Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en bild som är tagen innan han bet av det andra örat också 😁😂
IMG_20191126_094805.jpg
 
Någon dag senare så bajsade katten fina korvar och jag blev jublande glad.
Och nästa dag så blev det diarré igen :confused:🤔
Igår kräktes hon igen men det var en rejäl hårboll i den så jag hoppas på att det beror på att hon har haft svårt att få upp den.
Hon dricker vatten själv iallafall.
Får se hur kattlådan ser ut de närmsta dagarna.
 
Hur vet man hur mycket katten ska väga? 😅 Nu när gamlingen inte längre finns, så har projekt banta den yngre inletts - frågan är ju bara hur mycket han ska bantas ner? Fet är han iaf men katt är ju mycket svårare än hund 🧐
 
Hur vet man hur mycket katten ska väga? 😅 Nu när gamlingen inte längre finns, så har projekt banta den yngre inletts - frågan är ju bara hur mycket han ska bantas ner? Fet är han iaf men katt är ju mycket svårare än hund 🧐

Med Nikita så köpte jag en fiskevåg och hängde upp henne i en Clas Ohlson påse. Megara är knepigare eftersom hon vägrar att ligga i en påse. Jag brukar använda min digitala våg, smyga när hon sover, sätta på den och sedan snabbt sätta henne på den innan hon hinner vakna :angel: Det klassiska är annars bara att väga sig själv, ta upp katten i famnen och väga om sig och dra ifrån skillnaden. Dock måste det enligt egen erfarenhet göras två eller tre gånger och sedan tar man genomsnittet.

Jag går också som @Alexandra_W sa på hullet. Trycker lite lätt med fingret över rygg och sidor. När Megara inte har någon midja, då vet jag att det är definitivt tid att banta eftersom hennes kroppstyp ska ha en. Nu är jag dock ska tilläggas mycket försiktig vad gäller vikten pga att burmor är genetiskt i farozonen för diabetes tyvärr och det motverkas genom att de inte får bli överviktiga.
 
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heart
IMG_7919.JPG
 
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heartVisa bifogad fil 55777
Stackars liten och stackars dig, så trist att folk inte kan stanna och säga till när de kör på en katt. 😢
 
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heartVisa bifogad fil 55777

Beklagar förlusten, så fruktansvärt :cry: :heart
 
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heartVisa bifogad fil 55777
Så tråkigt och ledsamt! Jag beklagar! ❤️
 
Min gammelkatt fick somna in idag. Usch, det är så trist varje gång. Han blev troligtvis påkörd i morse/natt, hittade honom utanför ladan jamande hjärtskärande. Tog in honom till djursjukhuset men han hade så ont och hade troligen frakturer i bäckenet/höfterna så jag valde att låta honom gå vidare, ville inte utsätta honom för lång behandling med oklar prognos när han redan var lite risig och ändå 14 år. Finaste Enzo :heartVisa bifogad fil 55777
Jättefin bild! :love: Beklagar förlusten :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
406
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 881
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
921
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp