Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MarieJ det folk avser med de reflektioner du fått ang kortisonet tror jag är utifrån att kortison inte alls är en hållbar lösning i slutänden . Det går att dämpa/häva en massa med kortison men inte långsiktigt i längden . Kroppen vänjer sig och tar stryk över tid, och då funkar det sämre och sämre. Din katt är ju så ung dessutom.
Jag fattar. Och jag är väl medmedveten.
Just nu är vi där och just nu känns det som att vi har en bra kommunikation med 2/3 av våra veterinärer. (Den tredje har vi inte pratat med på ett tag)
 
Jag fattar. Och jag är väl medmedveten.
Just nu är vi där och just nu känns det som att vi har en bra kommunikation med 2/3 av våra veterinärer. (Den tredje har vi inte pratat med på ett tag)

Det är bra 😄
Men kom ihåg också att veterinärer rättar in råden utifrån önskemål och möjligheter djurägaren uttrycker - så länge djuret inte far illa.
Det jag menar är att det i slutänden ändå är ni som måste bedöma/bestämma er för om nuvarande är det ni önskar köra på eller om ni ska välja att göra en ytterligare utredning av kisses diffusa problematik .
 
Det är bra 😄
Men kom ihåg också att veterinärer rättar in råden utifrån önskemål och möjligheter djurägaren uttrycker - så länge djuret inte far illa.
Det jag menar är att det i slutänden ändå är ni som måste bedöma/bestämma er för om nuvarande är det ni önskar köra på eller om ni ska välja att göra en ytterligare utredning av kisses diffusa problematik .
Det du säger stämmer på klinikens veterinär men inte på veterinären här.
Klinikens veterinär sa att det rimliga är att antingen göra biopsi eller prova specialfoder.
Efter dom proverna inklusive ultraljud dom gjort utan minsta fel och katten är fin i hull tyckte han att det var rimligt att prova foder först.
 
Mer julpynt. :cool:

IMG_20191204_194858.jpg
 
Imorn åker lilla Skönhetsmissen in på tandkontroll och operation. 13 tänder dras. :(

Håll tummarna är ni snälla, missar och mattar därute i Bukes stugor, lägenheter och kollektivrum. Vi önskar oss en smidig operation och en någorlunda smärtfri rehab. Vi åker in tidigt på morgonen och S lämnas in till vår trygga veterinärs vård. Sedan blir jag uppringd efter lunch för rapport om utgången av op:en, och får tid för upphämtning av en yrvaken Fröken Skönhetsmisse som då inte har så många tänder kvar i munnen. :heart
 
Imorn åker lilla Skönhetsmissen in på tandkontroll och operation. 13 tänder dras. :(

Håll tummarna är ni snälla, missar och mattar därute i Bukes stugor, lägenheter och kollektivrum. Vi önskar oss en smidig operation och en någorlunda smärtfri rehab. Vi åker in tidigt på morgonen och S lämnas in till vår trygga veterinärs vård. Sedan blir jag uppringd efter lunch för rapport om utgången av op:en, och får tid för upphämtning av en yrvaken Fröken Skönhetsmisse som då inte har så många tänder kvar i munnen. :heart
Stackarn, 13 tänder!
Jag har missat, vad är felet?
 
Vaccinationen av katterna gick smidigt, även argbiggan var nöjd med den nya veterinären. Eller ja ny och ny, hon har bara bytt klinik (har inte stalkat men hon vaccinerade min ena katt 2015 på en annan klinik).

Väl hemma blev det som vanligt när de släpptes lösa på gårdsplan, argbiggan sprang fort till ladugården och den översociala ställde sig vid ytterdörren och ville in. Argbiggan ser vi som tidigast ikväll, djupt kränkt av händelsen. Alltså katters personligheter gör mig full i skratt, varför får vissa katter en sån hög integritet?
 
Hur ofta brukar ni göra allmänkontroller på era katter? Börjar fundera på om jag borde göra en sådan, fast hon fick en liten allmänkontroll tidigare i år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp