Bukefalos 28 år!

Kattsnack 10

Måste byta torrfoder. En av katterna , gissningsvis Myran är lös i magen, sedan foderbyte från kattungematen till vuxenfoder.

De har ätit royal canin kitten sterilised sedan kastrering i november och mått ok på detta. Har nu fasat över dem på bozita hair and skin. Ena kattens mage har nu rasat trots stöd från fortiflora.

Vet inte riktigt i vilken riktning jag ska gå. Tillbaka till royal canin? Prova ett annat märke? Vilket i sådana fall? Någon som har erfarenhet av labb, smaak eller Magnussons?
 
Lugnet har infunnit sig här hemma. Båda herrarna är utslagna. Vi har haft öppet till den innätade altanen på 20 kvm i några timmar idag när jag var ute å donade.
 
Måste byta torrfoder. En av katterna , gissningsvis Myran är lös i magen, sedan foderbyte från kattungematen till vuxenfoder.

De har ätit royal canin kitten sterilised sedan kastrering i november och mått ok på detta. Har nu fasat över dem på bozita hair and skin. Ena kattens mage har nu rasat trots stöd från fortiflora.

Vet inte riktigt i vilken riktning jag ska gå. Tillbaka till royal canin? Prova ett annat märke? Vilket i sådana fall? Någon som har erfarenhet av labb, smaak eller Magnussons?

Jag blandar foder hej vilt till Isis för att hon inte ska bli kräsen (även om hon vägrar vissa foder ändå...) men hon fungerar bra på Smaak.
 
Jag blandar inte eftersom det är enklast att beställa en sort. Megara är extremt inte kräsen när jag behöver mata henne med annan mat när vi är på resa och liknande.
 
Här är det värsta som kan hända att grannen startar sin mustang eller att det knackar eller ringer på dörren. Det kan vara en varulv som kommer..
 
Freja har börjat försöka bryta sig in i Izas matskål. Tror någon börjar tröttna på sitt allergifoder 😅
 
Vi har en kompis hemma som hjälper oss att gräva i trädgården. Gick in för att äta, och alla tre katterna rusade fram för att hälsa. Till och med Maggan!
Tuva försökte sno en bit pizza från kompisen, det här hon aldrig gjort mot någon av oss.

Vad har hänt? Hur orolig ska jag vara? :nailbiting: :p
 
Imorgon ska Urax lämna blodprov igen :crazy: Om njurfunktionen inte förbättrats sen sist, så finns det inget mer att göra för honom :( Är orolig men förberedd på dåliga besked. Jag har varit noga med hans läkemedel och hans kost, så jag tror inte jag hade kunnat göra något annorlunda
 
Imorgon ska Urax lämna blodprov igen :crazy: Om njurfunktionen inte förbättrats sen sist, så finns det inget mer att göra för honom :( Är orolig men förberedd på dåliga besked. Jag har varit noga med hans läkemedel och hans kost, så jag tror inte jag hade kunnat göra något annorlunda
Vi håller alla tummar, tassar, och tår för fina kisen. ❤️
 
Katterna började röja här tidigt i morse innan klockan ens ringt. Antagligen hade det kommit in en mus i huset och när jag klev upp så hade de fullt fokus på vedlådorna. Jag trodde att de skulle ha klarat av musen till jag kom hem idag, men veden är fortfarande bevakad. Hoppas slippa rejs i natt.
 
I morgon ska Kantarell på återbesök. Förhoppningsvis blir han friskförklarad nu så vi slipper åka dit på länge 😊
Han är mer bråkig än någonsin 😆 Leker med möss, retar Paisley, brottas med Harry, går runt och skriker 😂
Sambon frågade häromdagen när han kommer bli tjock och lat som en vanlig kastrerad hankatt.
Aldrig enligt Kantarellen 😼
 
Nyss hemkommen från veterinären med Sparky. Hon fick godkänt på alla punkter, även tänderna till min enorma glädje. Bad henne kolla efter extra noga där.
Det innebär att jag kan sluta gå runt och noja mig om att Sparky ska behöva sövas för att fixa tänderna :banana:
Har ju sett själv att tandköttet börjat se riktigt fint ut sedan en tid tillbaka men bra att få det bekräftat.

Fick 6 st inhalatorer utskrivet, förmodligen lite för många men det är ganska skönt att veta att det finns. Ny veterinär också som behandlade Sparky jättebra och på Sparkys egna villkor. Hon har ju lite åsikter så att säga :angel:
 
Katterna fick mat när jag kom hem. Toni blev inte nöjd med sin portion och röjde i köket efteråt i jakt på mer mat. Gav mig och gav henne en portion till. Hon slukade rubbet. Inte likt henne.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 167
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 292
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 567
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp