Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Linta Åh, jag beklagar verkligen. Så outsägligt ledsamt med fina Sauron.
Du skrev i ett inlägg att du lite klandrade dig du inte tänkte på astma. Jag tycker inte du ska känna minsta skuld, Sauron var ju väl utredd och du gjorde allt för att dels få reda på vad som var fel och dels hjälpa honom. Ingen kunde gjort mer än du gjorde. Dessutom var du oegoistisk och såg tills hans bästa hela tiden
❤️
 
Nu finns han inte mer. Min allra finaste :heart

Jag tänker inte säga att det tröstar just nu. Men du var världens bästa matte Sauron kunde haft. Ni kämpade och kämpade tillsammans och din sista gåva till honom var den största och bästa du gav honom, att slippa smärtan och skräcken. Gråt och sörj och låt smärtan värka ut om du kan. Jag hoppas och tror att du till slut kan minnas alla vackra och ljusa stunder ni hade tillsammans, inte slutet.

Ikväll tänder jag och Megara ett ljus för dig och Sauron och minns alla glada berättelser du delat med dig under åren. 💔

1576599561910.png
 
Pappa har pratat länge med en veterinär från Evidencia.
Millie gick från 38,9 till 40,1 under dagen.
Hon får komma till kliniken kl 10 i morgon.
Huruvida hon utreds då eller inte var oklart men jag är tacksam över att ngn tar över ansvaret. Vi fick ringa om hon blir ännu sämre.
Kollade med min veterinärkompis om han ev kunde vätska upp henne i kväll men han har inte svarat så det spörs.
Mitt hjärta blöder och tårarna rinner.
 
@MarieJ tråkig läsning men det behövs nog i sammanhanget med katten ändå utifrån all kontinuerlig feber , kräkningar osv i skov att ni får en utredning nu.

Över 39,5 på katt brukar klassas som feber så er har ju det , och utifrån historiken är det nog som sagt hög tid att hon utreds mera ingående då hennes problem helt klart är väldigt vaga och diffusa med skov och däremellan bra status .

Väldigt tråkigt oavsett och håller tummar att ni får bra hjälp med en mer komplett utredning under morgondagen . 😔
 
@MarieJ tråkig läsning men det behövs nog i sammanhanget med katten ändå utifrån all kontinuerlig feber i skov att ni får en utredning nu.

Över 39,5 på katt brukar klassas som feber så er har ju det , och utifrån historiken är det nog som sagt hög tid att hon utreds mera ingående då hennes problem helt klart är väldigt vaga och diffusa med skov och däremellan bra status .

Väldigt tråkigt oavsett och håller tummar att ni får bra hjälp med en mer komplett utredning under morgondagen . 😔
Millie har runt 38,6 i normaltemp så hon har hög feber.
 
Millie har runt 38,6 i normaltemp så hon har hög feber.

ännu viktigare då att ni åker in tidigare än bokat besök som veterinären sa, om ni bedömer att hon är dålig.

De gör i regel inte något annat akut när man åker in nattetid av era symptom, än att vätska upp och se noga till katten under natten utifrån det, men det kan ändå spela roll om ni upplever att hon är så dålig nu när din veterinärvän inte svarar osv.
 
ännu viktigare då att ni åker in tidigare än bokat besök som veterinären sa, om hon är riktigt dålig. De gör inte något annat akut när man åker in nattetid än att vätska upp och se noga till katten utifrån det, men det kan ändå spela roll om ni upplever att hon är så dålig nu när din veterinärvån inte svarar osv.
Hon har samma status nu som när vi pratade med Evidencia.
Vi har gett ordentligt med vätskeersättning sen hon fick febern tillbaka. (4ggr/h) Hon kröp nära mig och sover för tillfället lugnt. (När hon mår som sämst vill hon vara i fred)
Vi har ytterligare en veterinär i närheten om det skulle krisa. (Kliniken är 10 mil bort)
1D4282CF-951C-4A72-A0D0-1A088DFAC7B3.jpeg
 
@Linta så sorgligt, din vackra fina kisse :cry: Jag beklagar verkligen, men du gjorde allt du kunde för honom, och någonstans på något sätt så tror jag att han vet det :heart

Håller verkligen med !
kram igen @Linta 💕 Det är så fruktansvärt sorgligt när man förlorar dem . Men nogsammare matte än du kunde han inte haft som direkt vid problem tagit in och utrett katten osv . Du har gjort allt du kunnat 💜
 
Hon har samma status nu som när vi pratade med Evidencia.
Vi har gett ordentligt med vätskeersättning sen hon fick febern tillbaka. (4ggr/h) Hon kröp nära mig och sover för tillfället lugnt. (När hon mår som sämst vill hon vara i fred)
Vi har ytterligare en veterinär i närheten om det skulle krisa. (Kliniken är 10 mil bort)Visa bifogad fil 41947
Nu håller vi tummarna för din lilla kattflicka :heart
 
Efter att ha vätskat Millie 4ggr/h så är hon betydligt piggare. Inte så att det sprätter i henne men absolut inte så dålig som för ett par timmar sen. Min kompisvet kunde vätska men nu känns det inte som att det behövs. Fortsätter att ge ersättning några timmar till. Ska tempa och se så att det är som det verkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
952
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 092
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 684
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp