Kattsnack 10

Gah, varför envisas Megara med att kissa mot lådväggen och rumpan riktad ut mot rummet. Hon har en xxl låda så det finns gott om plats, men ändå envisas hon med att kissa mot kanten. Och jag trodde att katter borde vilja sitta med huvudet mot rummet för att ha koll när de är sårbara. Men tydligen inte Megara.
Finns en till här, Sune. Han gör precis som Megara. Ibland sätter han sig som en normal katt mitt i lådan. Men helst
mot lådvägg och såklart lägsta sidan.

Lucifer gjorde aldrig så och inte Nicke heller.
 
Lugnt och stillsamt här. Skönhetsmissen snarkar i sovrummet mysigt intryckt emot elementet på sängens kortände. Jag råkade köpa fel torrisar till henne som hon nu principvägrar så jag har akutåkt över stan för att få tag på rätt sort, inte bara gastro utan gastro av rätt märke. Nån måtta får det vara på plebejeriet! Äta X när man kan få Y... bah! :yuck:

Brunetten är fortsatt en tjockis. Så fort jag är nöjd med att vi lyckats hålla oss till hennes välplanerade mängd mjukmat i ett helt dygn så lyckas hon sno åt sig nån bit av hundarnas torrisar, skrämma Skönis och stjäla ett par munfyllar, eller helt fräckt lurpassa under bordet och fara ut som en kanelbulleformad tiger och snatta till sig någon matrest.

Hon är väldigt nöjd med sig själv i alla fall. Vilket väl ändå får räknas rätt så högt på må-bra-skalan.

A215AE72-A6F1-4998-8FC5-85AF6CF58D4A.jpeg
 
Urax slickar i sig Pronefra som godis iallafall, han kommer glatt springandes när jag tar fram sprutan :laugh: Hittills mår hans mage bra! Jag blandar hans gamla foder med Specific Kidney Support, ökar på mängden njurfoder långsamt och ger Visiblin och Enterochronic som vanligt.
Har inte behövt kleta något Mirtazapin i öronen då han haft bra aptit ändå. Hoppas det håller i sig när han bara får det nya fodret :nailbiting: Igår kväll och idag har han varit jättepigg och busat runt massor :heart Hoppas på okej väder i helgen så han kan komma ut i ryggsäcken
 
Lugnt och stillsamt här. Skönhetsmissen snarkar i sovrummet mysigt intryckt emot elementet på sängens kortände. Jag råkade köpa fel torrisar till henne som hon nu principvägrar så jag har akutåkt över stan för att få tag på rätt sort, inte bara gastro utan gastro av rätt märke. Nån måtta får det vara på plebejeriet! Äta X när man kan få Y... bah! :yuck:

Brunetten är fortsatt en tjockis. Så fort jag är nöjd med att vi lyckats hålla oss till hennes välplanerade mängd mjukmat i ett helt dygn så lyckas hon sno åt sig nån bit av hundarnas torrisar, skrämma Skönis och stjäla ett par munfyllar, eller helt fräckt lurpassa under bordet och fara ut som en kanelbulleformad tiger och snatta till sig någon matrest.

Hon är väldigt nöjd med sig själv i alla fall. Vilket väl ändå får räknas rätt så högt på må-bra-skalan.

Visa bifogad fil 114622

Megara lider med sin syster i bantningshelvetet. Hon föreslår en anmälan till Europadomstolen såsom cruel and unusual punishment.
 
Toni pratar och har uppenbarligen krav på tjänstehjonet (mig). Men det är inte matdags än på en timme.
 
Håll tummarna för farbror Paxi. Han har ätit dåligt ett tag, och nu har han kräkts ett par gånger och matvägrar helt så vi har varit hos veterinären och tagit prover... :(

(Den som tror att det är görbart att tvångmata en katt som inte vill har ingen aning om hur envisa katter kan vara. Trots två personer med gedigen kattvana, en väldigt snäll katt och flytande mat avsedd för ändamålet har vi kanske fått i honom ett par teskedar och har väldigt mycket mer mat utsmetad i köket och på Paxis mattar... :meh:)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp