Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han fyllde 6 igår, jäkla födelsedagspresent han fick 💔
Men åh, jag hade för mig att han inte var så gammal men han är ju halv året yngre än min Alice - ingen ålder alls :cry: Hoppas att allt går bra! Eller så bra som det går iallafall, jag tror att du fattar det rätta beslutet om det behöver fattas något :heart
 
Alltså det där. Är det egentligen någon som lyckas med detta?
Ping skulle ta det lugnt i 14 dagar efter kastrering, det var helt omöjligt. Hon studsade omkring upp och ner för alla möbler redan samma dag hon kom hem från operationen när hon dessutom fortfarande var groggy!
Vi försökte verkligen, sprang runt och försöka hålla henne på marken men det gick inte. Efter ett tag så gav jag upp, ”spricker stygnen så gör de..” 🙈

Enda vi lyckades hålla henne borta från var hennes klätterträd. Trädde ett stort påslakan över och tejpade ihop nertill med silvertejp😆

Jag lyckades rätt bra med min Bonnie. Jag ställde in alla höga möbler i sovrummet som jag stängde igen och byggde upp runt soffan som också står under båda fönstren i vardagsrummet. Klätterträdet plockade jag ned och köket nätades bort (öppen planlösning) för att hon inte skulle komma åt köksbänkarna. Jag tog ur madrasserna ur sängen och lade dom på golvet i vardagsrummet som trappa upp mot tvbänk och soffa. Jag sov i soffan i nästan 6 månader :angel: Allt för att slippa stänga in en katt, jag nätade in oss allihopa :cool:
20170105_202112.jpg
 
Det kan vara så att han köpt sig lite tid. ”definitivt inte sämre, möjligen lite bättre”. Försäkringen maxad :crazy: men vad gör man. Vill ju inte avliva när han ev börjar bli bättre. Det är fortfarande kritiskt dock, blev uppmanad att ha telefonen tillgänglig dygnet runt. Dom verkar allt säkrare på att det är astma.


Här hålls det också alla tassar tummar och tår! 😻
 
Nu är han sämre igen... dom skulle testa mer luftrörsvidgande och kolla om han fått luft/vätska i brösthålan, men annars finns det liksom inget mer att göra än att hoppas. Fick frågan om jag ville att dom skulle försöka återuppliva honom om han skulle lägga av när dom jobbar, men jag sa nej. Så självklart men ändå så jävla tungt att ta orden i mun.
 
Nu är han sämre igen... dom skulle testa mer luftrörsvidgande och kolla om han fått luft/vätska i brösthålan, men annars finns det liksom inget mer att göra än att hoppas. Fick frågan om jag ville att dom skulle försöka återuppliva honom om han skulle lägga av när dom jobbar, men jag sa nej. Så självklart men ändå så jävla tungt att ta orden i mun.
Så väldigt, väldigt ledsen för er skull. :heart
Hoppas det mot alla odds vänder men vet allt för väl vad du går igenom. :(
 
Nu är han sämre igen... dom skulle testa mer luftrörsvidgande och kolla om han fått luft/vätska i brösthålan, men annars finns det liksom inget mer att göra än att hoppas. Fick frågan om jag ville att dom skulle försöka återuppliva honom om han skulle lägga av när dom jobbar, men jag sa nej. Så självklart men ändå så jävla tungt att ta orden i mun.
Det var rätt beslut men så tungt och sorgligt :cry:
 
Nu är han sämre igen... dom skulle testa mer luftrörsvidgande och kolla om han fått luft/vätska i brösthålan, men annars finns det liksom inget mer att göra än att hoppas. Fick frågan om jag ville att dom skulle försöka återuppliva honom om han skulle lägga av när dom jobbar, men jag sa nej. Så självklart men ändå så jävla tungt att ta orden i mun.
Mitt hjärta går lite sönder över hur tufft ni har det. Vi fortsätter hålla tummar och tassar här!
 
Jag lyckades rätt bra med min Bonnie. Jag ställde in alla höga möbler i sovrummet som jag stängde igen och byggde upp runt soffan som också står under båda fönstren i vardagsrummet. Klätterträdet plockade jag ned och köket nätades bort (öppen planlösning) för att hon inte skulle komma åt köksbänkarna. Jag tog ur madrasserna ur sängen och lade dom på golvet i vardagsrummet som trappa upp mot tvbänk och soffa. Jag sov i soffan i nästan 6 månader :angel: Allt för att slippa stänga in en katt, jag nätade in oss allihopa :cool:
Visa bifogad fil 41868
Oj, 6 månader! Varför behövde ni ha det så länge?
Imponerande fixat!
 
Huuuu, konvalescenten har reagerat på Metacamen med diarré. På plankgolv :arghh: gav han Diarsanyl med frukosten, hoppas det hjälper. Tror inte han behöver ha resterande dagar Metacam, är helt opåverkad efter 24-27 timmar utan.
 
Huuuu, konvalescenten har reagerat på Metacamen med diarré. På plankgolv :arghh: gav han Diarsanyl med frukosten, hoppas det hjälper. Tror inte han behöver ha resterande dagar Metacam, är helt opåverkad efter 24-27 timmar utan.
Ping blev också dålig av sina mediciner nu senast, dock kräkning och inte diarre. Hon fick både metacam och antibiotika.
Vi fick sluta med både i några dagar, ska snart testa antibiotikan igen och se om hon tolererar det bättre nu. Skulle behöva ge henne hela kuren.
 
Huuuu, konvalescenten har reagerat på Metacamen med diarré. På plankgolv :arghh: gav han Diarsanyl med frukosten, hoppas det hjälper. Tror inte han behöver ha resterande dagar Metacam, är helt opåverkad efter 24-27 timmar utan.

Fråga efter Onsior annars. Liten tablett, men mina (alla utom den som äter den regelbundet förstås) tar den om jag lägger den på golvet framför. Tydligen god.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
952
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 092
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 684
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp