av tofflan när jag gick förbi/över henne. "Vaffö, vaffö gör di på dette vise?" frågar hon på bilden. 😭

Både Maja och Paxi satt alltid precis bakom fötterna när man var i köket. Sigrid ligger på tröskeln om man stängt in sig i ett rum, och älskar att krypa in under mattan i köket. Jag är livrädd för att någon dag missa att det är en bula på mattan. :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
351
· Visningar
21 997
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
93 840
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
488
Senast: Rosett
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
935
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp