Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån mer som har katt som hjälper till med disken. Sivert 6 månader hjälper alltid till..
 

Bifogade filer

  • 45205624_10156181442138068_2922274939081850880_n.jpg
    45205624_10156181442138068_2922274939081850880_n.jpg
    123,3 KB · Visningar: 56
Inatt hade katterna race så det bara dundrade i huset när jag skulle sova. När jag klev upp eftersom jag hörde att Rut hittat något som prasslade misstänkt (husses kakor) så gick katterna och la sig och sov. När jag provade gå och lägga mig igen, så var det race igen! :rofl:
Vaknade sen imorse till galna katter, det rasade grejer och dundrade, och alla hundar gömde sig i sängen. :rofl:
Idag kommer mamma och hämtar dom för vi ska bort i helgen så Rut ska vara där. Haha, undrar mamma får sova inatt :angel:
 
Inatt hade katterna race så det bara dundrade i huset när jag skulle sova. När jag klev upp eftersom jag hörde att Rut hittat något som prasslade misstänkt (husses kakor) så gick katterna och la sig och sov. När jag provade gå och lägga mig igen, så var det race igen! :rofl:
Vaknade sen imorse till galna katter, det rasade grejer och dundrade, och alla hundar gömde sig i sängen. :rofl:
Idag kommer mamma och hämtar dom för vi ska bort i helgen så Rut ska vara där. Haha, undrar mamma får sova inatt :angel:

Tänk vad kul att Margit har blivit så lekfull!
 
Jag har haft det lite jobbigt med att få i Älva sin Cyclance (flytande) den senaste tiden, dels för att jag inte har lyckats få tag på den vanliga tonfisken, och dels för att hon sällan har ätit upp allt på en gång. Men nu har jag hittat ett flytande godis som jag bara behöver ta en klick utav och blanda med medicinen, och hon slickar upp alltihopa på 10 sekunder! :love: Dessutom är det riktigt billigt. :up: Vitakraft Cat Liquid-Snack är det.
Det är så skönt när saker och ting plötsligt blir så simpla!
 
Båda Fröknar var hos veterinären för hälsokontroll och årlig vaccination igår. Låg stressnivå trots bilresa, nålstick och tandtitt.

Tyvärr hade Brunetten gått upp i vikt efter sommarens bantning. Jag tycker att vi haft rätt bra matkontroll men tja, inte tillräckligt. Fröken B ska nu viktväkta under vintern, och 4 hekto kattöverskott ska reduceras bort. Hennes njurvärden var jättefina dock, så det var positivt iaf!

Skönhetsmissen har tandsten och ska in igen för narkos och ordentlig munrensning under november. Hon är slank och fick beröm för det, samt beröm för bristen på de vilda skrik och smockor mot veterinären som hon ägnat sig åt tidigare år. En mogen kattfröken på 5 kalla bast tar nålstick med ro. ;)
 
Båda Fröknar var hos veterinären för hälsokontroll och årlig vaccination igår. Låg stressnivå trots bilresa, nålstick och tandtitt.

Tyvärr hade Brunetten gått upp i vikt efter sommarens bantning. Jag tycker att vi haft rätt bra matkontroll men tja, inte tillräckligt. Fröken B ska nu viktväkta under vintern, och 4 hekto kattöverskott ska reduceras bort. Hennes njurvärden var jättefina dock, så det var positivt iaf!

Skönhetsmissen har tandsten och ska in igen för narkos och ordentlig munrensning under november. Hon är slank och fick beröm för det, samt beröm för bristen på de vilda skrik och smockor mot veterinären som hon ägnat sig åt tidigare år. En mogen kattfröken på 5 kalla bast tar nålstick med ro. ;)

Stackars Brunett :down: banta är aldrig roligt. Jag har köpt en fiskevåg och hänger upp den i ett dörrhandtag, hakar fast en Clas Ohlson påse och stoppar in Nikita i den för att hålla koll på hennes vikt och att den inte går upp eller ner.

När Skönhetsmissen ändå är inne för tandsten, be vet att röntga för att se att hon inte har TR. Alltid bra att göra en koll eftersom TR är nästan omöjligt att upptäcka annars.

Bra att det gick lugnt och städat till och ingen stressade upp sig, vet, Lager eller kissarna.
 
Är hos mina föräldrar med katterna. Min syster med familj är här också. Första gången katterna träffar barn.
Tuva är cool, ligger mitt på bordet och har till och med låtit dem klappa henne. Lilla Lina har försvunnit.. Har ingen aning om var hon gömt sig nu.
 
Jag har två nya småkissar i mitt liv sedan knappt en vecka tillbaka 💕

De kommer från en ideel organisation och har haft det lite tufft även om de fått mat hela tiden.
De är nu 4 resp 5 mån gamla och har sedan några månader innan jag nu fick hem dem, bott i ett stödhem som verkligen gjort ett helt fantastiskt jobb !

Småkillarna har väldigt fort gjort sig hemmastadda här och för varje dag bjuder de på mer och mer av tillit, hyss, och ffa sina olika personligheter 😄💜
 

Bifogade filer

  • A0110EC2-35A3-4173-B78B-1A27AE48E85D.jpeg
    A0110EC2-35A3-4173-B78B-1A27AE48E85D.jpeg
    162,8 KB · Visningar: 31
Jag har två nya småkissar i mitt liv sedan knappt en vecka tillbaka 💕

De kommer från en ideel organisation och har haft det lite tufft även om de fått mat hela tiden.
De är nu 4 resp 5 mån gamla och har sedan några månader innan jag nu fick hem dem, bott i ett stödhem som verkligen gjort ett helt fantastiskt jobb !

Småkillarna har väldigt fort gjort sig hemmastadda här och för varje dag bjuder de på mer och mer av tillit, hyss, och ffa sina olika personligheter 😄💜
Så bedårande söta :heart
 
Ibland blir jag liiiite trött på min älskling. Hon slickar upp varenda droppe sås men lämnar 75% av bitarna. Mousse vägrar hon befatta sig med, liksom gelé. :meh: Nu fick hon torrisar som hon nosade lite förstrött på, åt några bitar och meddelade sedan (högljutt) att hon vill ha något annat. Oklart vad, förutom då att det är ett stenhårt nej (från mig) till Dreamies. :banghead: Tur att jag har beställt ny mat som förhoppningsvis kommer i början av nästa vecka.
 
Gaaah Disa hade fått två kakor med tovor på rumpan som jag rakade bort idag. Och nu är hon så irriterad! Rycker och sprätter som om hon hade hela rumpan full med tejp, har inte vilat på hela kvällen :cry: vet inte om det är resten av pälsen som kittlas, hon är lite håröm. Världens kackigaste matte. :(
 
Alltid spännande att öppna bäddsoffan för att se vad katten har lyckats peta in därunder. Dagens fynd: två kanindelar, två påsklämmor, och en prasselboll. Jag var tvungen att använda pinnen på Da Birden för att nå in hela vägen för att fiska ut allting. Jippie, sade Älva, som glatt började leka med Da Birden på egen hand. Efter jag hade fiskat klart under soffan tog vi en intensiv lekstund med Da Bird. Älva var lyrisk. Idag var den extra rolig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp