Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min säng kompis, varje natt
20200513_075632.jpg
 
Sant. Men jag är rätt stressad över hans vikt. Han är inte rund. Han är TJOCK. Samtidigt kan jag inte göra mycket åt det. De äter hills r/d, dvs veterinärfoder för bantning. Och minskar jag maten under det de får nu blir han en pina. Han vrålar, försöker stjäla damernas mat och rent allmänt blir ett pain in the ass på damerna.
Typiskt hungrig, sur och irriterad och låter alla veta det och tar ut det på alla.

Han hetsar inte med det de får nu, kan låta mat vara (de får tre ggr per dag i automat) etc. Men minskar jag så det inte finns att knapra på mellan fodring blir det surt som ättika. Och då länsar han alla portioner och då blir damerna sura och hungriga med.

Bodde jag inte så trångt skulle jag skaffa ett katthjul och se om det hjälpte.
Jag förstår dig.... Jobbigt dilemma 👎🏼
 
Det märks att det är sommar på g. Smyger många katter runt huset nu. Den gråa som ägde våran tomt när vi flyttade in är tillbaka, flera gånger om dagen. Han är löjligt modig faktiskt, var inne i huset igår och åt ur våras matskålar. Inte konstigt att Holger är orolig. Jag jagade iväg honom och han spatserade surt ut och jamade ilsket medans han sprang hemåt. Har sen dess hållit altandörren stängd. Vill inte stressa Holger ännu mer.

Lillith tycker det är lite halv spännande med andra katter. Hon och den nya grannkatten har checkat av varandra och tolererar att de måste dela revir. Grannkatten är en stor! honkatt vid namn Doris.

För övrigt har feliway gjort lite nytta. Holger är mer chill. Skriker inte lika mycket och har inte vad vi sett markerat något mer trots rivalens besök igår.
 
Jag leker med tanken på att besöka familjen nästa helg ... Moralen och all form av intellekt skriker "Corona!" och "jävla egoist!". Hjärtat argumenterar envist att "förr eller senare måste jag ..." och "jag är ju jätteförsiktig". Att bo själv drygt 60 mil från närmsta familjemedlem har aldrig varit ett problem tidigare men nu känns det ensamt och isolerat :(
 
Jag leker med tanken på att besöka familjen nästa helg ... Moralen och all form av intellekt skriker "Corona!" och "jävla egoist!". Hjärtat argumenterar envist att "förr eller senare måste jag ..." och "jag är ju jätteförsiktig". Att bo själv drygt 60 mil från närmsta familjemedlem har aldrig varit ett problem tidigare men nu känns det ensamt och isolerat :(
Vet inte om det var meningen att du skulle posta på kattforumet, men oavsett så ska du nog lyssna på din moral även om jag förstår att det är jobbigt!
 
Megara!!! Hon har av någon anledning utvalt soffan som inte är min som favoritgnag objekt (om jag fattade hur hon väljer ut vad som är gnagvänligt och inte vore en välsignelse), så jag har haft filtar och kuddar över hela soffan för att skydda den. Nu har allt tagits bort eftersom min förra HV som jag hyrde av i andra hand kommer och hämtar den. Och vad gör Megara? Oooooh! Vad gott! :banghead: :meh:
Nästa soffa jag köper blir en IKEA man kan köpa nya överdrag till.
 
Megara!!! Hon har av någon anledning utvalt soffan som inte är min som favoritgnag objekt (om jag fattade hur hon väljer ut vad som är gnagvänligt och inte vore en välsignelse), så jag har haft filtar och kuddar över hela soffan för att skydda den. Nu har allt tagits bort eftersom min förra HV som jag hyrde av i andra hand kommer och hämtar den. Och vad gör Megara? Oooooh! Vad gott! :banghead: :meh:
Nästa soffa jag köper blir en IKEA man kan köpa nya överdrag till.
Pudra på lite peppar där hon gnager?
 
Pudra på lite peppar där hon gnager?

Vågade inte riktigt göra det eftersom det inte var min soffa. Men nu är den hämtad (med lyftkran!) och inte ett ord om de små hål som fanns i den. Jag fattar bara inte varför vissa saker är så goda och andra helt ointressanta :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 046
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
542
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
15 856
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp