Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill man ha liljor så är ett tips att klippa bort alla pistiller då de ändå fäller så mycket och färgar. :idea: Minskar risken att katten får frömjöl på sig.

Men jag skulle nog inte våga ha några liljor hemma öht förutom ampelliljor då. Och som Megara tuggar på allt möjligt + att jag dödar allt grönt så blir det plastblommor - i bokhyllan dit hon inte når. Jag har faktiskt en orkidé men konstigt nog är hon totalt ointresserad av den.
 
Kissekatterna mår bra här, fulla av förträfflighet som alltid.

Brunetten som isolerat sig i köket under eftermiddagen gick en runda hos oss simpla dödliga i vardagsrummet nyss. Blängde på akvariet. Nosade i luften. Satte sig en meter bort med ryggen emot mig så att jag tydligt skulle uppleva mig ignorerad.

Efter lite fjäsk och gull accepterade hon en stunds gos, men är nu tillbaka i sin höghet på en köksstol. Nån måtta får det vara på beundran.

Skönhetsmissen ligger på sin vintersovplats vid elementet. Hon kissar, äter, eller ligger pressad emot den magiska värmen. Kutter kutter kutter. Centralvärmen är mänsklighetens viktigaste insats i världen hälsar hon. :)


 
Ija har fått en ny omgång otoclean i öronen.
nu tror jag hon inte kommer nära mig på ett tag haha
men kanske en reaktion när jag dunsade till så vi får se.
 
Ija är numer en krenkt katt
Matte hade visst pratat med den däringa veterinären som tror på en vaxpropp och att Ija tappat hörseln pga den.
I väntan på tid till den där veterinären den 29 så hällde matte i otoclean i Ijas öron.
Ija har ju tydligt visat matte vad hon tycker om dessa dumheter tidigare.
Tydligt att matte inte lärde sig då
😂😂😂
Jag ska ärligt säga att när jag först läste så såg jag att Ilja var en kremerad katt. Helt i chock läste jag nog fyra gånger innan jag så krenkt och inte kremerad. 😱🙌
 
Honkatten härmar så klart sin storebror. Kom precis hem och hittade henne hängandes i samma gardin. Jag antar att det bara är en tidsfråga tills vi kommer hem till nedrivna gardinstänger om det fortsätter så här :cautious::rofl:
En gång för länge sen när jag bodde hos mina föräldrar så gick jag in i köket och tyckte att lampan (i rottingväv, eller vad det heter) ovanför köksbordet hängde konstigt snett … :cautious: sen såg jag en kattsvans som hängde ner bakom den. O_o
Gick runt och såg min katt klamra sig fast med alla fyra i lampskärmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
959
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
11 575
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp