Bukefalos 28 år!

Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
En är aldrig redo för det men det går ändå :heart Den sista gåvan vi ger våra djur är den jobbigaste :cry:

Jättefint uttryckt, och sant ❤️ .


Jag har fattat beslutet ett antal gånger tidigare, eftersom jag haft andra djur. Några har varit självklara och genomförts direkt, några har varit betydligt tyngre - men jag har alltid landat tryggt i beslutet och stått stadigt i det (även om sorgen drar itu mig). Den här gången var och är det mycket mycket svårare, jag ringde faktiskt veterinären i måndags för att jag behövde bolla med henne (eller snarare, egentligen, för att jag behövde höra det från henne också. Jag behövde stödet för att kunna ta beslutet "på riktigt".). En mycket större del av mig skriker och protesterar mot resten av mig. Men det är inte mig själv jag ser till nu ❤️😭💔❤️ .
 
@Liten Jag har tänkt mycket på dig och Lillebror idag. Som @athena_arabians sa, det är den sista och största gåvan man kan ge sitt älskade djur. Var glad, mitt i den outsägliga sorgen, att Lillebror får avsluta sitt liv när han fortfarande är glad, innan sjukdom och smärtan gör att han får lida.

candle-light.gif
 
@Liten Jag har tänkt mycket på dig och Lillebror idag. Som @athena_arabians sa, det är den sista och största gåvan man kan ge sitt älskade djur. Var glad, mitt i den outsägliga sorgen, att Lillebror får avsluta sitt liv när han fortfarande är glad, innan sjukdom och smärtan gör att han får lida.

candle-light.gif

Tack fina du ❤️ .

Hos veterinären såg jag tydligt att det fattades betydligt mer päls än härom veckan.
Allt gick bra, Lillebror fick somna in väldigt lugnt och fint. De vi träffade på kliniken (som träffat honom mycket) var fina mot honom och oss. När han somnade in ersattes en del av min ångest och smärta med ett sorts tungt lugn inuti, jag tar det som ett tecken på att det var rätt. Nu kan ingenting göra ont i honom mer, och han fick vara sig själv hela vägen ❤️ . Jag är glad att han slapp bli dålig, och att jag fick vara just hans matte ❤️ .
 
Det här med julgran, jag älskar ju julpynt å allt som har med julen att göra.. men hur löser man allt med 2 huliganer.. 😳🙈

Köp den stickigaste granen du kan hitta så den kan försvara sig! :rofl: Skämt åsido, det funkade för mig. Min knäppa katt lärde sig aldrig att granar gick att leka med för det gjorde ont från första gången vi tog in en gran.
 
Köp den stickigaste granen du kan hitta så den kan försvara sig! :rofl: Skämt åsido, det funkade för mig. Min knäppa katt lärde sig aldrig att granar gick att leka med för det gjorde ont från första gången vi tog in en gran.
Blir tyvärr plast pga allergi, hur får man den plastiga stickig? 🤣🤣
 
Som om det med Seven inte var nog, så kände jag flera knölar runt ett juver på Malla i fredags kväll. Så nu måste hon till veterinären med.
Seven låter inte bli stygnen, så hon har tratt på sig. På fredag ska vi in och ta bort stygnen, ska bli skönt.
 
Det här med julgran, jag älskar ju julpynt å allt som har med julen att göra.. men hur löser man allt med 2 huliganer.. 😳🙈

Jag har haft katt sedan 2014, och hittills inte ens försökt att ha en julgran. Jag bodde i en mindre etta fram till sommaren 2021 - hade katterna vält omkull en julgran så hade det blivit kaos överallt! :rofl::laugh::cautious:

Nu bor vi större, och sedan tidigare i veckan är det bara en katt i hushållet. Jag är lite sugen på en gran modell mindre (större än en som en har på bordet, betydligt mindre än en fullstor), men det blir nog inte aktuellt i år om vi inte snubblar över nåt.

Jag tänker spontant: plastpynt (inte glas), inget glitter som katterna kan komma åt (ens genom att klättra..). Och så om möjligt fästa granen i något, utöver foten, för lite extra stöd. :D
 
Som om det med Seven inte var nog, så kände jag flera knölar runt ett juver på Malla i fredags kväll. Så nu måste hon till veterinären med.
Seven låter inte bli stygnen, så hon har tratt på sig. På fredag ska vi in och ta bort stygnen, ska bli skönt.

Jag håller tummarna för att det inte är någon fara :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 539
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp