Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit borta sön-fre i två veckor. Särbon har kattvaktat. Både igår och förra fredagen när jag kom hem tyckte jag att det luktade illa nåt jävulskt. Gammal kattmat och unkna lådor. Särbon känner ingen skillnad. Det måste ju betyda att det brukar lukta svinilla hos mig?! :arghh: Antar att jag varit så van innan... Känner även hur jag blivit tvärtäppt efter ett dygn hemma. Dags att ta tag i det där med hemstäd kanske :cautious:
 
Nu är hon äntligen här. Undersökt lägenheten ordentligt, ätit lite mat, tagit en tupplur i kojan på klösträdet och sitter nu och tittar på fåglarna i fönstret.
IMG_20181020_135348.jpg
 
Får man lov att vara lite fånig så här på morgonkvisten?
Varje morgon vaknar jag med en liten gosig Pälsfröken bredvid mig.
I morse hade jag dessa rader i mitt huvud

Du kisar med ett halvslutet öga
Jag begraver mitt ansikte i din päls
Du blundar lyckligt
Jag gömmer min själ i din mjuka kropp
Du sträcker på dig, länge och njutningsfullt
Jag lägger mitt hjärta i dina tassar
Du snarkar lätt
 
Jag använder body. Det fungerar mycket bättre för katter. Snorbilligt. Köp en begagnad babybody (röda korset eller liknande) och klipp hål för frambenen om armen är för trång och knäpp fast på ryggen. Kolla sedan att katten har rum för bakbenen (klipp vid behov) och att den kan gå på lådan - bra att ha några i reserv så man kan tvätta om det händer en olycka.

tn-dsc02248.jpg


Dålig bild men det är idén men klipp en triangel under svansen för lådbesök.

bild-343.jpg


bild-344.jpg




Thelmasklnning%5b1%5d.jpg-for-web-normal.jpg
Gud så smart! :bow:
 
Jag har varit borta sön-fre i två veckor. Särbon har kattvaktat. Både igår och förra fredagen när jag kom hem tyckte jag att det luktade illa nåt jävulskt. Gammal kattmat och unkna lådor. Särbon känner ingen skillnad. Det måste ju betyda att det brukar lukta svinilla hos mig?! :arghh: Antar att jag varit så van innan... Känner även hur jag blivit tvärtäppt efter ett dygn hemma. Dags att ta tag i det där med hemstäd kanske :cautious:
Jag brukar faktiskt fråga våra kompisar om de tycker att det luktar katt hemma hos oss. Finns ingen värre doft än kattkiss/kattlåda tycker jag. Hittills har de svarat att det inte luktar katt (förutom när vi hade 13 kattungar, och då kände även jag att det luktade).

Känner en stor frustration just nu. I torsdags märkte jag på morgonen att Soda hade problem att kissa. Bokade tid hos veterinären direkt (bra med internetbokning när man hittar fel klockan 6 på morgonen). Sambon åkte dit med henne. De gjorde ultraljud. Blåsan var liten men de misstänkte grus/sten. Blev tillsagd att ta urinprov hemma eftersom blåsan var för liten för att sticka i. Fick även metacam. Vi lyckades ta prov hemma torsdag kväll och lämnade in fredag morgon. På EM ringer vet och säger att jo, det är kristaller. Det går dock inte säga om det är hela sanningen eftersom provet hade lagrats i ca 12 timmar. Men odling sattes över helgen. Fick svar på bakterieprovet igår och ja, lite bakterier var det ju. Det går dock inte säga att det faktiskt kommer från blåsan utan kan även vara från tassarna när hon gick runt i lådan när vi skulle ta urinprovet. Så långt alltså 2000 kr och inga svar.

Idag var vi inne igen för att försöka ta urinprov direkt från blåsan. Blåsan var för liten även då, trots att vi hade haft henne utan låda i 4h under förmiddagen. De kunde dock se att det fanns en sten på 2 mm. De tyckte den var lite liten för att operera bort, men den kunde ju kanske fastna på vägen ut också. Åkte hem i ett par timmar och tillbaka igen under eftermiddagen. Då var blåsan ännu mindre så Soda måste ha lyckats kissa någonstans trots att jag inte märkt något. Då har jag ändå knappt lämnat henne med blicken sen vi lämnade veterinären. Så ytterligare en dag och många pengar fattigare och inga svar... Imorgon ska jag lämna in henne på morgonen så ska de försöka ta prov under dagen. Jag blir så frustrerad över att dagarna går och vi inte kommer fram till något. Tar de odling imorgon hoppas jag att jag kan få något svar innan helgen. Och det känns så härligt när man redan lags ut 17000 på veterinär denna månad. Happy life!
 
@Marty Usch vad tråkigt, både att det krånglar för kisen och att ni behöver lägga ut så många tusenlappar på ingenting. :( Hoppas att försäkringen täcker en del i alla fall!
 
Usch lokala katthemmet fick in två kisar som någon lagt i en sopsäck och dumpat vid brukshundsklubben :cry: och i somras var det nån som hotade att hälsa bensin på kattungarna om hon inte hämtade dem (trots att katthemmet var fullt och ungarna för små för att delas från mamman).

Hur är folk funtade?! :rage:
 
Vi ska in till vet med Valdemar idag:cry:
han har varit slö sen igår, äter och dricker som han ska och tempen är ok men sover mest. Han hade ätit dåligt några dagar (dock mer att han inte ville ha DEN maten än att han inte hade matlust) men blev slö från en dag till en annan. Nu har jag alla hemska sjukdomar en liten katt kan dra på sig rullandes i huvet :(
 
Vi ska in till vet med Valdemar idag:cry:
han har varit slö sen igår, äter och dricker som han ska och tempen är ok men sover mest. Han hade ätit dåligt några dagar (dock mer att han inte ville ha DEN maten än att han inte hade matlust) men blev slö från en dag till en annan. Nu har jag alla hemska sjukdomar en liten katt kan dra på sig rullandes i huvet :(
Hur gick det med lille Valdemar :confused:
 
@Hazel Nämen. :( Hur har det gått för er?
@Snowball Vet tyckte han såg fin ut. Hjärtat lät bra, slemhinnorna är fina osv, han trodde kanske han ätit för dåligt och därför tappat energi, fick en boost med vitaminer och sa att om han inte mår bättre imorgon (fredag) så skulle vi komma in igen. Han äter varannan timme ca nu, så matlusten är där, han har börjat tvätta sig igen och busar litegrann. Tycker ändå det känns som det är väldigt långsam framgång, men i tisdags sov han bara och va väldigt loj, inget motstånd alls. Nu är han mer intresserad och kollar runt igen, men som sagt väldigt trött
 
Undrar fan om inte Sauron börjar bli lite snorig igen :arghh: Han kom och gosade idag och jag såg en kråka i ena nosborren, inte rinnande som sist men han puffade/inhalerade/harklade till och svalde(:cautious::wtf:) och sen var den borta, så jag är lite rädd att det flödar mer på insidan liksom. Katastroftankarna är ej under kontroll just nu :meh:
 
Försök pyssla med garn eller tyg när man har en social katt :arghh: Hon tar garnnystan och vandrar iväg med, hon ska krypa in under tyget när jag klipper mönster och hon ska tvunget sitta i knät när jag virkar eller sitter vid symaskinen. Jobbiga katt, tur hon är söt.
 
Det var inte så härligt väder idag, men jag tog ut Älva ändå. Blåsten var envis och marken var blöt efter regnet. Älva var ändock nöjd där hon smög och blängde in i buskarna. Hon har jagat både kaniner och löv. Kombinationen mjuk, fluffig päls och blöt höstmark är dock inte särskilt lyckad, och Älvas päls var full av löv, lera, och småpinnar när det var dags att gå in. :o
 
Följer en grej på facebook som ger mig huvudbry. En bekant till mig jobbar inom busstrafiken i Sundsvall och igår hittade en förare där 2 katter i en transportväska på bussen. Det har varit rätt stort i media, men ingen ägare har gett sig till känna. Med andra ord är det troligen så att ägaren dumpat katterna där. Nu löste det sig för dessa 2, de fick snabbt hjälp av katthemmet och sattes i jourhem och även om jag föraktar folk som gör så här och anser att de borde straffas hårt, så är jag glad att katterna dumpades på en buss och får ett hem hos nån som bryr sig nu. Men vad fasiken :rage:
En kompis till mig som föder upp katter har i sommar/höst haft 8 hittebarn! 5 stycken dumpade i en låda på en busshållplats - de var bara ett par dygn gamla. :cry::cry: Hon har kämpat som fasen med dom men bara 2 överlevde, nu har en av hennes honor varit skendräktig och tagit dom små krabaterna till sig.
Usch lokala katthemmet fick in två kisar som någon lagt i en sopsäck och dumpat vid brukshundsklubben :cry: och i somras var det nån som hotade att hälsa bensin på kattungarna om hon inte hämtade dem (trots att katthemmet var fullt och ungarna för små för att delas från mamman).

Hur är folk funtade?! :rage:
Folk är verkligen inte kloka :( Vet inte hur mycket skit jag hört och sett angående just kattungar pga engagemang plus vänner inom djurhemsvärlden. Men det är så mycket bättre att katterna iaf blir lämnade där dom kan bli hittade än dumpade i skogen/i diket/i något vattendrag, för då har dom ju en chans att överleva iaf (om någon bryr sig - det är ju inte alltid det händer :down: )

@Mumfie beklagar verkligen förlusten av M :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp