Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ragdolls är också en passande katt om man vill slippa katter överallt :D Alice hoppar visserligen upp på bord, men hon är försiktig av sig och hoppar inte om hon inte är ganska säker på om det finns utrymme. Ibland missar hon lite med för lite gas i bakbenen :angel:
Hyllor och sånt är inte något att tänka på för henne. Utan höjden spelar roll, det får inte vara för högt, helst vill hon kunna se vad som finns i vägen.

Köksbänken har hon tackolov aldrig börjat med så hon hoppar inte upp där. Men i sommarstugan är det inte riktigt samma sak med köksbänken ... där kan flugorna fresta då och då :D
 
Med ragdolls så luras man till att tro att soffkudden är dem, när det egentligen är bara pälsen de lämnat efter sig 😑
Fast de lämnar inte ett tunt lager av päls efter sig, utan tussklumpar som klistrar sig fast på tyget som kardborrar :cautious:
Går inte att dammsuga bort, utan man får själv göra det för hands :grin:
 
Här i huset har vi ju ett klätterträd på 2.50m tror jag det är, det hoppas glatt ned och rusas upp i det så att matte får hjärtsnörp. 😱 😅
Här behöver man aldrig fråga sig om OM kisse kommer upp, utan När kisse kommer upp och vilken totalt orealistisk omväg han kommer att ta för att komma ned igen.
 
Märkligt att en veterinär släpper iväg ett djur som fortfarande är sövt. 😐

Det har jag aldrig varit med om heller, med halvt undantag för shibans ögonlysning. Då fick jag ta med henne hem så snart hon reagerat på den motverkande sprutan trots att hon fortfarande var groggy, men då hade hon ju inte varit helt nedsövd utan "bara" sederad.

Håller med.
Där jag lämnat har de alltid varit noga med att djuret ska vara vaken och pigg innan den får åka hem.

De sa de aldrig något om.

Och det var en veterinär jag hört gott om av andra. Så jag litade på dem.

Ija fick åka hem halvvaken.
För att hon vrålade så väldigt på tåget.
Men annars har alla djur varit vakna när de åkt hem

Jag var också fått hem sovande katter, men föredrar när de får vakna till hos vetten
Det kanske beror på vilket sövningsmedel de fått?
 
Jag har fått tag på 2 SureFeed för 800 kr/tillsammans. De kostar liksom 1500 kr/st annars! Tjejerna behöver banta i olika mängd och detta är kanon, så Seven gärna hjälper de andra att äta upp 😇

Screenshot_20220212-132754_Facebook.jpg
 
Här har vi besök och som vanligt har katterna vitt skilda åsikter :rofl:
Lilla herrn konstaterade att det inte var hans favoritkattvakt som kom och sen satte sig mattes gäst i HANS soffa :eek: Gästen är visserligen rätt trevlig emellanåt då det bjuds på godis men det är ändå inte okej! :mad:

Lillkatten tycker gästen är toppen! Syrran/gästen får inte röra henne men hon plockade fram sin virkning och sen hade Lillan dökul, gick dock lite dåligt för syrran att virka :angel::rofl:
 
Här har vi besök och som vanligt har katterna vitt skilda åsikter :rofl:
Lilla herrn konstaterade att det inte var hans favoritkattvakt som kom och sen satte sig mattes gäst i HANS soffa :eek: Gästen är visserligen rätt trevlig emellanåt då det bjuds på godis men det är ändå inte okej! :mad:

Lillkatten tycker gästen är toppen! Syrran/gästen får inte röra henne men hon plockade fram sin virkning och sen hade Lillan dökul, gick dock lite dåligt för syrran att virka :angel::rofl:
Får mig att tänka på en av mina första siameser, Quant. Han älskade besök, men om någon okastrerad karl trodde det var ok att sova i mattes säng kunde han kissa på kudden, medan de använde den. :o
 
Ragdolls är också en passande katt om man vill slippa katter överallt :D Alice hoppar visserligen upp på bord, men hon är försiktig av sig och hoppar inte om hon inte är ganska säker på om det finns utrymme. Ibland missar hon lite med för lite gas i bakbenen :angel:
Hyllor och sånt är inte något att tänka på för henne. Utan höjden spelar roll, det får inte vara för högt, helst vill hon kunna se vad som finns i vägen.

Köksbänken har hon tackolov aldrig börjat med så hon hoppar inte upp där. Men i sommarstugan är det inte riktigt samma sak med köksbänken ... där kan flugorna fresta då och då :D
Jag är inte beredd att hålla med. Båda mina (ragdolls) hoppar från golvet upp till högsta läget på katträdet. De hoppar upp på diskbänken, bord, den ca 1,5m höga byrån i mitt rum, etc :D:laugh:

Det har hänt mer än en gång att jag hittat hankatten hängandes i en gardin… han är snart 7 år 🙄😂
 
Får mig att tänka på en av mina första siameser, Quant. Han älskade besök, men om någon okastrerad karl trodde det var ok att sova i mattes säng kunde han kissa på kudden, medan de använde den. :o
Jisses :o Det är snäppet värre 😅

Lilla herrn är selektiv när det kommer till eventuella dejter men han brukar nöja sig med att sitta och blänga ut de han inte gillar 😅 Dock brukar han ha rätt också 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
555
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 623
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 516
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp