Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heartVisa bifogad fil 55777
❤ så ledsamt och tråkigt. Så sorgligt avslut.
 
Idag har jag varit till uppfödaren igen och skrivit på ett tingningsavtal på sötaste lilla chokladtabby britten 😍

Han blev 8 veckor igår ❤
4662FE69-A543-4C25-94C2-4082EEBEAD37.jpeg

Barabus Kingsbridge
 
Brunetten skrämde slag på oss idag då hon plötsligt skulle upp och klumpa runt vid fönstret som stått på vid gavel hela augusti. Hennes position som gammal i gamet är annars utsträckt på akvariet med ett vakande öga ut mot gårdsträdet, möjligen sittandes lite bekvämt bakom en kruka. Men det dög inte idag, hon trängde sig in mellan svärmorstungan och palettbladet, huvudet i genom fönstret med hängande framkropp och snattrade emot kråkan i trädet. Bara chokladrumpan stod stadig kvar på insidan.

Någon måtta får det vara på fräcka fåglar som tror sig äga Brunettens träd - dock bör inte knubbiga innekissar ge på sig eskapader med kroppsdelar hängande i tomma luften. Fönstren är nu mer noggrant igendragna. Kisse har ignorerat sin räddning och tillsägning och vilar i soffan.
 
Tur ibland att jag bor i en BR. Jag låste in Megara i sovrummet medan jag vädrade - korsdrag mellan vardagsrum och arbetsrum. Sedan när jag släppte ut henne igen så hade jag uppenbarligen stängt fönstret i arbetsrummet lite slarvigt för hon lyckades få upp det en bit. Fick stopp på henne innan hon hann ut med mer än framtassarna och huvudet. Tog in henne och ner på golvet lite bryskt. Sedan stängdes det ordentligt. Nu sitter hon och krafsar och krafsar på fönsterkarmen/fönstret för att få upp det igen 🙄
 
Lugnt här. Skönhetsmissen har röjt på jeanshyllan i garderoben och chillar längst in efter frukost. Det drar svalt och skönt genom fönstren, ska bli hett senare på dagen. Brunetten ligger i duschen, vårt svalaste rum.

Ska strax iväg på jobb. Nu har jag varit hemma så mycket denna corona-sommar att kissarna brukar komma till dörren och stirra varenda gång jag går. Känns som jag bor med hundar igen. "Vart ska du nånstans som inte vi får följa med till?!"
 
Kom på att bildtråden är nog för bilder och inte snack :o:angel:
Men apropå blocket, så behöver det inte bara vara av ondo. Jag hittade min Alice där :love::up:
 
Goda nyheter förresten!
Alice har inte spytt på några dagar nu och även om jag är försiktig med fodret fortfarande så att hon inte äter upp allt på en gång så äter hon annars fodret precis som förut. Blötfodret försvinner och torrfodret ligger i skålen i väntan på sämre tider :D
Och det där klösträdet... Det fina klösträdet som jag köpte och sedan blev aldrig använt..

Det används!!! :banana:
20200807_191525.jpg

Det används mycket varje dag! :up::up::love:
Har t.o.m på morgonen igår och idag hittat henne ligga utfläkt på den efter natten 😍
 
Fröken ragdoll alltså.. Jordens största drama queen. Hon har fått för sig surefeedern är suuuperläskig. Det är bara trams och fjoll. Men vad hjälper det när hon bestämt sig för att man inte kan äta ur den. I två veckor har vi krigat. Hon på riktigt svälter hellre än understår sig att äta från den.

1600 väl investerade kronor. Eller nåt... 🙈
 
Fröken ragdoll alltså.. Jordens största drama queen. Hon har fått för sig surefeedern är suuuperläskig. Det är bara trams och fjoll. Men vad hjälper det när hon bestämt sig för att man inte kan äta ur den. I två veckor har vi krigat. Hon på riktigt svälter hellre än understår sig att äta från den.

1600 väl investerade kronor. Eller nåt... 🙈

Har Liten lyckats bryta sig in ännu, eller Lukas intresserat sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
11 618
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp