Katten är gladare på bortaplan...

Red_Chili

Trådstartare
Så tog morsan med katten till hennes sambos lilla stuga på landet, den som sambon bor i under vardagarna då han jobbar i annan stad. Nu när morsan är sjukskriven och sambon har semester så passade de på att åka dit tillsammans. Katten fick följa med, trots att vi alla var lite fundersamma kring hur det skulle gå då katten hittills varit väldigt osäker i nya miljöer.

Men. Katten är inte ett dugg osäker nu. Tvärt om stortrivs hon! Hon går ut dagligen i koppel, travar glatt runt, sitter en stund i någon buske och går sedan runt lite till. Hon som hemma knappt vågar titta utanför transportlådan när vi tar ut henne... Inomhus spatserar hon runt, lägger sig och vilar på väl utvalda ställen och på bilderna morsan skickade från mobilen så ser katten ruskigt belåten ut.

Faktum är att katten verkar ha det betydligt bättre i stugan på landet än vad hon har hemma. Inte jätteförvånande direkt då hon hemma bara har en lägenhet med balkong. Visst är lägenheten stor, visst har hon klösträd, leksaker osv men nog klagar hon ofta på att livet är tråkigt trots alla våra försök att roa henne.

Så vad gör man? Katten i fråga är otroligt pigg och glad, har haft 2 forl-tänder men annars aldrig varit sjuk, är i perfekt hull osv. MEN hon är 14 år gammal och jag misstänker därför att hon inte skulle vara speciellt lätt att omplacera till någon som bodde bra till, för de flesta vill ju ha yngre katter.

Nu är det inte helt min katt, jag kan inte bestämma att omplacera henne "bara sådär", men samtidigt vet jag att morsan vill kattens bästa. Frågan är bara vad det bästa är... Det vore ju fint om katten kunde få ett roligare liv än vad hon har i dagsläget.

Har ni några bra idéer?
 
Hon kan inte få bo i sambons stuga om veckorna när han bor där? Om han orkar med det såklart :o
 
@Asko, han har nämnt någon gång att han skulle kunna ta med henne, men då har det inte blivit av eftersom vi trott att hon skulle ogilla stället. Möjligt att han kan ta med henne nu när vi vet att hon trivs, beror väl lite på hur mycket han jobbar också, men det är helt klart värt att prata med honom om det och se vad han säger om saken :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 646
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 054
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt För att inte sno någon annans tråd så skapar jag en egen. Jag har äntligen fått en fast tjänst på mitt jobb, 75 % från och med...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: Lager
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 371
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp