Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag dök den gråa katten upp igen.. I vårat vardagsrum. Hade ytterdörren öppen på framsidan i tio minuter, hade aldrig i mitt liv trott att han skulle gå in den vägen men jodå där satt han. Bakom dotterns pippi hus. Vi tittade på varandra i tio sekunder, jag sa - nej men hej du, är du här? backade några meter och ut sprang han med en himla fart. Tur våra två var med husse på baksidan.

Jag har verkligen inget emot andras katter på något vis, bryr mig inte att de är på tomten eller på våran altan heller för den delen, men vill helst inte ha andras katter i huset faktiskt.

Vill ju kunna vädra ut ordentligt, speciellt på kvällarna om det blir en varm sommar. Nätdörr? Är det svårt att snickra ihop?
 
Jag har fått min sängkatt/knäkatt 😍

Han har börjat komma och ligga och sova på mina ben eller min mage

IMG_20200517_113114.jpg
 
Räven har varit hos veterinären och blivit herr kullös.
Så skönt - många och långa diskussioner med husse som inte alls tyckte det var dags. Jag tycker att fem kullar räcker - nu ska han få bli gosekatt fullt ut. Han har varit underbar som fertil men ganska dryg och rätt så självupptagen. Redan nu ett par timmar senare ligger han precis bredvid mig och spinner högt, det har han absolut inte haft ro till att göra när han varit fertil
 
Disas haka har sakta men säkert läkt sen jag tog bort torrfodret, men igår fick hon en liten kattmaltgodis och idag har hon en begynnande fläck/sår/finne. Känner mig rätt säker nu på att det är nåt i torrfodret/godiset och inte svarthaka. Samma sorts skålar. En jävligt långsökt teori är att det är svarthaka pga mitt golv. Det är en äcklig gammal plastmatta. När hon äter mush är det oftast i skålarna medan torrfoder och godis ofta till viss del hamnar på golvet. Men det känns sjukt långsökt som sagt. Vore skönt om jag hittade en sort hon kan äta, hon är extremt svartsjuk på att inkan får och inte hon.
 
Pratade med uppfödaren i kväll och hon sa att Disas helsyster har reagerat på fisk i foder två gånger, och det var ju Bozitas lax Disa reagerade så kraftigt på. Ska kolla vad det är i godiset också men det känns väl rimligt att anta att hon är känslig för fisk. I mushen är det ju bara gris och kyckling. :)
det begynnande utslaget:
3064C088-D8FC-407A-A20D-9E1EC1D5FA09.jpeg
 
Gud jag fick Inkans papper/ägarändringen av hennes husse idag, men det är fel blankett... En blankett han fick trilskas med sitt ex i tre år för att få 😬 hoppas jag kan försäkra henne ändå för det lär nog dröja igen...
 
Gud jag fick Inkans papper/ägarändringen av hennes husse idag, men det är fel blankett... En blankett han fick trilskas med sitt ex i tre år för att få 😬 hoppas jag kan försäkra henne ändå för det lär nog dröja igen...
Kan ni inte göra ägarbytet på nätet?
 
Kan ni inte göra ägarbytet på nätet?
Ska föreslå det men gissar att det kommer sitta ännu längre in att skaffa inloggning på mina katter än att skriva på blanketten. Hon dumpade helt enkelt Inkan och gjorde sig okontaktbar när hon flyttade ut, så han har inte jättehöga förhoppningar om att det ska gå smidigt 😕
 
Megara går runt och inspekterar hemma. Hon var extremt mammig igår och gjorde något hon aldrig gjort innan och kom och rullade ihop sig på huvudkudden bakom mig. Efter ordentligt gromande av mitt öra så somnade hon och snarkade högt rakt in i örat. Frös och behövde gå på toa men låg helt stilla för att inte störa henne. :love:
 
Men vad skruttigt och jobbigt Sparky har det nu. Hon är nästan klar med kortisonkuren och har fått byta mat nu. Tänkte att jag skulle få slappna av nu och se vad som skulle hända nu när kortisonkuren var över, sen vidta åtgärder om det nu var astma (fixa inhalator) och så kunde det var bra så.

Nix, hon har nu diarré märkte jag. Hon åt inte upp all mat i morse så det var lite underligt, men nu fattar jag varför. Eftersom vi nyligen bytt mat gissar jag att det är maten som inte funkar. Så fick gå ut och köpa något annat nu. Hoppas den här andra maten funkar nu.

Börjar misstänka att Sparky är en riktig olycksfågel. Halvsidesförlamning, äta kattleksaksdelar, känslig för mat, astma... 🙄 Vill så himla gärna att hon ska få må bra under en längre tid nu!
 
Megara har tur som bor hos en kattslav som accepterar hennes, ah, egenheter. Redde upp i högen av sladdar för att sätta upp datorn och gudars vad hon käkat på dem. Sedan har det blivit något fel på ethernet så jag kan inte längre koppla upp routern via telefonjacket vilket jag verkligen behöver göra annars blir det problem. Grubblar på alternativ om det inte kan fixas. Tyvärr har en antenn försvunnit, Megara har käkat den lös och nu är den borta, grrr.
😒
 
Väcks nu vid klockan fem av att Älva krafsar frenetiskt i lådan. Magen har råkat ut för en totalkollaps. Diarré i båda lådorna.

Hjärnan går ju igång direkt - fan fan fan, är det medicinen som inte funkar igen? Just precis när det känns som att det verkligen skulle gå? Vad gör jag nu?
När medicinen började krångla förra gången så fick hon ju inte heller behålla någon mat utan började kräkas. Det har hon inte gjort ännu, så kanske, kanske är det inte medicinen.

:arghh: :cry:
 
Sparky har fortfarande diarré. I går var hon på toa tre gånger och diarren luktade verkligen vedervärdigt.
I morse var hon på toa igen, luktade inte lika hemskt och aningen fastare avföring. Hoppas det löser sig nu.

Hon äter blötmaten ganska bra, torrfoder äter hon, och dricker bra så jag hoppas det bara är en svacka eller kanske lite reaktion på kortisonet.
 
Åååh, det verkar som att det bara var en liten svacka i magen imorse! Magen har hållit sig lugn under dagen, hon har haft begränsad åtkomst till mat under morgonen och en del av eftermiddagen för säkerhets skull. Nu gick hon precis på lådan och uträttade sina behov, och även om det var väldigt mjuka korvar så var det ändock korvar! :bump: Hon har heller inte visat några tecken på illamående eller att hon skulle behöva kräkas, så det har nog inget med medicinen att göra. Lycka! Det är ju lite svårt att inte direkt börja panika när hon blev så dålig av medicinen i vintras, och eftersom hon verkligen behöver medicinen för att hålla tassarna fina.
 
Otto har varit dålig på att äta senaste dagarna tycker jag. Pigg och terroristisk men ätit dåligt.
HIttills har jag inte fått i honom något annat än MUSH - jag har fasen provat ALLT. Husse ba' äh han vill ha detta - öppnade en tetra Mjau nötfärs i gelé och katten vräkte i sig en hel portion.
 
Megaras klotång ligger i en kartong någonstans i kaoset, hon är inte helt missbelåten. Dock, vad värre är, är att hennes kattsand också ligger i en kartong någonstans. Hon har en full låda men den sjunker när jag skopar och behöver påfyllning. Undrar om man kan blanda två olika strön? Jag har en mindre påse av ett annat, dock ej klumpande. Hon har en sån stor låda (xxl och envisas fortfarande att kissa mot kanten 🙄 ) att det krävs rejält med sand.
 
Megaras klotång ligger i en kartong någonstans i kaoset, hon är inte helt missbelåten. Dock, vad värre är, är att hennes kattsand också ligger i en kartong någonstans. Hon har en full låda men den sjunker när jag skopar och behöver påfyllning. Undrar om man kan blanda två olika strön? Jag har en mindre påse av ett annat, dock ej klumpande. Hon har en sån stor låda (xxl och envisas fortfarande att kissa mot kanten 🙄 ) att det krävs rejält med sand.

Det går absolut att blanda.
 
Staaaackars Älva har inte haft någon kanintass att mumsa på på länge eftersom alla försvunnit eller ätits upp. Idag drog jag ut bäddsoffan och vad hittade jag, om inte SJU kanindelar? En fick åka i graven, men resten ser okej ut. Men liksom? Hur kan det vara så kul att putta in dem under soffan?

IMG_20200521_205826.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
504
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 849
Senast: Scata
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp