Bukefalos 28 år!

Kattsnack 10

Vaknade till ett par bloddroppar på mitt lakan där Alice hade legat och när jag tittade i baken på henne så såg jag mycket riktigt ett sår där hennes analsäck är. Precis samma som hon fick en böld i för bara någon månad sedan :cautious:
Ringde veterinärkliniken och jag hade ändå tänkt att hon skulle få sin päls rakad på ena låret (sidan som hon alltid ligger ned på, och den andra som har varit rakad nu funkade så bra att jag tänkte att det skulle kunna vara bra). Så vi bokade en tid på måndag för lugnande, rakning och kontroll av analsäckarna.
Det är så mycket den här veckan, för självklart lyckades hon pricka in just den vecka vi har saker att göra på 😅
Jag tyckte att det såg rätt fint ut imorse, nu kanske det var lite klet runt men jag tror att hon tar hand om sig själv rätt bra också. Fick skicka ett par bilder till deras mail så skulle en av deras veterinärer få ta en titt :up:
 
Men gud när jag skulle ta fotona .... :arghh:😵‍💫
Mamma fick hålla i och offra ett par bloddroppar 😐
Jag fick kämpa med att försöka få någon bra bild 😫
Katten såg mest ut såhär 🤯😫🤬😡🤬
Och hunden såhär :bump::bump::bump:
Jag t.o.m röt åt hunden ett par gånger :o för att hon höll på och hoppa på mig när jag kämpade och såg ut såhär: party? 🥳🤩:bump: jag också! :bump: Titta på mig! 🥳🤩:bump:
Röt åt henne att lämna oss men hon kom bara tillbaka. Rann som vatten av en gås :meh:
Så no worries, hunden tog inte ett dugg illa åt sig.
Katten är det värre om 😅
 
Tyst så inte våra tokar kommer på det....

Man får vara glad så länge det är just leksaker, förra katten kom in med möss, ödlor och hovrester och la precis framför näsan. Glad jag har innekatt nu.
IMG_20230313_085711_819.jpg


Matte behöver lite "hjälp" upp på morgonen? :angel: :rofl:
 
Det här är inköpt speciellt till katterna, håller flera år till skillnad från de knappa fem minuter en vippa överlevt i det här hemmet. :rofl:
Sparky har också ett dressyrspö som är hennes absoluta älsklings. När matte kommer och börjar lekbusa springer hon till sitt spö, sätter tassen på och blinkar menande "Den här vill jag leka med, snääälllaa?"

När matte är tråkig hör man plötsligt skrapande ljud och så kommer hon baxandes med sitt älskade spö. Eller så tar hon med sig den till sängen så som i bilden :D:love:

Fick köpa henne ett eget spö eftersom hon annars snodde mitt ur min ridväska och lade under sängen eller satt och trånade utanför garderoben om jag stängt in ridväskan och spöt där inne för att jag inte orkade krypa under sängen för att hämta det varenda gång. 🙈
 
Det har varit fint väder idag, 20 grader och sol. Altandörren har varit öppen heeeeeela dagen till den 20 kvm innätade altanen. Båda herrarna har vare ute mest hela tiden.

Lilla herrn har slocknat totalt. Jag klippte klorna på honom å han märkte noll å Inget, men stora herrn. Han är minsann skitsur. Nån jäkel har stängt dörren till hans altan. Så nu sitter han å klagar högljutt om det.
 
Det har varit fint väder idag, 20 grader och sol. Altandörren har varit öppen heeeeeela dagen till den 20 kvm innätade altanen. Båda herrarna har vare ute mest hela tiden.

Lilla herrn har slocknat totalt. Jag klippte klorna på honom å han märkte noll å Inget, men stora herrn. Han är minsann skitsur. Nån jäkel har stängt dörren till hans altan. Så nu sitter han å klagar högljutt om det.
Tydligen blev belöningen för jamandet ett nytt träd från kattlycka 🙈
 
Lilla Alice då :( De upptäckte att det tomma utrymmet från bölden förra gången inte läkt ihop. Ingen infektion än men de satte dit ett dränage, igen :arghh:
Det är inte analsäcken alltså men ett tomt litet hål intill den, ut-/ingången var väldigt liten tydligen men med lite större tomt utrymme bakom.
Men värsta olyckliga katten, tratten åkte på igen! 😞 Och så får hon åka bil igen på fredag :arghh:

Dumma dumma allt 😾
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 975
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 415
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 695
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E
  • Servering på tävlingar

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp