Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
men gud - det är väl självklart att du inte skulle vilja byta bort henne trots x eller y osv ? 😱💜

Det är nog ingen som vill byta bort sin kisse även om allt inte är guld och gröna skogar på en räkmacka 👍😳

Däremot kan man ju jobba på att få det enklare och trivsammare ang vardagsbestyr och det brukar oftast bli jättebra 😄

Det är mer att jag skriver mest negativa saker om Megara här. Och det kan bli fel. För jag älskar henne med varje fiber i min kropp. Hon är fantastisk med hur lugn hon är när vi åker och glad när vi kommer någon annanstans. Äter vad jag än bjuder henne, Sheba är dock favorit. Vi passar tillsammans. Önskar bara att jag kunde erbjuda henne mer motion och utevistelse (kontrollerade former). Någon labbe blir det dock inte! :D

Det är mer att jag skriver mest negativa saker om Megara här. Och det kan bli fel. För jag älskar henne med varje fiber i min kropp. Hon är fantastisk med hur lugn hon är när vi åker och glad när vi kommer någon annanstans. Äter vad jag än bjuder henne, Sheba är dock favorit. Vi passar tillsammans. Önskar bara att jag kunde erbjuda henne mer motion och utevistelse (kontrollerade former). Någon labbe blir det dock inte! :D

Skulle våga påstå att ingen nånsin ens tänkt tanken att du inte älskar din katt över allt 😅💜

Ibland saknar jag att ha en katt där kloklippning gick på två minuter och som gosade in sig på min mage och mellan axeln och huvudet och var ok med veterinärbesök. Men jag skulle aldrig byta bort min älskade lilla argbigga hur mycket hon än tuggar på allt hon kommer åt, inklusive mig, snor mat från diskbänken, kissar och sprätter som en galning (och varför hon alltid envisas med att sätta sig i lådan när jag mockar har jag ingen idé). :love:💓

Det förstår jag! Jag saknar ju en knäkatt (både Soda och Yaki var supergosiga knäkatter och sängkatter) men skulle aldrig byta bort mina nuvarande (som absolut inte är knäkatter)

Och tur är väl det. Men är väl kanske inte en perfekt matte I deras ögon heller ;)

Ibland saknar jag att ha en katt där kloklippning gick på två minuter och som gosade in sig på min mage och mellan axeln och huvudet och var ok med veterinärbesök. Men jag skulle aldrig byta bort min älskade lilla argbigga hur mycket hon än tuggar på allt hon kommer åt, inklusive mig, snor mat från diskbänken, kissar och sprätter som en galning (och varför hon alltid envisas med att sätta sig i lådan när jag mockar har jag ingen idé). :love:💓
Jag känner igen saknaden efter något även om man älskar den lilla luddbollen man har. Jag vet inte hur många gånger jag brustit i gråt för jag vill bara ha en FRISK katt (och jag kan inte förstå hur det kan vara för mycket begärt). Men det innebär inte att jag för en sekund har ångrat varken Luna eller Älva. De är det bästa som har hänt mig, sjukdom och sorg till trots. Men visst fan saknar jag ett mer okomplicerat kattliv, där största problemet är att vi är oense om vilket diet som katten borde hålla sig till eller var man får vs inte får klösa.

Ugh, jag vet inte hur jag ska formulera mig. Men att jag saknar livet med en frisk katt ändrar inte det faktum att jag älskar Älva över allt annat.

Jag känner igen saknaden efter något även om man älskar den lilla luddbollen man har. Jag vet inte hur många gånger jag brustit i gråt för jag vill bara ha en FRISK katt (och jag kan inte förstå hur det kan vara för mycket begärt). Men det innebär inte att jag för en sekund har ångrat varken Luna eller Älva. De är det bästa som har hänt mig, sjukdom och sorg till trots. Men visst fan saknar jag ett mer okomplicerat kattliv, där största problemet är att vi är oense om vilket diet som katten borde hålla sig till eller var man får vs inte får klösa.

Ugh, jag vet inte hur jag ska formulera mig. Men att jag saknar livet med en frisk katt ändrar inte det faktum att jag älskar Älva över allt annat.
Klart man kan känna så, även fast man älskar de och inte vill byta ut dom :heart De är nog väldigt glada att få haft dig som matte:love:

I dag fyller Sparky 2 år :nailbiting: Vi ska fira med mjau nötfärs (favoritmaten), lek, och gos.
Funderar på att köpa ännu en leksak :angel: Men det känns som att hon kanske inte behöver fler :angel: Men hon fyller ju faktiskt år :angel:

Har suttit och tittat på alla bilder och filmer på henne sedan när hon var pytteliten och hela mitt hjärta känns som :love: Nu vill jag att den här dagen ska gå fort så att jag kan rusa hem till bästa lilla odågan.

Ibland blir dagen inte som man tänkt sig.
Lukas har ätit upp en leksak, kräkts upp en liten del av den men fortsätter kräks och mår uselt ;(

På bilden är jmf med en hel leksak..

Sitter i väntrummet på veterinärkliniken. Och han är inte ens galen i buren utan ligger och piper ynkligt. Aldrig trodde jag väl att jag skulle sakna paniken..

Sjukt orolig

IMG_20200110_122616.webp

Ibland blir dagen inte som man tänkt sig.
Lukas har ätit upp en leksak, kräkts upp en liten del av den men fortsätter kräks och mår uselt ;(

På bilden är jmf med en hel leksak..

Sitter i väntrummet på veterinärkliniken. Och han är inte ens galen i buren utan ligger och piper ynkligt. Aldrig trodde jag väl att jag skulle sakna paniken..

Sjukt orolig

Visa bifogad fil 43782
Åh nej! Sparky gjorde samma sak när hon var liten och det var verkligen skitjobbigt! Hon kräktes och mådde dåligt, var inte sig själv men åt, kissade och bajsade som hon skulle. Vände dessutom huvudet uppåt när hon kräktes så det kom in i näsan och hade sig, andades rossligt.
Hon hade ätit en del av en leksak och resten hade hon gömt under soffan så jag visste inte ens att hon ätit något.
Blev 3 trippar till veterinären. De hittade noll. Såg inget på röntgen. Mirakulöst nog fick hon upp hela biten i en kräkning till slut men jag fattar verkligen inte hur den kunde komma ut ur hennes lilla kropp. Hade problem med att dricka ett tag efter det - fick hosta, men nu är hon återställd.

Håller tummar och tassar för Lukas!

Röntgat, osederad, och hanterlig som en gammal utställningskatt. Liksom visst det är behändigt men fatta hur skit han måste må för att vara så. Sa inget när vet tempade och klämde osv heller. Alla är "men gud så snäll katt". Och jo han är en snäll katt men det är mest sjuk katt :(

Man har röntgat, han har fått massa vätska under huden, en injektion mot illamående samt fått kontrastvätska genom munnen och därefter röntgats om för att se kontrasten I magsäcken.

Det finns inga tecken på röntgen på stopp i tarmen idag men bitarna i sig av leksaken syns inte på röntgen pga materialet. Så farhågan är ju att bitarna befinner sig i mage/tarm. I bästa fall kommer de ut den naturliga vägen. I värsta fall blir det stopp.

De har gett kontrast för att underlätta för ev annan klinik i helgen, hade det inte varit helg hade de velat röntga om honom imorgon för att se att kontrasten inte stannar upp.

Så hem och hålla koll, erbjuda skonkost och hålla tummarna. Blir han sämre är det bara åka till Ultuna på jour, är det lite bättre men inte bra ska han in igen till den här kliniken direkt på måndag morgon. (jag har min första dag på nytt jobb på måndag, tajming 🙈) är det oförändrat imorgon måste han in till Ultuna.

Har även fått röntgenbilderna på cd för att kunna ta med vid ev jourbesök.

Så håll alla tummar ni har!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 212
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 155
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur