Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar era (inne-)katter också galoppera omkring, hoppa upp på saker och ner igen? Min missa, Citrine har fått det som hobby. Samtidigt som hon gör små krutt-ljud och ser glad ut. Klampar gör hon också, hur nu tre kilo katt kan lyckas med detta :confused:
 
Brukar era (inne-)katter också galoppera omkring, hoppa upp på saker och ner igen? Min missa, Citrine har fått det som hobby. Samtidigt som hon gör små krutt-ljud och ser glad ut. Klampar gör hon också, hur nu tre kilo katt kan lyckas med detta :confused:

Alltid! Eller ja, ett par gånger om dagen kör de sina rejs. Lina har åkt matta med huvudet före rakt in i altandörren ett par gånger.. Jag har flyttat den mattan nu.
 
Morris har varit lite dålig i magen några dagar, stackarn. Men är fortfarande pigg och verkar dricka bra.
hon äter samma mat som hos uppfödaren, Friskies torrfoder och Whiskas blötmat. Har inte tänkt ha kvar något av märkena på sikt, men inte velat byta än. Tänkte testa lite mindre blötmat bara för att se om det är problemet.
Annats har hon haft en bra helg med lek och hos med våra gäster och då har hon testat att åka på utflykt hem till en kompis. Hon är så okomplicerad med sånt! ❤️
 
Brukar era (inne-)katter också galoppera omkring, hoppa upp på saker och ner igen? Min missa, Citrine har fått det som hobby. Samtidigt som hon gör små krutt-ljud och ser glad ut. Klampar gör hon också, hur nu tre kilo katt kan lyckas med detta :confused:
Fullt normalt. :p
Min katt brukade springa upp på väggarna i en liten korridor vi hade.
Jag byggde hinder i korridoren och kastade godis eller leksak så hoppade hon hindren. Minns att jag gjorde en kombination som hon tog i ett hopp. :heart
 
Insåg att jag behöver köpa en till Lifeapp Cat Cave så att inte Älva blir utan om lillkisen också fattar tycke för den och snor den först. Men nu verkar den inte finnas att köpa längre! :cry: Jag kontaktade ett lokalt Arken Zoo som skulle se om de kanske kunde få tag på den. Håller tummarna!
Men varför sluta sälja denna fantastiska uppfinning? 💔
 
Insåg att jag behöver köpa en till Lifeapp Cat Cave så att inte Älva blir utan om lillkisen också fattar tycke för den och snor den först. Men nu verkar den inte finnas att köpa längre! :cry: Jag kontaktade ett lokalt Arken Zoo som skulle se om de kanske kunde få tag på den. Håller tummarna!
Men varför sluta sälja denna fantastiska uppfinning? 💔

Kanske för det kommit så många kopior? I värsta fall kanske en av missarna kan tänka sig en kopia? Men jag hoppas du får tag i en lifeapp
 
Det tog sin lilla tid men nu äntligen! :D

1601318028869.png
 
Idag har det varit väldigt upprört här hemma.

Matte var ute på balkongen och INGEN av katterna fick vara med! Orättvist! Trotts att de skrek och klöste på dörren.

Matte plockade ner nätet inför flytt, så nej. Katterna fick inte vara med och kommer inte få gå ut förrän flytten är över.
 
Så spännande att se hur kattungen utvecklas och lära känna henne! Morris är en riktig kelgris, vill helst alltid ligga i knät och spinner högt så det dånar. Hon verkar också allmänt orädd för saker, åka tåg och buss var inte nåt bekymmer. Och så verkar hon gilla folk över lag, både stora och små. :love:
 
Alltså lillkisen är ju knappt liten! 😱 Jag får bilder och videos av uppfödaren, och hon är så gaaaaaalet söt, men hon växer som ogräs! Då har hon ändå 3,5 vecka kvar innan hon flyttar hit - hon kommer ju vara fullvuxen till dess! (Haha, kommer jag tycka tills hon sitter bredvid Älva.)
 
Hade hoppats på att Zissi inte var dräktig eftersom det blev så tuff start och hon gått ner rätt mycket i vikt. Men nu börjar det komma mer och mer symtom som lutar åt det hållet trots allt 😖 tur att hon piggat på sig ordentligt nu men hade ju gärna sett att hon hade bättre hull i detta läge 😐
 
Hade hoppats på att Zissi inte var dräktig eftersom det blev så tuff start och hon gått ner rätt mycket i vikt. Men nu börjar det komma mer och mer symtom som lutar åt det hållet trots allt 😖 tur att hon piggat på sig ordentligt nu men hade ju gärna sett att hon hade bättre hull i detta läge 😐

Kom de på vad som var fel?
 
Efter ett år i huset har Mini lyckats lära sig att hoppa över barngrinden. Humla går emellan men börjar bli lite för stor...
Jag skrev väl om pipmusen som är en favorit. Kan meddela att den inte är favorit hos matte när den dyker upp i sängen kl 2 på natten...
 
Här hemma har jag introducerat Mush för lilla chokladpralinen, har blivit nästan en hel boll om dagen. Känns roligt att han gillar det! 😊 Han har blötfoder och lite torrfoder vid sidan om också så det är inte bara den lilla mängden
Han är uppfödd på torrfoder med mjukmat ibland så det känns bra att han föredrar blötmaten eftersom jag har som plan att fasa ut det torra helt när han är lite större och jag inte oroar mig lika mycket att han äter för lite.
Humla får också mush emellanåt, och gillar det. Känns som att det börjar bli dags att bestämma sig för vad för mat jag ska satsa på framöver.
 
Humla får också mush emellanåt, och gillar det. Känns som att det börjar bli dags att bestämma sig för vad för mat jag ska satsa på framöver.
Jag kommer antagligen satsa på Mush om han fortsätter att gilla det. Verkar ju ändå ganska smidigt, fram med några bollar ur frysen och katten får precis vad den behöver. Inga tillsatser i form av spannmål eller socker utan så naturligt det kan bli för en innekatt.

Men jag kommer fortsätta att blanda ett tag till iaf i veckorna. Vill att han nästan ska ha fri tillgång på mat nu medan han är så pass liten (3 månader).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
410
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
11 280
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp