Kattsnack 10

Det blev en dålig dag för Lina. Först fick hon ingen frukost och sen blev hon fängslad och körd till veterinären.

Jag ska hämta henne senare idag.
Våra kissar har hennes medlidande... de fick förvisso frukost. Men blev nedladdade i fängelset och ännu värre fick åka bil. Dessutom en spruta med. Hujeda mig vilken dag. Tur husse jobbar skift så matte kan boka in honom.....
 
Lillith har blivit besatt i mig sen jag blev gravid. Det ska gosas, pratas, kuttras och bonkas.

Jag blir lite smått galen på att hon alltid lyckas gömma sig i sovrummet på kvällarna när jag ska sova. Sen kommer hon upp i sängen, bonkar på min dator, välter ner vattenglas, väcker barnet och har sig.

I natt krafsade hon på dörren och skulle in. Det händer verkligen aldrig. Blev helt ställd. Jag förvisade henne snabbt ut ur sovrummet igen då jag absolut inte kan sova med henne i rummet då hon aldrig lägger sig till ro :rofl: Katter i all ära men snälla, låt mig få sova på nätterna i alla fall.
 
Sitter otåligt och väntar på samtal om att förhoppningsvis få hämta hem min lilla katt :heart
Han har varit hos veterinären sedan imorse för långtids-EKG och provtagning för hjärtmarkörer. Hoppas på att kardiologen kommer med besked om att vi kan testa att behandla med typ furosemid, enalapril, acetylsalicylsyra eller liknande. Jag vill inte säga adjö än (men har inget annat val om jag måste för hans skull såklart) :cry:
 
Min katt fick följa med hem igår 🥰 Och kardiologen tyckte sig inte se någon HCM på nya ultraljudet. Dock har Urax någon typ av arytmi som han aldrig sett förut :confused: Kardiologen skulle försöka få tag på en kollega i USA via telefon annars måste vi skicka EKG:et för bedömning vart det nu var
 
Jahapp, nu har Minnie hittat en snurrande mojäng (läs fläkt) i kylplattan under laptopen att försöka nå med tassen... Och är mäkta förolämpad över att jag ryter med henne, så nu ligger hon på klätterställningen och blänger surt.
Hur många färgglada "varvräknarplastmarkörer" till stickningen, som jag kommer fiska upp på golvet ska vi inte tala om.... Varför kan hon inte vara som normala katter och leka med KATTLEKSAKER?
Jag tror det finns en röd och en gul petflaskkapsyl också...
😛
 
Jahapp, nu har Minnie hittat en snurrande mojäng (läs fläkt) i kylplattan under laptopen att försöka nå med tassen... Och är mäkta förolämpad över att jag ryter med henne, så nu ligger hon på klätterställningen och blänger surt.
Hur många färgglada "varvräknarplastmarkörer" till stickningen, som jag kommer fiska upp på golvet ska vi inte tala om.... Varför kan hon inte vara som normala katter och leka med KATTLEKSAKER?
Jag tror det finns en röd och en gul petflaskkapsyl också...
😛
Tycker hon låter som en helt normal katt, är inte hela världen en leksak? 😸
 
Vad beror humörsvängningen på?
de har varnat för både att den som varit hos veterinären är annorlunda humörmässigt pga mediciner och stressen av miljöombytet att den därav beter sig annorlunda, aggressivt eller undergivet.

och åt andra hållet att katten som varit hemma tycker den luktar fel och inte alls vill ha den hemma igen.

Lucifer blev helt galen när han var på kattpensionat, särades från Sune. Sen hemma har det ordnat upp sig hyfsat snabbt, men han blev knäpp. Och Sune har alltid varit lugn och snäll.
 
Måste borsta katten.
Hon älskar det men lägger sig alltid på samma sida så måste vända henne för att borsta bägge sidorna.
Hon tycker att det är sommar nu och att vi ska vara på balkongen.
Det är inte så varmt ju
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fjordingtråden
  • Löss

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp