Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Iris flyttar nog hit redan på söndag. Uppfödaren skulle fixa veterinärbesiktning imorgon så hoppas allt går bra med den. Hennes stamnamnsregkistrering är dock inte klar än men jag har fått bekräftat från Sverak att den är på gång. Är man lite sneaky när man ringer och kollar sånt? :p:angel:
 
En helt random fråga som jag plötsligt kom tänka på - finns det katter med mörk hud? Eller har alla ljus? 🤔
 
self-solid.jpg

Den här bilden är från hemsidan ovan, skulle någon kunna tala om vad de svenska namnen är? Jag är särskilt nyfiken på caramel.
 
Cinnamon heter helt enkelt kanel på svenska iaf :)

Jag googlade ang caramel etc. Hittade inga svenska namn men här iaf en beskrivning av nyansen. Vet inte om det hjälper?
Screenshot_20200820_133311_com.android.chrome.jpg
 
Cinnamon heter helt enkelt kanel på svenska iaf :)

Jag googlade ang caramel etc. Hittade inga svenska namn men här iaf en beskrivning av nyansen. Vet inte om det hjälper?
Visa bifogad fil 56000
Jag menar angående DM genen så verkar de inte ta upp "fawn-based caramel" i den engelska versionen jag lade upp. Men kanske man i svenska versionen tycker att choklad och kanel är två varianter av samma färg? (Fast fawn finns i bägge versionerma)
 
Det är så skönt ute att jag bestämde mig för att låta Alice prova på att gå ute lite. Hon är mera modig än vad jag trodde men lyssnar ganska bra (så gott som en katt gör ;)) när jag säger stopp. Men man måste ju testa gränserna för att se vart man kan gå! :D
 
Men ååååh! @athena_arabians nu sitter jag här och undrar vem som hackar lök :love: :love: :love: Världens finaste Isis. Vilken fantastisk fin unge! Och vilket underbart liv hon kommer få hos dig! Du får lova bildbomba och berätta så vi får följa med livet med en vild Isis - som visst är en gudinna som redan har en (snart två) som tillber henne. :heart

1597948794985.png


PS. Dags att plocka undan allt skört du är rädd om. En vild tonåring är expert på att söka upp just det där som inte ska fara i golvet och sedan sitta och slicka tassen och vadå, jag, har inte en aaaaaning om vad du pratar om :angel:
 
Jag menar angående DM genen så verkar de inte ta upp "fawn-based caramel" i den engelska versionen jag lade upp. Men kanske man i svenska versionen tycker att choklad och kanel är två varianter av samma färg? (Fast fawn finns i bägge versionerma)

Ja kanel och choklad anses som jag förstått det som olika varianter av eg samma färg. Dvs kanel är en 'muterad' variant av choklad.

Men hur menar du fawn finns i båda? Jag har aldrig hört fawn i samband med choklad. Däremot som den diluterade varianten av kanel, att den kallats fawn.

Men det är länge sen jag riktigt engagerade mig. Dessutom är kattfärger värre än islandshästars färger att hålla rätt på 🙈
 
Ja kanel och choklad anses som jag förstått det som olika varianter av eg samma färg. Dvs kanel är en 'muterad' variant av choklad.

Men hur menar du fawn finns i båda? Jag har aldrig hört fawn i samband med choklad. Däremot som den diluterade varianten av kanel, att den kallats fawn.

Men det är länge sen jag riktigt engagerade mig. Dessutom är kattfärger värre än islandshästars färger att hålla rätt på 🙈
Det står fawn i den engelska versionen :crazy:
Jag kanske ger mig på det imorgon kväll och försöker översätta ... :nailbiting:
 
När jag skulle ge Alice middagen idag så tänkte jag att jag skulle inte låta henne hoppa upp på köksbänken medan jag höll på med det.
Så jag lyfte ned henne när hon hoppade upp. Några förvirrade sekunder senare - hopp. (Det hade jag räknat med dock.) Bara lite kvar att hälla upp, det hinner jag nog innan hon hoppar upp nästa gång tänkte jag.
Så jag lyfte ned henne igen.
Hann knappt plocka upp påsen igen innan hon var uppe igen, det var en millisekund.
Då skrattade jag faktiskt bara :rofl:

Men försöker lära henne att lyssna när jag säger ned med hjälp av maten. Det går ganska bra... om hon nu faktiskt lyssnar. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 037
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
530
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
14 451
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp