Bukefalos 28 år!

Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh, dumma matte :( nu förstår jag att Alice vägrade maten då hon inte mått så bra i magen, antagligen var jag för snabb med den nya och hon fick ta en dusch idag :( definitivt tillbaka till den gamla helt och hållet nu tills hon blir bättre i magen ❤️
Fick locka fram henne med godis, misstänker att jag får muta henne ett bra tag framöver så att hon fortsätter komma fram när jag rasslar med påsen :o
 
Hämtat hem småfröknarna från veterinären efter kastrering
20221125_113524.jpg


Myran fick vila lite längre i buren hemma då hon fortfarande var väldigt trött
 
Men åh, dumma matte :( nu förstår jag att Alice vägrade maten då hon inte mått så bra i magen, antagligen var jag för snabb med den nya och hon fick ta en dusch idag :( definitivt tillbaka till den gamla helt och hållet nu tills hon blir bättre i magen ❤️
Fick locka fram henne med godis, misstänker att jag får muta henne ett bra tag framöver så att hon fortsätter komma fram när jag rasslar med påsen :o
Men jag måste säga att hon betedde sig förvånansvärt bra idag!
Bara ett par flyktförsök (:angel:), jag blev inte riven och hon höll sig t.o.m lite stilla ibland så att jag kunde skölja lite med en hand medan den andra höll i duschen :up:
Jag undrar om hon inte ändå förstod själv att det vore skönt att bli av med kletet och behövde hjälp, hon måste ha haft det så i ett antal timmar då det hände i natt medan jag sov.
Självklart med tydliga protester men ingen smärta hos någon av oss, win-win!

Hon var lite sur efteråt, men hoppade faktiskt upp till mig inte så lång tid efteråt :love:
 
Idag gick jag och kollade på Sydkattens utställning. :) Kul med fina katter! Idag lyckades jag pricka in så att jag fick se panelen, så det var extra roligt. Som vanligt blir jag chockad när jag ser de mindre raserna - hur kan de vara så smååå? Även de vuxna hanarna ser ut som kattungar. Men himla söta!

Mina tjejer blev glada när jag kom hem, främst för att jag köpte med mig lite kanindelar.
 
Funderar. Jag har ett hundben (köpte det till min pappas hund men det blev fiasko eftersom hon åt upp hela benet på fem minuter och sedan kräktes upp allting), ett vakumförpackat med lite köttrester på benet.

Tror ni det skulle fungera på Megara? Vill inte ha en kräkandes katt eller att något hon skulle må dåligt av.
 
Idag gick jag och kollade på Sydkattens utställning. :) Kul med fina katter! Idag lyckades jag pricka in så att jag fick se panelen, så det var extra roligt. Som vanligt blir jag chockad när jag ser de mindre raserna - hur kan de vara så smååå? Även de vuxna hanarna ser ut som kattungar. Men himla söta!

Mina tjejer blev glada när jag kom hem, främst för att jag köpte med mig lite kanindelar.

Haha!
Jag tycker Kantarell börjar bli en riktigt stor katt, 3.4 kilo nu 😁
Så träffar jag på någon huskatt när jag är ute med Harry och ändrar mig, Kantarell är en liten skit och de andra två är dvärgkatter 😂
 
Då är junior lämnad på kliniken för kastrering vaccination och chipning! Han protesterade vilt i bilen. Han hade ju inte brorsan med sig.

Vi hade även en olycka i transportburen, med väldigt olycklig katt som följd.

Vet tyckte han vägde lite mycket. Så nu får jag att fundera på.
 
Jag är orolig! Tuva, antar jag, har kräkts flera gånger i natt. Någon, Tuva antar jag, har dessutom haft diarré (bland annat på golvet).
Hon kom inte till frukosten och jag fick leta länge innan jag hittade henne. Då låg hon längst in i ett hörn i syrummet och reagerade knappt när jag pratade med henne.

Hur akut ska jag åka in? Är löjligt orolig...
 
Jag är orolig! Tuva, antar jag, har kräkts flera gånger i natt. Någon, Tuva antar jag, har dessutom haft diarré (bland annat på golvet).
Hon kom inte till frukosten och jag fick leta länge innan jag hittade henne. Då låg hon längst in i ett hörn i syrummet och reagerade knappt när jag pratade med henne.

Hur akut ska jag åka in? Är löjligt orolig...

Ring vet och fråga. Jag hade varit rejält orolig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
594
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 727
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 769
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp