Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser hon åtminstone bättre ut? 😅

Jadå, men det dröjer nog ett litet tag innan hennes röda färg är tillbaka helt.
Hon verkar helt oskadd fysiskt. Just nu springer hon omkring och leker med Balder. Har klämt igenom henne och allt känns ok. Hon hade en enorm tur eftersom kanalen var ganska smal så har hon nog snarare glidit ner och inte fallit.
Hon somnade på min hand igårkväll efter andra badet och hon har sovit i min famn hela natten. ❤️

F36F91C3-3ADB-4621-A3B5-11B6F8387554.jpeg
 
Jadå, men det dröjer nog ett litet tag innan hennes röda färg är tillbaka helt.
Hon verkar helt oskadd fysiskt. Just nu springer hon omkring och leker med Balder. Har klämt igenom henne och allt känns ok. Hon hade en enorm tur eftersom kanalen var ganska smal så har hon nog snarare glidit ner och inte fallit.
Hon somnade på min hand igårkväll efter andra badet och hon har sovit i min famn hela natten. ❤

Visa bifogad fil 58196
Så rädd hon ska ha varit och så skönt att allt slutade väl. Hittade vad som hänt nu och härligt att läsa att allt gått bra. :heart
 
Jadå, men det dröjer nog ett litet tag innan hennes röda färg är tillbaka helt.
Hon verkar helt oskadd fysiskt. Just nu springer hon omkring och leker med Balder. Har klämt igenom henne och allt känns ok. Hon hade en enorm tur eftersom kanalen var ganska smal så har hon nog snarare glidit ner och inte fallit.
Hon somnade på min hand igårkväll efter andra badet och hon har sovit i min famn hela natten. ❤

Visa bifogad fil 58196
Lilla busungen som varit på ett väldigt äventyr :heartheart:heart inte konstigt att hon var trött!
Vad var det för kanal hon åkte ned i?
 
Jadå, men det dröjer nog ett litet tag innan hennes röda färg är tillbaka helt.
Hon verkar helt oskadd fysiskt. Just nu springer hon omkring och leker med Balder. Har klämt igenom henne och allt känns ok. Hon hade en enorm tur eftersom kanalen var ganska smal så har hon nog snarare glidit ner och inte fallit.
Hon somnade på min hand igårkväll efter andra badet och hon har sovit i min famn hela natten. ❤

Visa bifogad fil 58196
Lilla Minifluffan :heart
Kan gissa att både hon och Kompisfluffen har lite svarta tungor just nu, om de har försökt ta itu med frisyren.
 
Lilla busungen som varit på ett väldigt äventyr :heartheart:heart inte konstigt att hon var trött!
Vad var det för kanal hon åkte ned i?

Typ gammal skorstenspipa i tegel. Nu vet vi att det finns tre kanaler bredvid varandra inne på grannens vind vid ytterväggen i hörnet som vetter mot min vind. Det är ju snedtak på vinden så i princip ingen takhöjd alls ute i kanterna. Både syrran och jag såg att det fanns ett hål i väggen där längst in när vi hade röjt så vi var där och lyste men vi såg inte så mycket mer än att det var hål ner. Vaktis fick riva loss gipsväggar på grannens vind för att sotaren skulle komma åt att langa ner kameran.
 
Typ gammal skorstenspipa i tegel. Nu vet vi att det finns tre kanaler bredvid varandra inne på grannens vind vid ytterväggen i hörnet som vetter mot min vind. Det är ju snedtak på vinden så i princip ingen takhöjd alls ute i kanterna. Både syrran och jag såg att det fanns ett hål i väggen där längst in när vi hade röjt så vi var där och lyste men vi såg inte så mycket mer än att det var hål ner. Vaktis fick riva loss gipsväggar på grannens vind för att sotaren skulle komma åt att langa ner kameran.
Har det satts för nu så inget annat djur av misstag kan ramla ner?
 
Typ gammal skorstenspipa i tegel. Nu vet vi att det finns tre kanaler bredvid varandra inne på grannens vind vid ytterväggen i hörnet som vetter mot min vind. Det är ju snedtak på vinden så i princip ingen takhöjd alls ute i kanterna. Både syrran och jag såg att det fanns ett hål i väggen där längst in när vi hade röjt så vi var där och lyste men vi såg inte så mycket mer än att det var hål ner. Vaktis fick riva loss gipsväggar på grannens vind för att sotaren skulle komma åt att langa ner kameran.
Usch, hade hon halkat ned långt eller hur fiskade ni upp henne?
 
5 våningar! :crazy: Jäkla tur att kanalerna är smala så hon har troligen glidit ner. Hon är kollad inne på Vettris idag och inga skador. Blir en del ögonfix dock för dom ser inte så roliga ut efter att hon legat i sot och damm.
Men usch lilla raringen! Vilken tur i oturen att den var så trång!
Fick de bila (har lärt mig ett nytt ord idag!) i en annan lägenhet?
Ursäkta, jag är orimligt nyfiken :o Jag beundrar hur snabbt det gick! Hoppas att ögonen blir snabbt bättre :heart
 
Någon som har något bra tips på fantastiskt bra kattschampo? :)
Jag erkänner här och nu att ett av baden Iris fick efter sitt trauma innehöll en smula Yes diskmedel för att få bort det värsta sotet. :angel:

Här har vi en gemensam överenskommelse om att vi inte badar katter. Men rent generellt så tycker jag K9 har fantastiska produkter så skulle jag köpa shampoo skulle det bli deras. Att jag fick upp ögonen för dem var för att ragdollens uppfödare rekommenderade dem, så hon använder deras Shampoo och är mycket nöjd. (som anekdot så stöttar Minis uppfödare överenskommelsen att inte bada Mini. Hon må ha varit utställningskatt men tydligen är den annars så rara katten ett hår av hin att bada och vande sig aldrig trots träning från kattungestadiet)
 
Här har vi en gemensam överenskommelse om att vi inte badar katter. Men rent generellt så tycker jag K9 har fantastiska produkter så skulle jag köpa shampoo skulle det bli deras. Att jag fick upp ögonen för dem var för att ragdollens uppfödare rekommenderade dem, så hon använder deras Shampoo och är mycket nöjd. (som anekdot så stöttar Minis uppfödare överenskommelsen att inte bada Mini. Hon må ha varit utställningskatt men tydligen är den annars så rara katten ett hår av hin att bada och vande sig aldrig trots träning från kattungestadiet)

Haha, jag har typ aldrig badat en katt innan heller och därav äger jag inget schampo. :D

Balder har fått rumpan tvättad några gånger utan större protester efter att ha provat Mjau våtfoder.
Iris ser ju dock för trist ut just nu så jag tänkte att hon kunde behöva nåt mer bad och sedan får hon vara ifred. :)
 
Haha, jag har typ aldrig badat en katt innan heller och därav äger jag inget schampo. :D

Balder har fått rumpan tvättad några gånger utan större protester efter att ha provat Mjau våtfoder.
Iris ser ju dock för trist ut just nu så jag tänkte att hon kunde behöva nåt mer bad och sedan får hon vara ifred. :)

De enstaka gånger jag badat katt för de hänt någon olycka sas har jag faktiskt använt närmsta människoshampoo. Så ska du bara bada en gång till så går det sannolikt lika bra med t ex ett babyshampoo som ett kattshampoo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
504
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
13 893
Senast: Scata
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp