Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack ❤
Pratade med Albano nyss, de var väldigt positiva! Tarmen verkar "läka" bra, hon äter utan att kräkas. De ville behålla henne till imorgon för nya ultraljud och för att se att maten passerar hela vägen.

De ska också diskutera ihop sig, alla inblandade veterinärer, men förhoppningsvis får hon komma hem imorgon 😍😍 Om inga komplikationer tillstöter förstås.
Hoppas hoppas! :heart
 
Ropade hem den här idag. För täckesförvaring i sovrummet egentligen, men något säger mig att det är en eventuell klösbräda också. :D
1668458686563.png
 
Jag hittade en leksak i dollarstore när jag var inne och tittade runt där förra veckan. Alice är lite av en tant som inte leker så mycket men tyvärr misstänker jag att hon har hindras lite av hunden också :( (som skäller så fort hon klöser på något som ger ifrån sig ljudet)

Men när jag tog fram den nya så lekte hon lite av intresse, som hon brukar göra första gången man presenterar en ny leksak för henne. För att sedan ligga i ett hörn ... :p
Men denna har hon sedan lekt lite med faktiskt 😍
Fotot är av den ena som hon inte lekt med ännu, de kanske ska vara ihopkrullade men hon har visat betydligt större intresse för den andra som kommit lös i andra ändan. Den rör sig roligt tydligen 🥰
20221115_014054.jpg
 
Ingen Pevelito hem idag 😒 Hon mår fortsatt bra, äter och kelar. Men de ser nått litet främmande föremål i tarmen som de vill se kommer ut först. Pga operationen och mediciner, rör sig inte tarmarna så mycket än, så de ska försöka minska ner på åtminstone smärtstillande för att se om tarmen kommer igång. Hon ska också få börja röra på sig i rummet mer, för att stimulera tarmrörelserna. De vågar inte ge medicin som sätter fart heller, av rädsla för att föremålet går igenom tarmväggen. Så nytt ultraljud imorgon och så får vi se då. Fortfarande finns ju risk för att de måste öppna, men föremålet är så litet att de bedömer riskerna med en sån operation för stora i nuläget. Jag känner att jag inte riktigt får svar på om tarmarna återhämtat sig helt efter stasningen och eftersom kirurgen sade att den inte var ett främmande föremål, är det lite vimsigt i huvudet på mig. Hoppas få prata med en veterinär som är bättre på svenska imorgon, så jag kan få det helt utrett.
 
Har precis kommit hem från mer flyttstäd, tror inte jag har några fingeravtryck kvar (ska jag göra inbrott någonstans är det nu!) efter alla starka kemikalier och gnuggande - och det märkt att Kim inte gillar det. Oj vad han ömsom stryker sig mot och ömom biter i mina händer. Jag måste ha gnuggat bort hans doft. :heart
 
Senast ändrad:
Har precis kommit hem från mer flyttstäd, tror inte jag har några fingeravtryck kvar (ska jag göra inbrott någonstans är det nu!) efter alla starka kemikalier och gnuggande - och det märkt att Kim inte gillar det. Oj vad han ömsom stryker sig mot och ömom biter i mina händer. Jag måste ha gnuggat bort hans doft. :heart
Du har väl handskar?? 😳
 
Men åååh, jag och Megara håller alla tummar och tår och tassar för Lillebror. Och jag vet att vad du än bestämmer så är det alltid med din älsklings bästa i åtanke. Jag vet hur otroligt ont det gör när man känner sig så hjälplös och det enda man vill är att sitt fyrbenta barn ska bli friskt igen. Särskilt jobbigt är det att man inte kan förklara varför man måsta göra dem illa.

Vi skickar kramar och nospussar. 😿 😻

Tack för ditt fina inlägg.

Älskade, finaste röda katten kommer att få somna in imorgon eftermiddag. Han putsar fortfarande bort päls, och ska få slippa att det blir värre än det är. Han är pigg och aktiv i övrigt ❤️ . Förändringen i hans rygg går inte att operera och jag väljer att inte testa fler mediciner nu eftersom jag inte vill att han ska behöva ha ont "hur länge som helst" (konsekvensen när medicinen inte hjälper honom fullt ut). Om jag kunde köpa honom frisk så skulle jag göra det utan tvekan. Jag har gjort mitt bästa för att han verkligen ska få en ärlig chans, men det får inte bli på hans bekostnad för att jag inte vill vara utan honom. Jag kommer nog aldrig att känna mig redo för livet utan honom. ❤️💔❤️😭
 
Tack för ditt fina inlägg.

Älskade, finaste röda katten kommer att få somna in imorgon eftermiddag. Han putsar fortfarande bort päls, och ska få slippa att det blir värre än det är. Han är pigg och aktiv i övrigt ❤️ . Förändringen i hans rygg går inte att operera och jag väljer att inte testa fler mediciner nu eftersom jag inte vill att han ska behöva ha ont "hur länge som helst" (konsekvensen när medicinen inte hjälper honom fullt ut). Om jag kunde köpa honom frisk så skulle jag göra det utan tvekan. Jag har gjort mitt bästa för att han verkligen ska få en ärlig chans, men det får inte bli på hans bekostnad för att jag inte vill vara utan honom. Jag kommer nog aldrig att känna mig redo för livet utan honom. ❤️💔❤️😭

En är aldrig redo för det men det går ändå :heart Den sista gåvan vi ger våra djur är den jobbigaste :cry:
 
Jag lämnade in lite skit till SVA i måndags och har nu fått svar att det inte finns några spår av Tritrichomonas foetus, Giardia / Cryptosporidium så lilla Wilma ska få träffa en kavaljer senare i år/början på nästa beroende på hur löpen kommer och det passar med hanen. 😍
 
Alltså, varför är Kim helt Galen i att tugga på mina chiliplantor!? :confused: Han tuggar inte på några andra växter, men de här är visst svåra att låta bli.
Till viss del tror jag i och för sig att det är en uppmärksamhetsgrej, för han rör dem inte när jag är hemma. Men ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 413
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 012
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 339
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp