Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har misstänkt artros hos Megara med jämna mellanrum eftersom hon inte är lika bra på att hoppa som Nikita var. Alltså, hon hoppar på bord och bänkar (även höga sådana) med extrem lätthet, särskilt om det är något ätbart där :meh: men hon hoppar inte mellan bokhyllorna eller sitter ovanpå dörrarna.

Sedan ser jag hur hon klättrar som en apa rakt uppför väggarna med alla fyra par klorna inkörda i diverse positioner som en apa och inser att min oro inte är välbefogad.
 
Hur länge dröjer det innan katten vaknar efter att ha blivit sövd hos vet? Lina fick sprutan runt elva och nu har det hunnit gå två och en halv timme. Alltså, jag mår nästan lite illa för hennes skull.
 
Mammas hjärtegos har vaknat. Hon kom utvinglande från badrummet där hon fått vara ifred. Hon ramlade omkull på köksgolvet. 🥺

Men hon imponerade ändå stort när hon trots sitt skick hoppade upp på köksbordet. Jag flyttade henne till soffan men där ville hon inte vara. Hon hoppade ner, vinglade, lade sig, reste sig och hoppade upp i min stol.
 
Lina mår bättre. Hon har varit uppe på bokhyllan en sväng och hon har ätit. Gången ser stabil ut. Sen kom hon på att det var varmt på golvet där jag har min värmematta med sådder på, så hon tänkte lägga sig på krukorna. Jag fick flytta på krukorna så hon kunde ligga på värmemattan. Imorgon får jag nog flytta mina sådder till ett rum på övervåningen.
 
Kissarna mår bra här, vi har labradorbesök så de är sin vana trogen förfasade och blänger högfärdigt från varsitt soffhörn - utöver det så är allt lungt.

Skönhetsmissen har fått en ny favoritplats i vardagsrumsfönstret nu när solen är framme mer och fläker dekorativt ut sig på där så fort chans ges. Brunetten har blivit ordentligt borstad i förebyggande syfte för att slippa explosionsfällningen som kommer framåt mars-april. Vem kunde veta att en liten knubbig 6-kilosindivid kan håra ned en hel lägenhet så effektivt?

Labradorgrabben ansvarar för sitt lilla, av katterna tillåtna, revir på vardagsrumsmattan och att hålla översikt på matskålen, det är hans viktigaste uppdrag i familjen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 464
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 015
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 372
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp