Kattsnack 10

Kontakta uppfödaren och prova reglera besöken med uppfödarens dolda fel, vad gäller hjärtat. För det fanns inget blåsljud vid besiktning? IBD och njurarna har ju uppkommit senare och räknas inte som ett dolt fel.
Precis, det är just hjärtproblemen som veterinären misstänker kan vara medfött.
U.a på besiktningsprotokollet.
Kan IBD klassas som medfött (allmän fråga)?
Har journalkopior jag ska skicka till uppfödarens försäkringsbolag, så får jag se hur de bedömer.
I vilka fall skulle man kunna "använda" dolda fel på kattens egen försäkring? Om inte uppfödaren har försäkring?
 
Precis, det är just hjärtproblemen som veterinären misstänker kan vara medfött.
U.a på besiktningsprotokollet.
Kan IBD klassas som medfött (allmän fråga)?
Har journalkopior jag ska skicka till uppfödarens försäkringsbolag, så får jag se hur de bedömer.
I vilka fall skulle man kunna "använda" dolda fel på kattens egen försäkring? Om inte uppfödaren har försäkring?
Potentiellt borde du kunna använda båda försäkringar. Om det ersätta får du kolla med försäkringsbolaget, men IBD är inget medfött utan det utvecklas över tid.
 
Potentiellt borde du kunna använda båda försäkringar. Om det ersätta får du kolla med försäkringsbolaget, men IBD är inget medfött utan det utvecklas över tid.
Är ser för att det krävs tid för immunsystemet att börja reagera "felaktigt" på den bakteriefloran som normalt finns i tarmen?
 
Det närmar sig matdags för katterna. Båda missarna har installerat sig i köket. De vet när det är dags.
 
Är vi hemma börjar den ena tjata 2 timmar före matdags... 5 minuter före klockan ringer på morgonen men bara jobbardagar..
Duktiga missar som vet när ni ska jobba. Undrar hur de kan veta sånt.

Mina nöjer sig med att komma ut i köket en timme innan eller så.
 
Lina har varit jättemysig idag. Jag bäddade ner mig i fåtöljen och sov middag och då kom hon och la sig i mitt knä och somnade där. Så småningom vaknade hon och klev ner så jag passade på att vända på mig. Då kom hon tillbaka och la sig på mig på nytt sätt. Gosekatten :heart Så vi har verkligen haft kvalitetstid tillsammans idag.
 
Båda mina katter har försvunnit. Vaknade strax efter tio och gjorde morgonproceduren. Men jag har inte matat katterna för båda är spårlöst försvunna.
 
Jag har en fråga och tar det här innan jag ev skapar en egen tråd.
Vår lilla katt har varit lite kladdig i bajset till och från enda sedan vi fick hem henne. Vi håller nu på att vänja in Mush och det verkar stabilisera magen. Börjar fundera på om hon är känslig mot fisk.
Men iaf pga av kladdig bajs så har det blivit en vana att kolla henne i rumpan varje gång hon varit på toa så har av vana fortsatt eftersom hon inte varit kladdfri så länge sas. Men har då märkt att hon ganska ofta kissar sig själv på magen. Har rakat lite av mage och rumpa för att det ska vara mindre för bajset att fastna i men kisset blir ju fortfarande där sas. Det är inte alltid men ganska ofta. Misstänker att hon har bra tryck i strålen när hon kissar och att det stänker upp på magen. Vi brukar torka med perfymfria ekologiska våtservetter när det är kiss. Hon verkar dock inte så bekymrad och verkar inte slicka rent det själv alltid då vi hittar intorkat kiss ibland på morgonen.
Är det någon annan som råkat ut för samma och vad har ni gjort eller inte gjort? Känns lite taskigt att behöva torka så ofta efter toabesök men vill inte att hon lägger sig pissig i soffor etc.
 
Gah, varför envisas Megara med att kissa mot lådväggen och rumpan riktad ut mot rummet. Hon har en xxl låda så det finns gott om plats, men ändå envisas hon med att kissa mot kanten. Och jag trodde att katter borde vilja sitta med huvudet mot rummet för att ha koll när de är sårbara. Men tydligen inte Megara.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 733
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 409
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp