Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor du på översta våningen så att säga, dvs har du lägenheter under dig? Jag har själv varit med om det plötsligt jamat i köksväggen efter att grannens kattunge följt ett rör från fläkten på vinden. Nu är det ju tyvärr sent på kvällen och svårt att se i mörkret, men annars hade jag börjat undersöka om det finns någon möjlighet att hon hamnat inne i en vägg eller rör någonstans.

Det finns inte så många håligheter att ta sig in på men vi ska röja ut precis allt imorgonbitti så att vi kommer åt att titta grundligare.
 
Men vilken situation :( förstår precis hur det känns, när vi tog hem Hollie försvann hon spårlöst och var borta två dygn. Vi hittade henne i köksfläkten till slut.
Jag hoppas verkligen lillan dyker upp snart!
 
Sån jävla ångest! Tänk om jag aldrig hittar henne? Har inte sovit alls. Varit uppe flera gånger och lockat men det är helt knäpptyst. Gråter och röjer ut varenda pinal och emellanåt går jag ner och kramar Balder som inte förstår nånting.
Hoppas ni snart hittar henne! Och hoppas att hon bara ligger och sover nånstans.
 
Sån jävla ångest! Tänk om jag aldrig hittar henne? Har inte sovit alls. Varit uppe flera gånger och lockat men det är helt knäpptyst. Gråter och röjer ut varenda pinal och emellanåt går jag ner och kramar Balder som inte förstår nånting.
Usch vilken stressande situation! Du har inte möjlighet att prata med fastighetskötare eller liknande som kanske har information om husets utformning och kan ha ideer om var hon tagit vägen?
 
Usch vilken stressande situation! Du har inte möjlighet att prata med fastighetskötare eller liknande som kanske har information om husets utformning och kan ha ideer om var hon tagit vägen?

Do kommer under dagen. Har min syrra med som har jobbat med ventilation i 15 år så hon är bra på just såna saker. Nu har vi ju röjt och jag kan inte något annat alternativ än att hon trilla ner i en kanal längst in i ett hörn av vinden. Vi hör inget därifrån dock.
 
Do kommer under dagen. Har min syrra med som har jobbat med ventilation i 15 år så hon är bra på just såna saker. Nu har vi ju röjt och jag kan inte något annat alternativ än att hon trilla ner i en kanal längst in i ett hörn av vinden. Vi hör inget därifrån dock.


Finns det någon i omgivningen som har en värmekamera eller någon kamera med långt böjbart skaft? Tycker att man ibland sett katter som hittats i väggar, avlopp, rör etc på det sättet.
 
Vi har hittat henne i en av kanalerna och hon mår bra men är helt sotig. Älskade katt. Vaktis fick bila upp En vägg med kamerahjälp av sotaren. ❤️
188A5150-5196-4A9F-BAA2-0423430C5A09.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
569
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
16 825
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp