Bukefalos 28 år!

Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick fakturan från Ultuna. Återigen två A4 med åtgärder :crazy: Tufft att se "Diagnos 1: Död avlivad". Har inte riktigt vågat/orkat använda just dom orden än. Nästan 15000 per dygn kostade det, men han låg ju på intensiven hela tiden. Behöver inte betala för obduktionen, och det var ju på deras initiativ så jag gissar att han kommer användas för utbildning/forskning. Det känns bra faktiskt. Disa är fortfarande rätt upprörd stundtals :( Jag är ju ingen katt och Sixten bjuder ju inte på samma närhet som Sauron. Men det är faktiskt redan mycket, mycket lugnare mellan dom så jag hoppas att dom ska ty sig nu på äldre dar :heart

För mig var det när Agria meddelade att de avslutat Nikitas försäkring som det blev 'på riktigt' Jag har aldrig orkat läsa igenom Nikitas journaler utan la undan dem. Någon gång ska jag be min syster som är läkare att läsa dem. 😿

Så skönt för både Disa och Sixten och dig själv! Att ni har varandra. Kramar.
 
För mig var det när Agria meddelade att de avslutat Nikitas försäkring som det blev 'på riktigt' Jag har aldrig orkat läsa igenom Nikitas journaler utan la undan dem. Någon gång ska jag be min syster som är läkare att läsa dem. 😿

Så skönt för både Disa och Sixten och dig själv! Att ni har varandra. Kramar.
Ja, fy, loggade in på mina sidor och såg ”avslutad 191217”... 😢 låter klokt att ta hjälp av din syster :heart
Det är jätteskönt faktiskt, att slippa oroa sig för osämja mitt i alltihop. Har några dagar ledigt nu och ska passa på att krama dom riktigt ordentligt.
 
Tuva har sagt upp bekantskapen med mig idag. Hon stack åt andra hållet så fort jag sa godmorgon :( Jag får inte klappa! Husse går bra, husse går alltid bra hos katterna här. Men vad kan jag ha gjort inatt för att förolämpa henne så liksom?
 
I går vinkade Millie hejdå som vanligt och i dag stod hon och väntade på mig när jag kom.
Gode högre makter låt kortisonet fortsätta hjälpa.
CAF75F82-9C9E-4853-940B-B088B722DC76.jpeg
 
Seg morgon, det är ju ändå lördagen före sista advent.

Brunetten gjorde ett försök att jaga upp mig vid sju-draget, välte ned en massa papper från skrivbordet och stökade runt men när hon inte fick någon reaktion gav hon upp och kom och lade sig i sängen som den 6 kilos nallekisse hon är. En del kliva runt och trampa. En del ligga på mattes bröst och spinna så hela kissen och hela matte darrar i spinntakt. En del ligga raklång som en pälslimpa på sidan. Hur en kisse kan ta upp större delen av en 120 säng är en fråga för de lärde.

Nu är båda kissar lite missnöjda då de har massa god kyckling i sås kvar i skålen sedan i igårkväll, och jag försöker utpressa dem att äta lite av den maten istället för att jag ska tömma skålen och hälla i helt ny.
 
Jag vaknade av att katterna höll konsert. Honkatten satt och glodde på mig och gapade, ville ha lite bättre utrymme på diskbänken för att dricka vatten. Fetis pep på övervåningen av oklar anledning, förmodligen mest för att stämma in i kören :grin:
 
Här kämpar jag på med två pälsade kamrater.

Nya T har snabbt lärt sig vad ljudet av balkongdörren som öppnar sig innebär, men hon väntar tills I har gått ut först.

I är inte helt nöjd med nya T, de kan äta ur samma matskål (även om I ger väldigt kränkta blickar till T) och de kan ligga på samma fåtölj/bord/soffa. Som äkta tjejer så går de också gärna på toa ihop (en gör ifrån sig, den andra "hjälper till" att gräva.

Det fräses inte längre om de möts i hallen eller i en dörröppning. I kan fräsa till om hon blir överraskad, tex om T ligger på ett bord och I hoppar upp på det, eller om T hoppar ner från något rakt framför näsan på I.

De leker jage ibland och då kan I fortfarande boxa till T när de leker, och T ser alldelles förvånad ut. I fotar också till T när T retar henne, vilket sker ibland (hoppar ner från möbler eller hoppar fram bakom möbler.

Dock är sängen ett problem. Är de ensamma spelar det ingen roll, men ligger jag i sängen så får BARA EN KATT PLATS! och den som råkar vara på sängen först jagar iväg den andre. De kan vara sams ibland och jag hoppas det släpper så småningom.
 
Hoppar in i tråden! Har en bengalhona på 1,5 år som jag är fodervärd åt. Är mkt förtjust i henne och är så glad att ha en katt i mitt liv igen :banana:

Hon är innekatt men vi går ut i sele, hon gillar dock inte selen.. är en vanlig med remmar. Någon som har förlag på vad som kan funka.
Bild på gullegrisen och hennes kattunge som är 6 veckor på bilden.
1576932338858.png
 
Hoppar in i tråden! Har en bengalhona på 1,5 år som jag är fodervärd åt. Är mkt förtjust i henne och är så glad att ha en katt i mitt liv igen :banana:

Hon är innekatt men vi går ut i sele, hon gillar dock inte selen.. är en vanlig med remmar. Någon som har förlag på vad som kan funka.
Bild på gullegrisen och hennes kattunge som är 6 veckor på bilden.
Visa bifogad fil 42220
Fin! Välkommen!
 
Shoppade julklapp till Daphne idag, hon fullkomligen älskar sin sardin från yeowww, så jag köpte en sådan fast en banan :D
När jag kom hem så ställde jag ned påsen som var full med andra saker, och hon var framme och nosade lite. Då dyker hon ner i påsen, hittar bananen och ligger nöjt och rullar med den nu :grin: nåja, blev lite tidigt julklapp nu då:D
Kan verkligen tipsa om dessa leksaker!
1576943867249.jpeg
 
@fijja jag har också den prickiga sardinen - katterna gillar den mycket 🐱 Dock bryr de sig inte om själva kattmynta alls i sak. De har även denna från samma märke men ignorerar den helt . Tror den är lite stor för deras smak.
 

Bifogade filer

  • 93C1FDEE-6EBF-4269-9038-58B90E6DD14B.jpeg
    93C1FDEE-6EBF-4269-9038-58B90E6DD14B.jpeg
    26,2 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
Smokie, min förra katt, bet sönder en en yeow :angel: Tuva och Lina är inte alls lika imponerade. Här är det Boinks som gäller!

mina är jättekräsna . Allt blir tråkigt snabbt om man inte är noga med att plocka bort favoriterna när de lekt klart för stunden.
Favoriter är två leksaker en av mina vänner sytt till dem - små möss med massa svansar och flärpar . Sen är Olof tokig i de äkta kaninsvansarna och öronen jag nyligen beställt efter tips här från @Caoimhe men även dem måste man plocka bort när lekrycken lagt sig.
Utöver det gillar de budgetlösningar som kvitton, toarullar med tidningspapper inknölat i sig etc 😂👍
 
Senast ändrad:
Shoppade julklapp till Daphne idag, hon fullkomligen älskar sin sardin från yeowww, så jag köpte en sådan fast en banan :D
När jag kom hem så ställde jag ned påsen som var full med andra saker, och hon var framme och nosade lite. Då dyker hon ner i påsen, hittar bananen och ligger nöjt och rullar med den nu :grin: nåja, blev lite tidigt julklapp nu då:D
Kan verkligen tipsa om dessa leksaker!
Visa bifogad fil 42249

Jag köpte en på black Friday. Mistake. Skulle köpt tre. Det blev slagsmål, alla tre var helt fanatiska. Intresset dog för samtliga efter en dag dock. Ragdollen hånglar med den ibland men det gör hon med strumpan med kattmynta i med (vanlig strumpa jag fyllt med kattmynta och knutit)
 
Jag köpte diverse bollar. Bla Kong minitennisbollar.

Lukas vill bli kattvärldens Zlatan eller nåt.. Igår låg jag och läste i sängen och hör Lukas leka med en boll. Plötsligt far något gult två meter genom luften i en hög både och landar bakom TVn..

Några andra favoriter var flerfärgade spräckliga bollar. Var eftersom de mött en tragisk död i tusen bitar.. 🙈

IMG_20191220_151523.jpg
 
Jag köpte en på black Friday. Mistake. Skulle köpt tre. Det blev slagsmål, alla tre var helt fanatiska. Intresset dog för samtliga efter en dag dock. Ragdollen hånglar med den ibland men det gör hon med strumpan med kattmynta i med (vanlig strumpa jag fyllt med kattmynta och knutit)
Min katt gillar sin sardin även om den har några veckor på nacken. I morse när jag vaknade låg den och några andra leksaker prydligt på rad i fotändan på min säng :D Hon är mkt förtjust att bära omkring på den.
Var ute på promenad idag med, lite skeptisk till att det är både kallt o blött dock.
1576947972423.jpeg
 
Här hamnar de flesta leksaker (de har ett hav) lite här och där. Så de använder de. Men det här fanatiska över sardinen la sig.

Tyvärr blir ingen av mina mer pepp för leksaken legat undanlagd. Så de får ha sitt hav så hittar de alltid nåt som duger för dagen. Men skulle gärna ha nån sån där superhögt värderad leksak man kunde ta fram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
625
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 054
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 254
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp