Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snälla alla - håll tummarna att jag får hem mina efterlängtade katter imorgon?
jag har väntat sen evigheten. Håll också tumme att de inte är alltför påverkade av den rejält långa resan och är minimalt stressade. Särskilt för min älskade Moxie som varit hemma hos sin uppfödare (sen i januari) , fått behandling mot FIP och är nu friskförklarad sen ett par månader tillbaka. Stressen får bara inte utlösa något nytt. Men än så länge så är rapporterna positiva. Det kommer gå bra. Det kommer gå bra.

Dom är hemma nu!
Jag är fattig som en kyrkråtta men dom är hemma nu. Resan verkar ha gått bra och särskilt Moxie var lugn och trygg, hon tvättade sig och sov på väg hem. Småttingarna var mer upprörda. Nu vilar de ut i sitt rum. De såg ganska skärrade ut så de lär ligga under sängen till att börja med men båda är klappbara och så jävla söta
 
Dom är hemma nu!
Jag är fattig som en kyrkråtta men dom är hemma nu. Resan verkar ha gått bra och särskilt Moxie var lugn och trygg, hon tvättade sig och sov på väg hem. Småttingarna var mer upprörda. Nu vilar de ut i sitt rum. De såg ganska skärrade ut så de lär ligga under sängen till att börja med men båda är klappbara och så jävla söta

Åh så skönt! :heart
 
Idag har vi flyttat. Den unge (nåja) T var orolig i ungefär 6 minuter. Gamle I är högst olycklig och väder till och med mot sin egen spegelbild. :( å andra sidan så ligger hon I soffan just nu och trycker inte under en möbel. Vilket är ok.
 
Mini är ju som namnet avslöjar en liten katt. Dessutom är hon inte direkt en modig katt. Kort sagt, Mini är en liten fegis.

Att Mini hamnade hos mig var för att uppfödaren ville behålla en av hennes ungar för att föra linjerna vidare. Haken var att Mini försvarade sina ungar in i döden. Oavsett ålder. Dvs det gick inte ha både henne och en av hennes ungar. Tur för mig.

Och tydligen har Mini ansett att Liten är lika värd att försvara. I början när Lukas kom var Mini väldigt beskyddande mot Liten. Trodde det mest var för ny katt etc.

Det var det inte. Idag lekte Lukas och Liten och Mini låg och sov. Lukas tar i liten hårt och Liten gnäller till.

Som skjuten ur en kanon som en rasande vrålande furie kommer Mini och flyger på Lukas. Jag går emellan och lyckas separera dem. Lukas sjappsr och Mini ser sur ut. Lukas har bytt rum och sitter helt snällt i vardagsrummet. Så fort Mini ser honom vrålar hon och flyger rasande på.

Fick sära dem igen igen och ta upp henne och sen var det bra. Och jag hoppas verkligen det här var en engångsgrej och är glad jag var hemma, gud vet hur det blivit annars...

Men fascinerande på sitt vis ändå se den lilla väna fegisen förvandlas till en rasande demon 😳
 
Livet med en kattunge:

1. Glöm att få göra någonting i fred... det kommer alltid en långnäsa.
2. ALLT, och jag menar ALLT, går att leka med... inkl sladdar, kläder, skor, möbler, papper, mattor, gardiner etc.
3. Glöm att få ha din mat i fred... även om den ligger på din tallrik.
4. Vinka farväl till alla dina hårsnoddar :meh:

Tur att huliganen är söt :p

DSC_0923.JPG


"Oh, en dispenser för kattleksaker" :up:
 
Livet med en kattunge:

1. Glöm att få göra någonting i fred... det kommer alltid en långnäsa.
2. ALLT, och jag menar ALLT, går att leka med... inkl sladdar, kläder, skor, möbler, papper, mattor, gardiner etc.
3. Glöm att få ha din mat i fred... även om den ligger på din tallrik.
4. Vinka farväl till alla dina hårsnoddar :meh:

Tur att huliganen är söt :p

Visa bifogad fil 58478

"Oh, en dispenser för kattleksaker" :up:
Hittade vår yngsta katt med huvudet nerstoppat i en påse med socker imorse 🙄
 
Jag saknar Pip så förfärligt mycket, han hade älskat att få jaga en råtta i köket. Han var en mycket duktig jägare som njöt stort av att äta upp dem helt eller delvis beroende på hur stora de var. Myran är ambitiös, men 7 års erfarenhet av att nedlägga bl a råttor har hon ju inte men tillsammans hade det nog redan varit klart. 😭😭😭
 
Den stod på bänken i köket. Vi är vana med våra äldre såspåsar till ragdolls som helst inte hoppar högre än en fotpall, så att lilla birma-pojken är på bänken har vi inte riktigt vant oss vid - än 😒

Jag har efter mer än ett år ännu inte helt vant mig vid att ha ett matvrak som är uppe på bänkarna och snor mat. Nikita min lilla kräsna dam vägrade att befatta sig med människomat och var aldrig uppe på köksbänken förutom när jag köpt hem ampelliljor. Megara är där som en blixt och äter saker en katt definitivt inte ska äta :meh:

Nu försöker vi begränsa maten lite pga att mage blivit lite väl mjuk och Megara är inte helt med på noterna, när inte kurrande och fjäskande hjälper så bits hon surt och stirrar mig stint i ögonen. Enfaldiga slav! Mat NU
 
Jag har efter mer än ett år ännu inte helt vant mig vid att ha ett matvrak som är uppe på bänkarna och snor mat. Nikita min lilla kräsna dam vägrade att befatta sig med människomat och var aldrig uppe på köksbänken förutom när jag köpt hem ampelliljor. Megara är där som en blixt och äter saker en katt definitivt inte ska äta :meh:

Nu försöker vi begränsa maten lite pga att mage blivit lite väl mjuk och Megara är inte helt med på noterna, när inte kurrande och fjäskande hjälper så bits hon surt och stirrar mig stint i ögonen. Enfaldiga slav! Mat NU
Mini äter inte, han undersöker, NOGA, med katthår och tassavtryck som resultat 😏
 
Älva är väldigt skeptisk till sin nya foderautomat. Hon tycker den är lite läskig när den rör på sig. Och helst skulle hon vilja äta bakifrån, men då känner inte chipläsaren av henne. Hårt liv.

Jag tror dock att hon ska lära sig. 😊
 
Idag var det dags för den årliga vaccinationen.

Lillith gick ut ur buren med högt huvud och såg mest väldigt nyfiken ut. Spännande med nya platser.

Holger däremot. Han tröck sig längst in i buren. Hade han kunnat hade han gjort sig osynlig och han försökte verkligen, veterinären sa att han nästan slutade andas så rädd var han. Mitt hjärta brast verkligen. Stackars fina lilla Holger.

Jag hoppas verkligen vi slipper besöka vet något mer detta år.
 
Ija är numer en krenkt katt
Matte hade visst pratat med den däringa veterinären som tror på en vaxpropp och att Ija tappat hörseln pga den.
I väntan på tid till den där veterinären den 29 så hällde matte i otoclean i Ijas öron.
Ija har ju tydligt visat matte vad hon tycker om dessa dumheter tidigare.
Tydligt att matte inte lärde sig då
😂😂😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
11 589
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp