Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Nikita ska till Bagarmossen den 13. Tyvärr inte med den vet som jag fick rekommendation om, men en annan kattexpert. Jag har bett båda klinikerna jag varit hos tidigare att skicka journaler och berättat lite om bakgrunden så vi har kommit en bit på väg när jag är där. Skönt.
 
Funderar på att piffa upp kattmatstunnan lite. Men hur? Ska jag skriva katternas namn, skriva "kattmat" rätt och slätt eller göra små tassar på tunnan?
Det är en grå Knodd från IKEA. Ganska tråkig med andra ord. Lite färgglad vinyl skulle pigga upp!
 
Nikitas body har kommit!

1544017243918.png


Efter fem minuter och högljutt klagande :meh:


47686055_2234702403464700_245275446151741440_n.jpg


Alla spännena är knäppta till den minsta storleken. Hur hon fått av den är mer än jag fattar.
 
Rut bryter sig in i maten om den står framme :angel: Så blötmaten är i skafferiet när den är oöppnad och i kylskåpet öppnad och torrfodret har hon i en liten plastlåda från ikea, samt i en hundmatstunna. Vi insåg ganska fort att det inte längre går att lämna något framme :p Hon har bla stulit ett paket singoalla kakor :angel:
Just nu är hon på kollo hos mamma & Margit, jag ska bort litegrann och Margit verkar vela ha henne där, så hon fick stanna istället för att komma hem nu och åka tillbaka igen på tisdag. Det verkar inte gå någon nöd på henne om man säger så men matte saknar henne :love: Tur att jag åker på fredag morgon!
 
Jag har lite dåligt samvete, men jag har faktiskt beställt en annan sorts foder till Älva. Hon får förnuvarande Orijen, men det är så fruktansvärt dyrt och min ekonomi är lite väl ansträngd för stunden. Tanken är att vi ska gå tillbaka till Orijen i framtiden när jag tjänar lite bättre med pengar, men nu ska vi testa Taste of the Wild ett tag och se om det duger. Jag vägde mellan det och Applaws, men valde det förstnämnda eftersom Applaws tydligen har gjort många katter risiga i magen. Hoppas att hon kan tänka sig att gilla det här så att min plånbok får återhämta sig lite.
 
Jag har lite dåligt samvete, men jag har faktiskt beställt en annan sorts foder till Älva. Hon får förnuvarande Orijen, men det är så fruktansvärt dyrt och min ekonomi är lite väl ansträngd för stunden. Tanken är att vi ska gå tillbaka till Orijen i framtiden när jag tjänar lite bättre med pengar, men nu ska vi testa Taste of the Wild ett tag och se om det duger. Jag vägde mellan det och Applaws, men valde det förstnämnda eftersom Applaws tydligen har gjort många katter risiga i magen. Hoppas att hon kan tänka sig att gilla det här så att min plånbok får återhämta sig lite.

Jag alternerar mellan Taste of the Wild och Applaws så Nikita inte tröttnar. Orijen har hon aldrig gillat särskilt mycket. Tror inte att den är så mycket bättre?
 
Suck. Om hon inte fick av den på det vanliga sättet gick hon på lådan, så nu ligger den i tvättkorgen. Hur fasiken gör ni andra när ni kastrerat? :crazy:
 
Suck. Om hon inte fick av den på det vanliga sättet gick hon på lådan, så nu ligger den i tvättkorgen. Hur fasiken gör ni andra när ni kastrerat? :crazy:


Min katt kanske är snäll (eller ja, vet ville inte ge henne tratt pga hennes humör) men åkte och köpte en tröja på erikshjälpen, klippte av en arm på den och klippte hål för frambenen (självklart måste den kortas av på längden. Hon gillar den och kan inte/vill inte få av sig den och hon kan både gå på låda och klättra om hon vill det. Tror hon uppskattar att hålen för frambenen blev lite stora så hon kan få mycket rörelsefrihet. Hon är också liten, runt 2-3 kg och vi kastrerade i måndags och hon försöker inte slicka på stygnen men när jag lämnar henne själv vågar jag inte chansa. Veterinären sa också att det inte gjorde nått om hon slickade lite bara det inte var helatiden.
Trassel tröja.jpg

(Bifogar en bild på henne i "tröjan" med dom fina prasselbollarna som var i hennes julkalender.)
 
Min katt kanske är snäll (eller ja, vet ville inte ge henne tratt pga hennes humör) men åkte och köpte en tröja på erikshjälpen, klippte av en arm på den och klippte hål för frambenen (självklart måste den kortas av på längden. Hon gillar den och kan inte/vill inte få av sig den och hon kan både gå på låda och klättra om hon vill det. Tror hon uppskattar att hålen för frambenen blev lite stora så hon kan få mycket rörelsefrihet. Hon är också liten, runt 2-3 kg och vi kastrerade i måndags och hon försöker inte slicka på stygnen men när jag lämnar henne själv vågar jag inte chansa. Veterinären sa också att det inte gjorde nått om hon slickade lite bara det inte var helatiden.Visa bifogad fil 22327
(Bifogar en bild på henne i "tröjan" med dom fina prasselbollarna som var i hennes julkalender.)

Redan gjort det, hon korvade upp den och slickade glatt på :meh: Ska prata med vet den 13 och i värsta fall blir det krage eller uppsydd body
 
Suck. Om hon inte fick av den på det vanliga sättet gick hon på lådan, så nu ligger den i tvättkorgen. Hur fasiken gör ni andra när ni kastrerat? :crazy:
Jag har kastrerat några katter och har bara använt tratt på någon enstaka. De allra flesta har jag faktiskt haft turen att de låtit bli såret :). Min veterinär brukar säga att de får slicka (men inte frenetiskt såklart) och ska inte bita. Jag kanske har snälla katter :p
 
Jag har kastrerat några katter och har bara använt tratt på någon enstaka. De allra flesta har jag faktiskt haft turen att de låtit bli såret :). Min veterinär brukar säga att de får slicka (men inte frenetiskt såklart) och ska inte bita. Jag kanske har snälla katter :p

Mmm, om det bara varit en kastrering eller sår så skulle hon fått tratt, vare sig hon ville eller inte. Men jag kan inte ha tratt på henne i flera månader. Då blir hon och jag galna. :crazy:
 
Min är konstig i storleken xxs på bodyn är för trångt, XS är bautastort
Suck
Hon ska ha den om hon börjar rycka päls igen
Peppar peppar verkar det ha gett sig.
För i den nya lägenheten har inte exet varit.
 
Min är konstig i storleken xxs på bodyn är för trångt, XS är bautastort
Suck
Hon ska ha den om hon börjar rycka päls igen
Peppar peppar verkar det ha gett sig.
För i den nya lägenheten har inte exet varit.

Jag undrar om body är gjorda för 'lagom' katter. Dvs majoriteten av katter, orientaler är ju mycket slankare och har en helt annan kroppsform. Nikita är dessutom en mycket liten katt.
 
Jag undrar om body är gjorda för 'lagom' katter. Dvs majoriteten av katter, orientaler är ju mycket slankare och har en helt annan kroppsform. Nikita är dessutom en mycket liten katt.
Ja min är ju lång och smal
Den stora trampar hon in bakbenen i
Har inte kommit på om jag ska sy ut den lilla eller in den stora
 
S har upptäckt att det går att sticka tassen igenom ett litet hål på övre kanten på akvariet - där sladdarna från pumpen och ljusrören går ut. Hon har suttit och fiskat efter snäckor som oanandes råkar snigla sig upp i närheten av pumpen.

De stora tiger- och zebrasnäckorna får hon inte tag i, men två små physor har fått sätta livet till. Hon trixar ut dem, och tuggar knastrandes sönder skal och snäcka...

De kan ju inte vara så himla smakliga inbillar jag mig, men vem vet. Får sätta för något där så hon inte kommer åt, om inte annat så vill jag inte ha tassbakterier i akvarievattnet.

Brunetten har sovit i sängen hela natten. Hennes nya väckningsmetod är att komma klampandes med alla 5,7 kilo och lägga sig på mitt bröst och upp emot halsen. Där balanserar hon spinnandes och nosar mig i ansiktet. Kattgos :heart. Vakna med andnöd och nedpressade lungor :meh:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 355
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp