Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en jobbdag. Fröken Tandlösa har ätit anka, haft rebah-yoga på mattan, och kuttrat omkring lite i största allmänhet. Hon verkar högst levande, hälsosam och i full färd med att läka ihop. :D :love:

Brunetten har förlåtit henne den äckliga sjukhuslukten, och de delar nu soffa.
 
2E869E63-73C4-499D-87B0-1EF177BE7552.jpeg
 
Hur ofta brukar ni göra allmänkontroller på era katter? Börjar fundera på om jag borde göra en sådan, fast hon fick en liten allmänkontroll tidigare i år.

En gång om året när hon vaccineras, då får vet klämma igenom henne, kolla mun och tänder och så tar vi urin och blodprov. Fasiken vet hur det går med Megara som inte direkt gillar när folk och fä tar i henne utan tillåtelse. Eftersom jag alltid låter bli att ge henne mat när vi ska in så om tex hennes tänder säger FORL kan vet röntga och göra det direkt. Samma sak all sedering vid behov som tex annan slags röntgen och UL. När vi var inne för hulkandet (och ffa om hon hade tandsten och det kliade i tänderna) så ville hon inte medverka vid halsröntgen för att kolla att inget satt fast där. Så då sederades hon.
 
Hoppas att det går bra och att även Pip är med på processen så ni slipper en massa tjurande i introduktionen av nya kissen. :heart
Jag tror inte att det är något större problem, dels så saknar han Tjalle och dels så hade vi två omplaceringar tidigare utan problem om du kollar fotot i tråden kattbilder. Tjalle och Pip hade då levt för sig själva när min uppfödare sökte nytt hem till två vuxna katter lite akut och de flyttade hem till oss.
 
Jag tror inte att det är något större problem, dels så saknar han Tjalle och dels så hade vi två omplaceringar tidigare utan problem om du kollar fotot i tråden kattbilder. Tjalle och Pip hade då levt för sig själva när min uppfödare sökte nytt hem till två vuxna katter lite akut och de flyttade hem till oss.

Låter jättebra, håller tummarna imorn då och om kisse flyttar hem till er vill vi se bildbomb här på Buke!
 
grattis vad roligt 😄 Välkommen till ett aldrig sinande liv av glädje, skratt och slaverifix i härlig kombo 🐱
Tack!
Yes.... Jag har varit kattslav tidigare med två donnor. :love:

OT- Jag har tänkt i många år att jag ska skaffa djur igen men har väntat pga att jag tänker att man blir bunden vid semester etc. Men nu tänker jag att jag vill prioritera det. Har haft det rätt tufft nu och tänker att jag måste prioritera det i mitt liv som gör att jag mår bra och gör mitt liv meningsfullt. Jag vill ju inte bara jobba och sen komma hem och somna i soffan framför tv. Det känns mkt roligare och mer meningsfullt om jag har två katter bredvid mig i soffan. Då har jag någon varje dag att skratta och prata med.
 
Fy fan vad jag älskar min lilla katt. Jag har haft en hemsk kväll och kommer hem fulgråtandes, men hemma väntar Älva på mig och ska genast gosa i knät med sin matte. Även om ingenting egentligen är löst så känns livet ändå lite bättre när man får (och ger) sådan villkorslös kärlek. :heart
 
Då har jag varit och kolla katt.

Positivt överraskad att hon genast kom fram och hälsade, liten, söt och mycket social. Druckit kaffe och träffat familjen samt snackat katt, hund, häst och ännu mer katt. Ställde till sist frågan om matte verkligen bestämt sig för att omplacera och det hade hon. Jag sa att jag visste ju om att hon hade en till som skulle kolla på katten i morgon men att jag var väldigt intresserad då jag tyckte det var en väldigt trevlig katt så om det inte blev något med den andra så ville jag ha den.

Nu ska hon veterinärbesiktigas i veckan, kontrakt skrivas och sen flyttar den hit! Matte tyckte det lät som katten skulle trivas bra hos oss och trodde nog den skulle trivas bättre med Pip så hon skulle ringa den andra spekulanten att det redan var klart att den flytta in här. 🥳

Lite taskig känner jag mig som fick första tjing när egentligen den andra spekulanten kontaktade henne först, men Pip är viktigare och det är trots allt ägaren som väljer vem som ska ha katten. :D
 
Då har jag varit och kolla katt.

Positivt överraskad att hon genast kom fram och hälsade, liten, söt och mycket social. Druckit kaffe och träffat familjen samt snackat katt, hund, häst och ännu mer katt. Ställde till sist frågan om matte verkligen bestämt sig för att omplacera och det hade hon. Jag sa att jag visste ju om att hon hade en till som skulle kolla på katten i morgon men att jag var väldigt intresserad då jag tyckte det var en väldigt trevlig katt så om det inte blev något med den andra så ville jag ha den.

Nu ska hon veterinärbesiktigas i veckan, kontrakt skrivas och sen flyttar den hit! Matte tyckte det lät som katten skulle trivas bra hos oss och trodde nog den skulle trivas bättre med Pip så hon skulle ringa den andra spekulanten att det redan var klart att den flytta in här. 🥳

Lite taskig känner jag mig som fick första tjing när egentligen den andra spekulanten kontaktade henne först, men Pip är viktigare och det är trots allt ägaren som väljer vem som ska ha katten. :D

Grattis till att bli ägd av en till katt :heart :love:
 
@stjarnhimmel välkommen in i de kattägdas skara! Där vi tävlar om vem som är mest ödmjuk betjänt/slav till våra pälsiga ägare. Om andra samtalsämnen tryter kan du alltid ge dig i kast med det odödliga ämnet: Hur får man katten att äta den dyrbart inköpta kvalitetsmaten och inte bleh kvalitet torrisar. Samt, varför när man köpt leksaker, träd och liknande så är kartongerna alltid det i särklass roligaste att leka med :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
949
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 679
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp