Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var för övrigt hos vet och vaccinerade idag. Vikten går stadigt uppåt. :arghh:
Desto roligare var dock att Älva var så avslappnad. Veterinären lyssnade flera gånger, men kunde inte höra något blåsljud på hjärtat. :love: Det brukar höras tydligt när hon är stressad, men inget alls idag!
 
Har upptäckt att Megara går upp i vikt lika lätt som jag 🙈 :meh: Förra veckan var jag bort långa dagar så hon fick extra mat om jag skulle bli försenad och nu har hon gått upp (eg svårare att känna ryggknotorna så ingen pendling pga tidpunkt på dygnet, ätit etc).
 
Förresten ni som har dom där HOL möblerna, har ni sågat ut ingång i sidan eller i taket? Skulle man kunna få se en bild på hur ni gjort? :)
Har haft både och :) Har i taket nu då vi skaffade små hundar som älskar kattbajs :D

EF2FDB02-74A5-450E-887B-816C19B90E97.jpeg
 
Förra katten klev i, gjorde sina behov, krafsade över en liten skvätt - jättenoga med att inget kom utanför lådan, klev ur och skakade tassarna. Mycket behändigt! :up:
Nuvarande katt går in, krafsar i 10 minuter, går ut, viker en flärp på mattan utanför, sedan in och krafsa lite till. Sedan kan hon göra sina behov. Efter krafsar hon runt i säkert tio minuter till, ser till att det mesta hamnar utanför, för att avsluta med att krafsa ihop mattan till en korv där exakt en liten flärpkant ska hänga lite innanför lådan. SEN är hon klar. :cautious:

Du har en Aby :D

Försöker hon kraffsa över maten också?
 
Olof har varit lite lös i magen ett dygn , troligtvis för att han käkat upp ett helt kanin öra 😎 pigg och glad som vanligt dock och äter och dricker precis som vanligt.

Himla smidigt i sådana här lägen att katterna äter skonmat till vardags som komplement till torrfodret. kokta kycklingen och vita fisken i massa buljongvatten konsumeras glatt 😼👍
 
Dagens tanke om katter ...

Om de kunde rösta så skulle de vara liberaler.
De vill ha VALFRIHETEN
... att kunna välja gå ut eller stanna inne (öppen dörr hela tiden!)
... att kunna välja mat (all tillgänglig mat framme hela tiden)
... att kunna välja liggplats (slavens knä ska finnas på plats hela tiden för att kunna ligga på eller ratas precis när man vill)

Tack och lov att de inte får rösta :angel:
 
Disa har börjat hoppa på/brottas med Sixten igen :( hon hoppade upp hos honom när han sov och försökte gosa, han blev överrumplad och sprang iväg och hon tände ju direkt på bus. Det är så jävla sorgligt att se för det är så uppenbart att dom bara missförstår varandra. Vet inte om det är mest att Disa bara pratar maine coon eller mest att Sixten är dålig på att prata katt öht, skär sig gör det oavsett...
 
Angående mat så fick jag höra från katthemmet att de var små i maten. Och Rosie hade varit mager då hon blev infångad i höstas. :(
De började äta efter ett dygn hos mig. Men de senaste par dagarna har jag tänkt på att Rosie visar större och större intresse för mat. Inte så att hon vräker i sig och det är alltid torrfoder kvar men hon äter mer. Hon börjar intressera sig för att slicka stekpanna och tallrik efter att jag ätit och igår började hon äta ett löv som jag hade dragit in på skon.
Jag tänker dock att det inte är konstigt att hon får intresse för mat om hon tidigare haft svårt att få tillräckligt.
 
Vi brukar ha dörren öppen då och då för att vädra ut. Katterna blir oftast helt tokiga. Springer in och ut, jagar varandra, kuttrar och skriker högt. Häromdagen städade vi och dörren var vidöppen. Jag vet inte hur många gånger de hade rejs ner i källaren, gjorde en handbromsvändning och tillbaka ut.

Ungefär som att de aldrig sett en öppen dörr :rofl: :rofl:
 
Älva är lyckligt ovetandes om att vi får besök över helgen. Människobesök är inte nödvändigtvis så illa, men nu kommer ju lilla skiten Eskil också! Eskil är inte så gammal, bara cirka 5 månader, men han är löjligt stöddig för att vara så liten. Så fort han blir osäker reser han ragg, och då blir Älva också osäker och går iväg.

Har vi riktig tur så kaaaanske de känner igen varandra lite grann från i julas. Annars är det tur att min lilla lägenhet har så många dörrar. :D

(Jag är ju självklart riktigt partisk och anser att allt är Eskils fel om de inte funkar ihop. Älva är felfri.)
 
Jag provade med andra kattgodisar igår bla sticks. Dessa var inte intressanta.
Däremot var min köttfärssås intressant och de gillar blötmat. Helst med köttsmak. De åt fisksmaken också men kött är godare.
Rosie gillar kött. :D
Räkor :confused:
Men då kan det bli som med en av mina birmor att räkor SKA serveras varje kväll klockan nio och gud nåde
om det blev minsta lilla försening ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3
Svar
57
· Visningar
1 409
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp