Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brunetten hade ett EP-anfall inatt. Det var något år sedan sist nu. Ett litet anfall och hon låg kvar på filten i soffan och ramlade inte som förra gången ned från en stol och slog sig. Jag hörde henne yla till sent på kvällen och hann hitta henne i soffan innan hon började krampa. Hela kissen skakade i 30-40 sek, böjer ryggen bakåt, slår med benen, dreglar så det rinner längs morrhåren. Sedan fick hon ligga och andas några minuter och se sig runt innan hon kunde gå en runda, äta lite och koppla på hjärnan igen.

En stressreaktion på vaccinet kanske, eller på hela veterinärturen. När hon var tonårskisse krampade hon vid några tillfällen, jag fick Vet att ta blodprov och kolla upp henne men eftersom anfallen kommer så sällan tyckte Vet inte att medicinering var lämpligt. Inget konstigt på blodproven, och inga uppenbara symptom på EP.

Så... ja. Trist att det kom nu, men det var ett litet anfall iaf och hon är ok nu. Trött.

Jag ska ringa och säga det inför tandkollen i slutet av månaden, så får Vet fundera över om det är värt att ta nya prover.
Lilla gumman ❤️ Hoppas det dröjer länge länge till ev nytt anfall.
 
Jag är orolig för Megara men jag vet inte varför. Hon går på lådan, äter, dricker, är definitivt inte uttorkad, när jag klämmer och försöker se om hon har ont någonstans så verkar det inte så - att hon bits är naturligt men hon piper inte till. Hon ligger med baken mot mig, men det kan bero på att jag klippt klor, hon sov inte hos mig i natt utan under soffan på bäddmadrassen, kom ut när jag ropade på henne men tittade på mig och gick sedan in. Satt och kollade på mig när jag tittade under soffan. Har lite stora pupiller som hon är oroad över någonting. Hon vill inte leka lika vilt som vanligt men hoppar efter Da Bird.

Jag tycker bara hon känns allmänt låg. Det är svårt, att ta henne till vet, det är ju också ett trauma.
Blev Megara piggare under kvällen?
 
Blev Megara piggare under kvällen?

Hon var fortfarande lite låg tyckte jag och sov i natt med huvudet på mitt ben. Idag har hon varit... inte slö? Dundrat runt, attackerat fötter som en kattunge med tyvärr nästan lika vassa klor, käkat på min soffa, varit upp och haft ner saker på köksbänken, 'hjälpt' till att bädda sängen. Bland det bästa som finns att dyka in i påslakan och sedan har jag en brun klump jag försöker skaka ut :grin: Kört ligga i lur och hoppa rakt upp och ner när jag kommer gående runt en hörn och jag har snubblat över henne ett antal ggr. Hennes teleportationsförmåga växer.

Just nu ligger hon och sover igen och det är inte helt oroväckande känns det som :D

Men tack gulliga som frågar. :heart
 
Aaah, så skönt att äntligen läsa om busiga kattungar istället för söta kattungar :devil::angel:
Ja fast de här tre veckorna har gått mycket smidigare än vad jag hade vågat hoppats på! Inget har ramlat ner och gått sönder, han låter oss sova hela nätterna och han är för det mesta rolig när han busar. Det är bara när man ligger i sängen och han busar och man får en katt helt plötsligt i skallen som det inte är lika mysigt 😉
 
Ja fast de här tre veckorna har gått mycket smidigare än vad jag hade vågat hoppats på! Inget har ramlat ner och gått sönder, han låter oss sova hela nätterna och han är för det mesta rolig när han busar. Det är bara när man ligger i sängen och han busar och man får en katt helt plötsligt i skallen som det inte är lika mysigt 😉

Jag tror att britter är såna. Väldigt okomplicerade. :D
 
Jag kan tillägga att jag tror det finns oriental rätt nära i antavlan för Isis... kroppsform samt beteende tyder på det :nailbiting: :D

Edit: Hon pratar också... MYCKET.
 
Jag älskar Isis... men hon är en liten pest när hon är pigg. Jag kände jag behövde visa den andra sidan av att ha kattunge till skillnad från alla här som har välartade britter :angel:
Välartad och välartad, ja allt är väl relativt :angel: Piraya-katten har ganska vassa tänder när han missar leksakerna och sätter huggtänderna i handen på mig :D ingen direkt gentleman han inte.
Jag är helt övertygad om att det finns en anledning till att kattungar och katter är söta för annars skulle ingen egentligen stå ut med envåldshärskarna :laugh:
 
Jag älskar Isis... men hon är en liten pest när hon är pigg. Jag kände jag behövde visa den andra sidan av att ha kattunge till skillnad från alla här som har välartade britter :angel:
Nu känner jag att jag måste slå ett slag för välartade bondkatter också. :p
Morris kan förvisso vara lite mycket när hon far runt som en virvelvind, men hon är en sån stjärna!
nu i helgen har vi besök av bror m familj. Två barn, 1,5 och 4 år. Och Morris leker med dem, låter sig klappas och även bli buren på inte helt korrekt sätt, så att säga. Underbara katt! 😻
 
Nu känner jag att jag måste slå ett slag för välartade bondkatter också. :p
Morris kan förvisso vara lite mycket när hon far runt som en virvelvind, men hon är en sån stjärna!
nu i helgen har vi besök av bror m familj. Två barn, 1,5 och 4 år. Och Morris leker med dem, låter sig klappas och även bli buren på inte helt korrekt sätt, så att säga. Underbara katt! 😻

Sötmorris. :heart
 
Välartad och välartad, ja allt är väl relativt :angel: Piraya-katten har ganska vassa tänder när han missar leksakerna och sätter huggtänderna i handen på mig :D ingen direkt gentleman han inte.
Jag är helt övertygad om att det finns en anledning till att kattungar och katter är söta för annars skulle ingen egentligen stå ut med envåldshärskarna :laugh:
Just när det gäller kattungar så är betoningen en våldshärskare! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
504
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 822
Senast: Scata
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp