Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som möjligen har någon fiffig liten lösning för att spänna fast ev blomkruka i fönstret från att av misstag vältas av kissarna?
Jag funderar på om sådana där genomskinliga sugkoppar som fäster på glas skulle kunna funka, om man spänner en tråd från dessa runt objektet s.a.s?
Jag har plockat bort en del från fönsterbrädorna för att katterna ska få plats att vara där vilket de såklart ska och bör få - men det är ju trevligt om det inte behöver vara kliniskt rent, tänker ffa nu även i jultider att det skulle vara trevligt att kunna ha en liten adventsstake i fönstret tex. :cool:
 
Är det någon som möjligen har någon fiffig liten lösning för att spänna fast ev blomkruka i fönstret från att av misstag vältas av kissarna?
Jag funderar på om sådana där genomskinliga sugkoppar som fäster på glas skulle kunna funka, om man spänner en tråd från dessa runt objektet s.a.s?
Jag har plockat bort en del från fönsterbrädorna för att katterna ska få plats att vara där vilket de såklart ska och bör få - men det är ju trevligt om det inte behöver vara kliniskt rent, tänker ffa nu även i jultider att det skulle vara trevligt att kunna ha en liten adventsstake i fönstret tex. :cool:

Dubbelhäftande tejpkuddar (finns bla på Clas O). Kolla bara att de inte ger märken på fönsterbrädan.
 
Är det någon som möjligen har någon fiffig liten lösning för att spänna fast ev blomkruka i fönstret från att av misstag vältas av kissarna?
Jag funderar på om sådana där genomskinliga sugkoppar som fäster på glas skulle kunna funka, om man spänner en tråd från dessa runt objektet s.a.s?
Jag har plockat bort en del från fönsterbrädorna för att katterna ska få plats att vara där vilket de såklart ska och bör få - men det är ju trevligt om det inte behöver vara kliniskt rent, tänker ffa nu även i jultider att det skulle vara trevligt att kunna ha en liten adventsstake i fönstret tex. :cool:

Häftmassa kör jag med! Sitter bra och lätt att få bort :)
 
En trött och ouppmärksam matte hade missat att Älvas ciklosporin hade tagit slut. Ett ögonblick av panik, men efter en dubbelcheck på mina djurrecept så skulle det vara lugnt - jag hade fyra uttag kvar av medicinen. Allt var frid och fröjd i hela två minuter, innan en sökning visade att inte ett enda apotek i hela Malmö hade medicinen inne. Inte heller i Lund. Inte i Lomma... Inte någon stans. :nailbiting:
Efter ett samtal till veterinären så fick Älva en annan ciklosporinmedicin utskriven till sig. Den fanns på hela fyra apotek i Malmö, med ett fåtal i lager på varje ställe. Och den kostade... 711,50 kr för 17 ml medicin! :nailbiting::arghh::cry: Givetvis hade Älvas försäkringsperiod gått ut bara tio dagar tidigare, så den kostnaden får jag stå för själv. Ugggh. Jaja, nu är det beloppet avdraget på den nya självrisken i alla fall.
 
Jag har satt på Nikita en strumpa, tyvärr täcker den inte det mesta av det hon slickat kalt, men jag tänker att lite skyddar den. Hon är riktigt, riktigt sur och går omkring och klagar. Vet inte om jag vågar sova inatt :nailbiting:

Edit: Den åkte av efter tre minuter eftersom den inte täckte något av vad den skulle täcka och Nikita skrek oavbrutet.
 
Sigge och jag har pyntat palmen här hemma. Sigge är mycket nöjd :D:love:

sigge palmen.jpg
 
Jag har satt på Nikita en strumpa, tyvärr täcker den inte det mesta av det hon slickat kalt, men jag tänker att lite skyddar den. Hon är riktigt, riktigt sur och går omkring och klagar. Vet inte om jag vågar sova inatt :nailbiting:

Edit: Den åkte av efter tre minuter eftersom den inte täckte något av vad den skulle täcka och Nikita skrek oavbrutet.

Jag har missat vad det är med misse?
 
Någon som vet om katter tycker om ifall sovplats och matplats är på typ samma ställe? Funderar på att köpa en bokhylla på Ikea som supercat hade grottor och bäddar till, och då även ha matplatsen däruppe så inte småbarn kommer åt. Kommer då även stå intill katterna träd, tror ni det skulle vara ok? Eller hellre försöka hitta andra lösningar?
Just nu är kattmaten och vattenfontänen i köket men det är ju inte heller önskvärt.
 
Jag har missat vad det är med misse?

Hon slickar sig kal på magen och låren. Jag har tagit blod och urin (hon brukar få UVI) och vi ultraljudade men allt var rent. Så efter mail till SLU och lite refererande fram och tillbaka har jag bett alla veterinärer jag varit hos att skicka journaler till Bagis och deras kattvet där.

Men under tiden måste jag göra något för att stoppa slickandet. Min idiotvet i Bollnäs föreslog tratt. Den hade hon i en halvtimme innan den åkte eftersom hon var helt förtvivlad och det är inte ett kortvarigt problem a la operationssår. Tänkte se om en strumpa/body skulle fungera bättre. Ska köpa en bäbybody på Röda Korset och försöka igen.
 
Någon som vet om katter tycker om ifall sovplats och matplats är på typ samma ställe? Funderar på att köpa en bokhylla på Ikea som supercat hade grottor och bäddar till, och då även ha matplatsen däruppe så inte småbarn kommer åt. Kommer då även stå intill katterna träd, tror ni det skulle vara ok? Eller hellre försöka hitta andra lösningar?
Just nu är kattmaten och vattenfontänen i köket men det är ju inte heller önskvärt.

Gissar inte, eftersom i det vilda drar bytesdjur/matplats till sig andra rovdjur. Men du kan kanske försöka. Låter inte helt omöjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp